Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  103 17512
Sitat av Soffa
Er det noen skadelige bivirkninger av Lystgass?
Vis hele sitatet...
Sjekk http://www.erowid.org/chemicals/nitrous/nitrous.shtml

error: Man kan ikke bli hverken høy eller stein på formfett.
Du kan imidlertid blokke oksygentilførselen til hjernen slik at du oppnår en "rus"
og muligens hjerneskade, hjertestans, koma og i værste fall død.
Felix Poker: Er det ikkke utrolig hva mennesker utsetter seg for kun for noen sekunders buzz!?
Mer enn utrolig.

Storebroren til en god venn var i London for noen år siden og han fortalte at han hadde sett noen junkies i en park som trakk plastposer over hodet og la seg på en benk. Der lå de til noen forbarmet seg og tok av plastposen. Dette er faenmeg neste stadiet etter formfett.
Oksygenmangel er da ikke rus????
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om du finner noen opiumsvalmuer er ogsaa muligheten der, men se i gamle damers blomsterbed
▼ ... noen måneder senere ... ▼
fikk jævla lyst å prøve

å prøve lystgass altså;p
Morra til en kompis var sykepleier før. Da de hadde nattvakt pleide de å sitte å ruse seg på lystgass. Kanskje ikke så safe for pasientene, men de hadde det hvertfall gøy
Sitat av TEHb
Det er faen meg digg! Du ler konstant i 10 minutter,
Vis hele sitatet...
ett eller to min ja..

og det henger i igjen i ca 30 min.
Vis hele sitatet...
to eller tre min ja...

Hva slags superlystgass er det du har fått tak i?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vel, du kan jo spise muskatt nøtter. Men de må være helt ferske.. Har aldri prøvd, men har hørt om det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Overrasket over at ingen har nevnt:
Phalaris Arundinacea (Båndgress)

Båndgress regnes blant de kjæreste av bondehagestaudene, slike planter som gjennom lang tid har hatt sin plass i embetsmannshagene, allmuehagene og bondehagene. Fremdeles på 1930-tallet var planten vanlig og avholdt, men i dagens hager er det lite plass for den. Den kan oftest karateriseres som gjenstående, i høyden "passivt" dyrket.

Båndgress heter "Canary Reed Grass" på engelsk og har en rekke interesante alkaloider,
i følge TiHKAL (Alexander og Ann shulgin, 1997) er planten "ekstremt rik på dmt" (N,N-dimethyltryptamine).
4 alkaloider sies å være observert i planten , skriver følgende på engelsk, ettersom min kjemi jargon ikke er helt stø enda, og jeg vil nødig oversette feil:
DMT,
Demethylated NMT and the
5-methoxylated counterparts of 5-MeO-DMT and 5-MeO-NMT

Det interesante, sier alexander, er at det har blitt rapportert funn av et simpelt beta-carboline
(2-methyl-1,2,3,4-THßC). Som, avhengende av hvilken mengde det er snakk om, kan denne MAO hemmeren faktisk gjøre gresset oralt aktivt.

Flere sommrer har jeg planlagt å finne ut mer av dette, men har ikke kommet så langt :/
får ta tak i meg selv i år...
Dodecha: Jeg vet jeg kunne lest meg til dette selv på nettet, men hva tror du om en kombo
av Phalaris Arundinacea og en MAO-hemmer (som f. eks. Syrian Rue) oralt?
Hvor mye gress (i tillegg til nasy frø) må man spise, er det egentlig jeg spør om
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av felix_poker
Dodecha: Jeg vet jeg kunne lest meg til dette selv på nettet, men hva tror du om en kombo
av Phalaris Arundinacea og en MAO-hemmer (som f. eks. Syrian Rue) oralt?
Hvor mye gress (i tillegg til nasy frø) må man spise, er det egentlig jeg spør om
Vis hele sitatet...
Etter litt mer 'research' så har jeg desverre oppdaget at det meste av phalaris gress, eller strandrør som det også heter på norsk, som vokser i norge har blitt avlet opp til å ha lave alkaloid nivåer, for å fungere bedre som fôr til husdyr.
Jeg kom også over en mislykket ekstrasjon utført her til lands, og fortellinger om andre.

