Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1033
Heisann

Jeg lurer på om noen av dere har noen leverandører å anbefale innen det som står i topic?

Jeg har i dag tele2 med 4mb ned og 400kbs opp.. det er ikke helt topp når man samtidig bruker torrents og ip tlf, da sliter tlf kan man si.

Det jeg da er på jakt etter er ett selskap med mere i upload og ikke så inni helv dyrt

mvh Dr Doc

psst, telehor blir aldri aldri aldri aktuelt igjen her, så det trenger dere ikke å nevne
Sist endret av DrD.O.C; 18. mars 2006 kl. 09:26. Grunn: skrive leif i topic
Jeg bruker Canal Digital med 4/4 linje. Veldig fornøyd med det, og ikke så veldig dyrt. Forutsetter at du har kabeltv tilgang da, og at det er utbygd. Sjekk på canaldigital.no

Ville forresten satt grense på hvor mye torrent/downloading programmer kan bruke av linja de. IPtelefoni trenger vel omtrent 80/80 for å fungere flott.

Telio er utmerket til IP telefoni.
Sist endret av xeroG; 18. mars 2006 kl. 09:33.
Trådstarter
Sorry

glemte å nevne det, jeg har ikke kabel i nærheten, får kanskje lyse.no men det koster jo skjorte i bare graving.

Jeg bruker stort sett uTorrent kan man stille inn upload hastigheten der?

mvh DrDoc
Den kan du enkelt stille på "Innstillinger".
NextGenTel har en sånn "Maks ADSL" Med 6500/750kbps for 487,- i mnd. NGT selger også IPTLF, så kanksje dette er noe for deg?

(Da er det verdt å nevne(noe du sikket vet) at de ikke akkurat har den beste kundeservicen på markedet. I tillegg må linja di tåle 6.5MB, det er det ikke sikkert den gjør.)
Trådstarter
Hei

men er den lik så telenor sin eller værre dæsken jeg har krangla med telehor ja

da får jeg ta en titt på innstillingene til u torrent

mvh Dr doc
Du venter nok like lenge hos begge leverandøren, det har jeg opplevd i såfall, ved flere anledninger.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Angående ingternettleverandør er det mange poster om det på forumet, jeg har flere ganger postet at jeg vil anbefale NGT (jeg har prøvd en del andre og har erfaring fra Canal Digital, Telenor og NGT).

Selv har jeg IP telefoni fra Telio, dersom du ringer mye til fasttelefoner og syns det er greit å ringe gratis til fasttelefoner i utlandet vil jeg anbefale Telio siden de har fastpris på det. Hvis du ikke trenger å ringe utlandet ville jeg sjekket IP24 eller Briiz (de har faktisk slått seg sammen og heter Briiz24 men har fortsatt to nettsider: ip24.no og briiz.no)

edit: forresten er det verdt å sjekke på telepriser.no for hvem som er billigst leverandør for deg på iptelefoni (PS, husk å sjekk hva de har satt som priser der, det er mange som tilbyr et vist antall gratis men kalkulatoren klarer ikke å skjønne at det er bare for noen minutter og ikke alltid gratis, om du skjønte noe av det )
Sist endret av devotio; 18. mars 2006 kl. 10:38.
Sitat av xeroG
Jeg bruker Canal Digital med 4/4 linje. Veldig fornøyd med det, og ikke så veldig dyrt. Forutsetter at du har kabeltv tilgang da, og at det er utbygd. Sjekk på canaldigital.no
Vis hele sitatet...
Jeg bruker også Canal Digital og Telio, noe som funker helt utmerket. Forresten, hvordan har du prestert å få 4/4 MBit? Såvidt jeg ser, har jeg det aller høyeste selv (5/2).
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
NGT har forøvrig en kampanje gående med 20/1,2 mbit for 499,- mnd. Dette er det fri etablering på. Hvis du ringer mye til fasttelefon vil jeg også anbefale Telio. Ringer du mest til mobil anbefaler jeg OneCall.no som har et abonnement med fri bruk til all mobil og fast i Norge. Gidder ikke sjekke opp prisen nå, men mener på at den var 299,- mnd. Må opplyse om at jeg ikke har prøvd noen av disse produktene fra deres respektive leverandører, men når jeg flytter blir det nok NGT og OneCall, hvis ikke noen andre da kommer med noen bedre tilbud innen den tid da selvfølgelig.
vel, jeg er ikke helt fornøyd med Telenors kundeservice da... jeg mårre ringe og mase 5 ganger bare for å få de til å trykke på en knapp for å låse opp modemet mit som hadde klart å sperre seg selv under noe tordenvær...
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av etse
vel, jeg er ikke helt fornøyd med Telenors kundeservice da... jeg mårre ringe og mase 5 ganger bare for å få de til å trykke på en knapp for å låse opp modemet mit som hadde klart å sperre seg selv under noe tordenvær...
Vis hele sitatet...
Hvis du ser i første post er han ikke interessert i Telenor uansett.

Angående OneCall, vannvittig bra tilbud, men hvordan skal de ungå å gå i konkurs når de taper 1,20 per minutt du snakker til mobil? Om de ikke endrer prisstrukturen sin går de konkurs snart, med mindre de har lyst til å tape penger. Det er kun et salgsstirks for å få flere til å velge OneCall før de eventuelt legger inn inkulderte ringeminutter istedenfor fri trafikk.
Noen IP-Telefoni adaptere har QoS støtte, slik at de prioriterer telefoni traffikk fremfor annen traffikk, slik at den kan legge krav på / prioritere båndbredde fremfor andre applikasjoner/enheter hvis det skulle være behov for det.

For at dette skal fungere så må du koble adapteret mellom modemet og maskinen/routeren/switchen din. Jeg har selv et adapter og ip telefoni fra bluecom som har QoS funksjon, og har koblet dette slik: modem -> IP-Telefoni adapter -> switch -> maskiner / trådløst accesspunkt.

Eventuellt kan du sette opp f.eks en linux maskin som router / gateway og få den til å prioritere ip telefoni traffikk. Dette krever dog endel kunnskap om linux/*nix og nettverk.
Tafjord Mimer om du bor i M&R, 24000/1200 for 499,-
Har selv det nye tilbudet til NGT på 20 mbit og ip telefon, her er det dedikert linje kapasitet til ip telefon, så det trenger du ikke tenke på. Ser andre har lagt inn info på canal digital her, ikke for å sverte noen, men det de kaller 4 mbit linje inn og ut går på et annet type system og ville målt max 3mbit tilsvarende fiberoptisk nett.

test hastighet inn og ut her : http://myspeed.visualware.com/