Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2520
Kilde: http://www.jhonney.net/inmediasres/i...nyheter&vis=27

(Her har vi poletiet på sitt beste når de skal omtale 2c-i blandet med vann. Grunnen til det ble blandet var for att folk skulle sleppe å måle opp med mg vekt å finne ut en riktig dose. Bedre å drikke en DL var det noen som fant ut.)

I Ålesundsområdet er hasj og amfetamin mest utbredt. Du finner like mye av det i Ålesund som i resten av landet. Det var også en periode for fire-fem år siden at heroin, det tyngste og farligste narkotiske stoffet du kan finne, var populært. Men det gikk over etter et par år, og nå finnes det bare i mindre mengder. Dette forteller Sindre Ryssevik, sjef for narkoavdelingen ved Sunnmøre politidistrikt.
- Ålesund har alltid vært en ”inn-by” når det gjelder narkotika, sier Ryssevik, – Stoff som kokain, ecstasy og GHB var veldig populære da de kom, forteller han.

Syresaft
Det nye nå er ”syresaft”. Det er en blanding av amfetamin, LSD, meskalin og en rekke andre stoffer som ennå er ukjente for politiet. Amfetamin gjør at personen som bruker det blir veldig aktiv. LSD og meskalin har omtrent samme effekt, og gjør at personen begynner å hallusinere. I følge nettstedet caplex er mindre enn 1 mg nok til å fremkalle hallusinasjoner og mentale forstyrrelser. - Personer som bruker dette begynner ofte å se sterke farger og ting som de ellers ikke ville sett. Alt avhenger av hvilket humør du er i. Er du deppa kan du føle det som om veggene eller himmelen faller ned på deg, bokstavlig talt. Er du i godt humør, ser du mer ting som rosa elefanter og slikt, forteller Ryssevik.

Varige mén
I likhet med alle andre narkotiske stoffer kan syresaft gi alvorlige skader. I følge Ryssevik kan syresaft føre til psykiske problemer, permanent hjerneskader og ikke minst tilbakevendende hallusinas-joner. - Svært mange får flashback etter alt fra 1-10 år etter de har brukt syresaft. De begynner å hallusinere igjen, og tror for eksempel at de kan fly. Så går de på toppen av en bygning og hopper..

For en artig artikkel han fyren der har masse flotte utsagn.
De hopper nok bare ned på ryggen til en av de flygende elefantene.
Hehe, rusmotstandere er vel ikke akkurat kjent for å bruke veldokumenterte argumenter?
ellers så vil jeh bare si at det er rått at dere siterer fra internettsiden vår!
Sitat av Mushy
ellers så vil jeh bare si at det er rått at dere siterer fra internettsiden vår!
Vis hele sitatet...
Tja, Hoved-staden ?? Trenger litt korrekturlesning..

Men, tilbake til saken.

Sitat av Artikkel
De begynner å hallusinere igjen, og tror for eksempel at de kan fly. Så går de på toppen av en bygning og hopper.
Vis hele sitatet...
Har ikke lyst til å fjerne denne da? Fremdeles aldri hørt om noen som har hoppet ut fra toppen av en bygning på syre... Godt mulig noen har gjort det, men sånn som den setningen står skrevet virker det som om alle som prøver dette får halliser etter et par år, går på toppen av en bygning og hopper i døden.. :P
Sjakaa's Avatar
Trådstarter
Jeg synes poletiet bør være litt mer sakelige av og til. Lurer forresten på hvordan de fant ut att det man fikk halisser av det. De kunne sendt det til en kjemisk lab for å sjekke hva det inneholdt, men da hadde de vel ikke funnet speed lsd og meskalin i det. Bra att de ikke fikk tatt noen for det siden det var rc.

Med MG frø så fortalte de att det var akkurat det samme som lsd og du fikk masse halliser av det.

Sitat av Forconin
Hehe, rusmotstandere er vel ikke akkurat kjent for å bruke veldokumenterte argumenter?
Vis hele sitatet...
Så sant som sagt
Ehm, bare sånn for å spørre. Var det 2c-i i det? Og politiet har beslaglagt noe?
Isåfall har man et problem, da risikerer vi å få en haug nye rc's på narkotikalista... :/
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er ikke første gang de beslaglegger 2C-I da Forconin. Kommer nok på listen før eller siden...

Men hvor står det at det var 2C-i?
Sjakaa's Avatar
Trådstarter
Jeg vet det fordi jeg kjenner noen folk.-_^. Vet att det ikke står i artikelen. Ja det var kun 2c-i.
Sist endret av Sjakaa; 27. januar 2006 kl. 12:05.
Sitat av Tias
Det er ikke første gang de beslaglegger 2C-I da Forconin. Kommer nok på listen før eller siden...

Men hvor står det at det var 2C-i?
Vis hele sitatet...
Det står i første posten Tias.