Det er mulig å få bestiltt frø som er avlet opp til det motsatte, altså det å ha høye nivå av alkaloider fra sider som Basement shaman.

I den mislykkede ekstrasjonen nevnes det forøvrig at " Rykter skal ha det til at 1 kg strandrør inneholder 60g DMT, og også større mengder 5-MeO-DMT." og at "Det sies også at alkaloideinnholdet er størst i bladene, så om du sanket 1kg hele planter kan kanskje det være grunnen."
det går jo an å røyke fluesopp.
Dodecha: OK. Jeg koblet ikke det latinske navnet med Strandrør
Du sikter til ekstraksjonsloggen på NS?

Torfis: Ja, men det er omdiskutert om det gir ruseffekt...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av felix_poker
Dodecha: OK. Jeg koblet ikke det latinske navnet med Strandrør
Du sikter til ekstraksjonsloggen på NS?

Torfis: Ja, men det er omdiskutert om det gir ruseffekt...
Vis hele sitatet...
NS it is ja, surt det resultatet der. Men som sagt, bønder overalt har tuklet med naturen og avlet frem gress med lave alkaloid nivå
Å røyke fluesopp gav effekt på meg og to av kameratene mine ihvertfall. Veldig svakt, men dog.
ta deg en joint granskjegg
▼ ... over en måned senere ... ▼
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av EspeN-
sniff bensin!! det er kansje litt farlig men jævla morro! du blir heelt loka, begynner å drømme osv.. er til å anbefale! men ikke en vanesak for å si det sånn!
Vis hele sitatet...
Det finnes ingenting som heter ansvarlig bruk av sniffestoffer som bensin. Ruseffekten skyldes eller er i alle fall umulig å separere fra skader på organer og nerveceller, og regnes av de fleste som EKSTREMT farlig. For å sammenligne så kan jeg si såpass at heroinavhengige lever mangfoldige ganger tryggere med sitt rusproblem enn personer avhengig av stoffer som dette.

Nå skal jeg ikke si hva du skal eller ikke skal gjøre, men du bør seriøst være forsiktig med hva du driver med, og kanskje lese litt mer skadevirkningene av bensinsniffing før du putter sniffefillen fremfor munn og nese neste gang...
▼ ... over en måned senere ... ▼
kan noen gi meg litt generell info om lystgass? er det farlig? kan en gutt på 15 få tak i det?
Sitat av sindreme
kan noen gi meg litt generell info om lystgass? er det farlig? kan en gutt på 15 få tak i det?
Vis hele sitatet...

Gå på Jernia, si at faren din ba deg om å kjøpe kremdispensergass for han. Ha det gjerne skrevet på en lapp for å virke mere troverdig. Ikke gå inn å spør om lystgass, det blir for teit, da er jo hensikten din ganske åpenbar.

Edit: Dette har forresten vært tatt opp her på forumet 17774539932 ganger før, det er en grunn til at vi har en søkefunksjonen her.
Sist endret av Flying Pee; 28. juni 2006 kl. 23:39.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
el_bamso : tipper det er ketamin, akkurat det jeg ville og etter jeg tok det engang jeg ble fort "avhengig" om jeg kan kalle det det, tok 150ml 2x daglig i 1 uke for jeg tenkte at det kanskje ville fucke livet mitt og jeg klarte og slutte.
Det med å dra opp nesten et år gamle poster, det er digg.

Edit: Mer en et år.
Du kan jo sniffe hårspray eller formfett og få gode halliser. hehe. ellers så kan du ete fleinsopp. funker sjeldent m en, eller så kan du snffe add piller, og du kan ete rohyphnol eller vival eller hva faen du finneri skuffen til mor. (advarsel) alt dette kan gi en helt forjævli bad trip.)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Curned
Du kan jo sniffe hårspray eller formfett og få gode halliser. hehe. ellers så kan du ete fleinsopp. funker sjeldent m en, eller så kan du snffe add piller, og du kan ete rohyphnol eller vival eller hva faen du finneri skuffen til mor. (advarsel) alt dette kan gi en helt forjævli bad trip.)
Vis hele sitatet...
Les Tias sin post litt lengre opp her, å sniffemidler som hårspray og formfett er EKSTREMT farlig i forhold til skadelighet, tilogmed sammenlignet med så og si alle stoffene på narkotikalisten, les denne tråden.

