Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1168
Driver å skal kjøpe meg en mobiltelefon, og da står valget mellom Samsung D600E, eller Sony Ericsson W800i ! Så, noen som har noen erfaringer med disse telefonene, og har lyst å veie opp/ned en av dem :P

Mvh Jeb
Jeg har en W800i og den fungerer helt greit. Eneste jeg syntes mangler på den er edge, men det er så syrt å bruke alikevel.

Jeg tenkte også på D600(e) når jeg skulle ha ny telefon, men liker se bedre.

D600 har utgang til tv, men hvis du ikke trenger det så er det jo ikke så mye å ha. Du får den også med edge og jeg regner med at det er minnekort i den også (orker ikke sjekke opp dette). Kamera er jeg også usikker på men på W800i er dette på 2mpx men det bruker litt tid på å ta bildene og man burdte ikke røre på mobilen når man tar bilde :P

Sammenlign de på komplett.no eller amobil.no så ser du hvem som har hva og hva du behøver/liker. Designmessig liker jeg best D600 men hvis man skal gå etter designet kan du jo skaffe deg en nokia 8800 :P
Jeg har også en w800i som jeg er kjempe fornøyd med. Hvis noen prater masse drit er det bare å sette på musikken:P forresten har ikke D600 beskyttelse til kameraet noe w800i har.

Jeg ville gått for en w800i + ett sånnt "deksel" foran skjermen så den ikke blir oppskrapt.
Det eneste negative jeg har å si om w800i er kameraet.. er ganske vanskelig å ta bilde med det etter en stunds bruk og du må som sagt tidligere i tråden holde det i ro.
Stod akkuratt på det samme valget her, er 3-4 poster med samme sak hvis du gidder å søke.

Uansett, jeg endte opp med k750i, som er samme telefon som w800i utenom deksel og firmware.
Det som johnny sier, med at det er vanskelig å ta bilde med w800i, er verre på d600, fordi at w800i har Autofokus, som sikrer litt skarpere bilder enn bilder uten autofokus. Still, det er noe dritt å ta bra bilder med en kameratelefon.

Min k750i er den telefonen jeg har vært mest fornøyd med noen gang, syntes den tar fantastiske bilder!
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Jeg kjøpte D600 av den simple grunn at jeg nå har hatt tre SE-telefoner som alle har blitt helt sløv i joysticken, og at Nokia ikke har noen gode alternativ i samme klasse. Jeg er kjempefornøyd. I forhold til SGH e700 som jeg hadde for to års tid siden har Samsung gjort en del med firmware på telefonen. Er fortsatt et par irritasjonsmomenter, men jeg er all over ganske fornøyd.
Jeg har en W800i og er meget fornøyd. God og stabil batterikapasitet, bra kvalitet på bildene osv (autofokus er mer positivt enn negativt etter min mening)..

Eneste jeg har hatt litt problemer med er minnebrikken, men det kan jo rett og slett være MIN minnebrikke det er noe galt med, og trenger ikke være en ofte forekommet feil.

Har desverre ingen erfaring med den D600 modellen.
jeg har w800i. Batteriet varer kanskje 3-4 dager uten bruk av lyd, kamera og video. Bildefunksjonen suger noe jævli. Jeg må trykke å trykke å trykke å trykke å trykke før det kommer noe bilde! Batteriet varer kanskje 30min med kamera elnz ;p Minnebrikken blir disconnecta hvergang etter jeg har overført filer fra pc-mob mob-pc. Er ikke helt fornøyd med denne mobilen ;p
Mye av problemene med W800i er fiksa i den nye firmwaren som kom her om dagen. Alle USB-problemer er fiksa, sammen med det trege kameraet.
*oppdatere firmware*
Hva med W810i? nettopp kommet i butikkene, koster like mye som W800i, og har EDGE og greier...
Han spurte da vel ikke etter tips til andre telefoner? han ville ha erfaringer.
hadde det vært tips hadde jeg forresten foreslått w900i
Det finnes vel ingenting negativt i en autofokus funksjon vil jeg påstå...
En viktig ting er å holde firmware oppdatert på telefonen, da sparer du deg for mye svie

Skulle jeg virkelig anbefale noe annet så ville jeg sagt k800 eller w810i, selvom både w900i og k800 er i en helt annen prisklasse.
Jeb
Trådstarter
Det vipper mot w800i nå Setter jeg den på firma så koster den meg bare 1500
Hvordan oppdatere firmware?
Jeb
Trådstarter
Sitat av johnny.-
Jeg har også en w800i som jeg er kjempe fornøyd med. Hvis noen prater masse drit er det bare å sette på musikken:P forresten har ikke D600 beskyttelse til kameraet noe w800i har.

Jeg ville gått for en w800i + ett sånnt "deksel" foran skjermen så den ikke blir oppskrapt.
Det eneste negative jeg har å si om w800i er kameraet.. er ganske vanskelig å ta bilde med det etter en stunds bruk og du må som sagt tidligere i tråden holde det i ro.
Vis hele sitatet...
Åssen deksel er dette? Ser det bra ut ? :P
Han mener sikkert en slik "plast-beskyttelse" som du "limer" på skjermen. Såvidt jeg vet er ikke w800i dekselet utskiftbart, med mindre du er villig til å bruke skrujern.
ja er nok det ja (20 tegn)
Det dekselet han snakker om er i bunn og grunn ikke et deksel, det er de jallagreiene du ser selges rundt over alt som skal beskytte skjermen din. Joda, det funker, bare ikke kjøp et sted hvor du ikke får kvalitetsting (les: snart 17.mai). Telebutikken og alle seriøse forhandlere sine sånne plastfilmer AKA deksel funker helt fint. Du merker nok ikke noe særlig til det, så det ser vel like bra ut som telefonen uten film på.

Og nei, w800i sitt deksel er ikke utskiftbart, med mindre du skal skru opp, og da ryker garantien sammen med skruene. Selv har jeg vurdert å skifte mitt k750i deksel til et w800i
Jeb
Trådstarter
Hmm, skal se etter det når jeg handler telefon
Her kan du se litt harde facts om telefonene side om side. Kanskje det kan hjelpe deg litt med valget

http://prisguide.amobil.no/vis_side_...ds%5B%5D=31159