Nei, er sikkert ikke første gang. Men jo færre jo bedre. Kjett hvis de begynner å lære opp de små voffene sine til å lukte 2C-i i tillegg til alle andre stoffer. Blir plutselig vanskeligere å importere fra utlandet via post da...
Sjakaa's Avatar
Trådstarter
Tviler på at de kan trene de på 123 til å lukte alle mulige stoffer. Dessuten om du bestiller en rc fra utlandet så blir den kjørt gjennom tollen i test og muligens ekstended test. Når det viser seg att det ikke er oppført på narkoliste eller noen som helst andre ulovligheter-liste. Så får du importere det uten problem.

Selv ville jeg aldri ha tatt sjangsen på å bestille noe fra sånt fra utlandet. men men.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Forconin: Hehe, jeg lurte jo seff hvor Sjakaa hadde fått det fra, i og med at det ikke sto i "artikkelen", om man kan kalle det det.

Sjakaa: Okey, inside info .

Dette var en av de dårligste artiklene jeg noensinne har lest, hva i alle dager er disse menneskenes kilder? "Det er en blanding av amfetamin, LSD, meskalin og en rekke andre stoffer som ennå er ukjente for politiet. Amfetamin gjør at personen som bruker det blir veldig aktiv. LSD og meskalin har omtrent samme effekt, og gjør at personen begynner å hallusinere.". Herregud... Jaja, den gav i det minste litt informasjon om miljøet. *himler med øynene*
Tias: Minner meg stort sett om enhver artikkel i dagbladet/vg om cannabis. Massevis av tull og feilaktig informasjon uten noen form for faktasjekking. Hehe

Hvis du så i dagbladet i dag så sto det om en tunnel mellom Mexico og USA hvor det ble funnet en god del marihuana. Det som sto i STOR FET skrift over artikkelen på dagbladet var "Flere tonn HASJ funnet". (Resten av artikkelen var utrolig nok korrekt og kalte det marihuana..)

Journalister etter min erfaring er bare ute etter nyheter som selger mest mulig... Jo mer "sjokkerende" en nyhet er jo mer selger den.. Ser ut som om skoleavisjournalisten har lært av "proffene" :P
Det der er noe av det mest tragikomiske jeg har lest! Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte...

I tilegg må jeg få spørre, hvorfor har politiet i det hele tatt beslaglagt det?
Forutsatt at det bare inneholder 2C-i, og forutsatt at dette ikke er ulovlig
(jeg kan aldri helt skjønne dette med 2C-ene), så er jo ikke denne "syre-
saften" ulovlig.
Sitat av Forconin
Fremdeles aldri hørt om noen som har hoppet ut fra toppen av en bygning på syre... Godt mulig noen har gjort det, men sånn som den setningen står skrevet virker det som om alle som prøver dette får halliser etter et par år, går på toppen av en bygning og hopper i døden.. :P
Vis hele sitatet...
Erowid raporterer iallefall at folk som har misbrukt knips har gjort nettopp dette.
nohope: Eeeeh? Link? Jeg har lest så godt som alt som står på erowid og
aldri sett noe slikt.
Sitat av Forconin
Tja, Hoved-staden ?? Trenger litt korrekturlesning..

Men, tilbake til saken.



Har ikke lyst til å fjerne denne da? Fremdeles aldri hørt om noen som har hoppet ut fra toppen av en bygning på syre... Godt mulig noen har gjort det, men sånn som den setningen står skrevet virker det som om alle som prøver dette får halliser etter et par år, går på toppen av en bygning og hopper i døden.. :P
Vis hele sitatet...

skal man fly så prøver man fra bakken først vel
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Myten om at folk tror de kan fly mens de er på LSD og hopper ut av et vindu er såvidt jeg vet knyttet til to historier som skal fungere som bevis. Den ene er historien om Frank Olsen. Han ble fora med lsd uten å vite det selv og fikk et nervøst sammenbrudd. Psykiatere anbefalte at han skulle legges inn på en psykiatrisk klinikk, men den siste kvelden før han skulle dit hoppet han ut av vinduet på hotellrommet. Her er det jo ingen tvil om at CIA må ha sluttet å gi ham LSD når han fikk et nervøst sammenbrudd (hvem faen ville ikke fått nervøst sammenbrudd hvis man trippa uten å skjønne hvorfor, eller hva det var), eventuellt slutta da han skulle legges inn. At en syretripp skulle være årsaken her er jo helt opplagt galt. Den andre historien er om Diane Linkletter
Noen som har testa dette ? ;o)
Dette med å tro at man kan fly etter en lapp LSD er en myte som etter mitt skjønn henger igjen fra filmen "himmel og helvete"

For de som ikke har sett filmen kan jeg anbefale den på det varmeste. Alle fordommer om narkotika er ivaretatt på en fremragende måte. Feks. prøver hovedpersonen hasj på mandag, og på tirsdag selger han klokka si for å få mer..på torsdag ligger dama til hovedpersonen med den utenlandske dealeren for å få mer hasj. Etter en måned på "kjøret" er de i amster og tar syre - Og hopper i asfalten. hehe

Tror forresten det er lillebjørn nilsen som har hoverrollen - men er ikke sikker. Ganske vanskelig å få tak i egentlig, men noen bibliotek har den på VHS...