Fleinsopp funker sjeldent? Du burde virkelig få i deg mer informasjon om emnet før du serverer folk med denslags påstander, les her og her.

Sniffing av piller anbefales ikke akkurat heller, hvorfor ikke bare spise de?
Sitat av Dodecha
Les Tias sin post litt lengre opp her, å sniffemidler som hårspray og formfett er EKSTREMT farlig i forhold til skadelighet, tilogmed sammenlignet med så og si alle stoffene på narkotikalisten, les denne tråden.

Fleinsopp funker sjeldent? Du burde virkelig få i deg mer informasjon om emnet før du serverer folk med denslags påstander, les her og her.

Sniffing av piller anbefales ikke akkurat heller, hvorfor ikke bare spise de?
Vis hele sitatet...
Man merker sjelden noe av en fleinsopp da... dessuten kan du oxo koke d å drikke d, men men. og man får ikke den samme rusen av å ete ADD piller som å sniffe dem.
Sitat av Curned
Man merker sjelden noe av en fleinsopp da...
Vis hele sitatet...
Da tror jeg du har spist for lite, eller rett og slett spist feil sopp. Fleinsopp er en relativt pålitelig sak, selv om psilocybin og psilocin innholdet kan variere noe.
Sist endret av felix_poker; 6. oktober 2006 kl. 14:00.
Kjøp med siggaretter til å røyke, så plukker du flein til å spise. Da får du røykt, og blir satan så fjern!
Sitat av felix_poker
Da tror jeg du har spist for lite, eller rett og slett spist feil sopp. Fleinsopp er en relativt pålitelig sak, selv om psilocybin og psilocin innholdet kan variere noe.
Vis hele sitatet...
vet a faen jeg. jeg merka noe etter hvert men d var ikke mye iforholdet til kompisen min.
Effekten er selvfølgelig, som med alle stoffer, individuell, men det blir bare dumt å si at fleinsopp "som oftest ikke virker". Det er jo fullstendig feil, og det vet alle som har satt seg litt inn i temaet.
Så røyking av fluesopp nevnt tidligere i tråden, og bidrar med mine 0.02 $.

Man kan røyke rød fluesopp, og det vil ha en effekt. Man hallusinerer ikke, men det har en helt klar psykoaktiv effekt. Tørk soppen (stekeovn på svak varme med døra på gløtt og vifta på fullt fungerer greit), skrap av eller skjær bort den delen av soppen som ligger nærmest toppen på soppen, de rød/hvite greiene på sopptoppen og det som ligger like under. Stapp det oppi ei pipe og røyk det, smaker ikke akkurat godt men det funker.
Sitat av knuthulu
Så røyking av fluesopp nevnt tidligere i tråden, og bidrar med mine 0.02 $.

Man kan røyke rød fluesopp, og det vil ha en effekt. Man hallusinerer ikke, men det har en helt klar psykoaktiv effekt. Tørk soppen (stekeovn på svak varme med døra på gløtt og vifta på fullt fungerer greit), skrap av eller skjær bort den delen av soppen som ligger nærmest toppen på soppen, de rød/hvite greiene på sopptoppen og det som ligger like under. Stapp det oppi ei pipe og røyk det, smaker ikke akkurat godt men det funker.
Vis hele sitatet...
Det er noen få bruker-rapporter på erowid som støtter opp om det du sier, men det nevnes ikke noe sted i litteraturen at denne soppen kan røykes.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av felix_poker
Det er noen få bruker-rapporter på erowid som støtter opp om det du sier, men det nevnes ikke noe sted i litteraturen at denne soppen kan røykes.
Vis hele sitatet...
En smartshop eier i amsterdam som jeg snakket med da vi var der, sa at de hadde prøvd seg frem med forskjellige inntaksmetoder og at røyking definitivt var den beste metoden, ingen kvalme eller negative effekter.

Og til Curned: Ingen har da heller påstått at du skal få effekt av en fleinsopp, en vanlig dose ligger heller på 30-80 sopp, erfarne brukere kan vel stige opptil og over 100stk.
Sist endret av Dodecha; 6. oktober 2006 kl. 21:15.
Offtopic: Er det mulig å få i seg over 500 fleinsopp? Jeg bare lurer på om dette faktisk er mulig, ettersom det er noe jeg tror er en vandrehistorie og trenger bekreftelse på.
Sitat av pinnsvinet
Offtopic: Er det mulig å få i seg over 500 fleinsopp? Jeg bare lurer på om dette faktisk er mulig, ettersom det er noe jeg tror er en vandrehistorie og trenger bekreftelse på.
Vis hele sitatet...
Det er fysisk mulig å få i seg 500 fleinsopp. Om det er mulig å få i seg fem hundre fleinsopp uten å bli påvirket psykisk i lengre tid vet jeg ikke, men det er antagelig mulig. Det kommer an på personen som inntar soppen og hvor potente soppene er. Man blir ikke nødvendigvis gal av en overdose fleinsopp eller andre psykedeliske stoffer. At noen har spist 500 flein uten å bli skadet for livet er såklart fullt mulig.

Det er iallefall helt sikkert at å spise fem hundre fleinsopp er l a n g t over anbefalt dose, og man beveger seg fort over i Syd Barret land dersom man gjør det.
Sitat av knuthulu
Det er iallefall helt sikkert at å spise fem hundre fleinsopp er l a n g t over anbefalt dose, og man beveger seg fort over i Syd Barret land dersom man gjør det.
Vis hele sitatet...
Neida. Sikkert minimalt større sjanse for å få problemer, men lite som tilsier at større dose=større sjanse for å tippe over.
De fleste vil nok komme fra det uten problemer, men anbefales ikke som første trippen. Eller femte for den saks skyld. Man bør være ganske komfortabel med tripping før man spiser en heroisk dose, og vite at man ikke har noen som helst kontroll dersom noe skulle skje eller man setter seg fast i en kjip tankeloop.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Støtter opp bread her. Det er helt klart mulig å spise store doser, og det er ikke snakk om å bli gal sånn sett, men at en slik tripp kan sette spor er det ingenting å si på. Hvis en 500-flein stor tripp utvikler seg til en badtripp så snakker vi en skikkelig badtripp med utrolig redsel, så hvis du først skal innta sånne ekstreme doser så er det 100% nødvendig å kjenne stoffet ut og inn som sin egen bukselomme, og aller helst ha erfaring med flere liknende doseringer (men man må jo starte ett sted... heh).

Off-topic: Weeh, 4096 poster.
Tias & bread: Dere leser posten min litt som en viss mann leser bibelen.

Det jeg svarte på var om det "Er det mulig å få i seg over 500 fleinsopp? Jeg bare lurer på om dette faktisk er mulig, ettersom det er noe jeg tror er en vandrehistorie og trenger bekreftelse på."

Jeg svarte at "Man blir ikke nødvendigvis gal av en overdose fleinsopp eller andre psykedeliske stoffer. At noen har spist 500 flein uten å bli skadet for livet er såklart fullt mulig."

Egentlig tror jeg vi er ganske enige her, formuleringene mine var litt uklare og sleivete, det beklager jeg såklart. De fleste kan spise fem hundre fleinsopp og vil komme greit fra det, men å ta en såpass stor overdose med fleinsopp er ikke å anbefale. Man blir selvsagt ikke gal, men noen mennesker kan bli litt "syrete" i tankegangen noen dager eller uker etter å ha forspist seg på fleinsopp. Fem hundre fleinsopp er en ganske massiv dose, iallefall etter mine begrep.

Jeg har sett up close & personal hva store doser fleinsopp kan gjøre med folk, og mener at man bør være varsom med kraftige overdoser og/eller langvarig bruk av psykedeliske stoffer. Man skal behandle slike stoffer med respekt.

PS! Imponerende antall poster Tias. Du må ha slitt ut noen tastatur på dette forumet.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
knuthulu: Hehe, da er vi enige da . Uansett så er det lov å ha forskjellig synspunkter på slike ting som dette, for uansett hvor objektiv en måtte virke så er det vel strengt tatt subjektivt om det er forsvarlig å innta slike doser.

Huff ja, håper bare laptoptastaturet varer en stund
▼ ... over en måned senere ... ▼
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Jeg har hørt at man får en rus av å røyke laubærblad... Jeg tør ikke bekrefte dette selv. Men prøve det skal jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
muskatt funker..du bare knuser dem opp og maler dem til pulver og sniffer..tror det er en smule farlig men du blir enten ganske lystig og rar eller så kan du sitte igjen med en saaftig hodepine..
Sitat av ThaMan
muskatt funker..du bare knuser dem opp og maler dem til pulver og sniffer..tror det er en smule farlig men du blir enten ganske lystig og rar eller så kan du sitte igjen med en saaftig hodepine..
Vis hele sitatet...
Nei,nei,nei! Man kan SPISE muskatnøtt, for å oppnå en "rus", ikke snorte! De aller fleste synes effekten er veldig ubehagelig, og hangoveren verre. Just dont.
ellers kan man finne en bananpalme og røyke skallet
Sitat av samefaen
ellers kan man finne en bananpalme og røyke skallet
Vis hele sitatet...
Nei, det kan man ikke.
Drit i å stresse med å få tak i.
Det smaker så mye bedre når man endelig får det man lengter så etter.
Men kan dere ikke vente, så er jo ikke det bra (for dere).
Hold dere unna formfett, lightergass, tabeletter og slikt vas.
Flein er jo morsomt en gang iblant....

Gress/tjall = REAL THING!
Sitat av Benji
du kan inhalere kremtopp:P
neida... eneste jeg kommer på er jo fleinsopp... men det spises jo, har hørt at man kan røyke det. men aldri testa...
Vis hele sitatet...

Det går ikke å røyke sopp!! Ingen rus... bortkasta!!
Gammel 20. August 2005, 05:53

Dette er vel bare tall og bortkasta bokstaver, eller?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
en fyr jeg veit om, spiste seg mett på flein. og han blei høy. og han er det fortsatt.
det er ganske farlige greier egentlig. men så klart er dette en veldig liten sansynlighet. Men du må tenke på at det ER en sansynlighethttp
Du kan jo stikke i en butikk og kjøpe muskat? Les andre tråder på forumet om dosering, trippraporter osv.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av MadMofoKid
en fyr jeg veit om, spiste seg mett på flein. og han blei høy. og han er det fortsatt.
det er ganske farlige greier egentlig. men så klart er dette en veldig liten sansynlighet. Men du må tenke på at det ER en sansynlighethttp
Vis hele sitatet...
Yeah, right. I call bullshit!
Litt info:
Muskat er en kryddernøtt somfås kjøpt malt og hel i alle dagligvarebutikker. Uansett hva du skal bruke den til, kjøp den hel og riv den selv på et fint rivjern - den ferdig malte er slapp. Du kan få en laaang trip ved å trekke 1-2 nøtter i vann "lage te altså) og drikke. Men - vanlige bivirkninger er ekstrem kvalme og paranoia, bare så det er sagt. Tripreports inkluderer halliser, "general stoneness" og munchies. De reports jeg har lest forteller om trips på 6-15 timer, og flertallet sier dette ikke er noe de vil gjøre igjen pga kvalmen du rett og slett ikke blir kvitt. Sjekk litt rundt på nettet for tips om hvordan det kan unngås, husker ikke akkurat nå. Muskat = nutmeg på engelsk.

IKKE PRØV Å RUSE DEG PÅ FORMFETT, IDIOT!