Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1749
Som dere kanskje klarte å analysere av overskriften, så skal jeg på interrail fra Juni til July i sommer sammen med 6 gode(?) venner.
Vi blir da borte i en måned og har tilgang til alle sonene i Europa, noe som tilsvarer 30 land? husker ikke helt, men er et par land i øst-europa som f.eks. bosnia er ikke med.

Så lurer på om noen har noen finurlige steder i land i europa som jeg burdte besøke eller fiffige begivenheter som jeg bør få med meg. Skal tilbringe litt tid i Nederland og sør-europa hvertfall, og også mulig vi tar snarveien innom England på veien ned.
Har lyst å få med meg litt av tour de france og monaco grand prix hadde vært morro, men mine meget usikre kilder sier at sistnevnte går av staben på en helt annen dato enn når jeg er ute på tur.
Bør vel neppe nevne at til sammen så kommer vi nok til å være fulle en måned i strekk og som den sossen jeg er så kan jeg bruke så mye penger som trengs for å ha det gøy

Edit: Kunstmuseer av forskjellige slag bryr meg midt i skyggenes dal.
Sist endret av TechLash; 13. februar 2006 kl. 23:35.
Nå har jeg ikke så mye reiseerfaring selv, men disse stedene har jeg vært, og anbefaler sterkt videre:

Praha
fantastisk fin by med mange severdigheter og trivelige gamle puber. kan riktignok være litt i overkant mange turister der akkurat i din reiseperiode.

Krakow
Gammel og tradisjonsrik by med noen saltgruver like utenfor byen som er verdt et besøk. meget kjent for en flott markedshall midt i byen. heste-taxien må prøves! Her får en også kjøpt kvalitetskrystall for en billig penge, perfekt gave til mor!

Korsica
Et naturmessig eldorado! ta båt fra feks. nice til ajaccio, napoleons fødeby, og besøk det verdenskjente museet med hele napoleons historie fortalt gjennom kunst og fransk. her ligger også deler av napoleons familie gravlagt. Herfra kan du ta en fantastisk togtur over korsica til østkysten. spektakulær togrute med fantastiske naturopplevelser. korsika er også ideell for fotturer, mange fjell med godt sti-nettverk, for de som liker det. ikke så godt skilta, og mye tornekratt, men flott opplevelse! langbukser er smart...
Jeg vet ikke med deg, men jeg ville tatt turen innom amsterdam og club VanderseXXX
Hva pokker er VanderseXXX?
Så det på filmen Eurotrip, men tror jeg skal ta det jeg så der med en klype salt.
Sitat av nohope
Jeg vet ikke med deg, men jeg ville tatt turen innom amsterdam og club VanderseXXX
Vis hele sitatet...
må huske å pugge hvordan du utaler "fluggeecheimen" før du drar av sted
Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt turen innom Polen. Det er serr keegt der og veldig billig. Hvis du er historisk interrissert kan du besøke konsentrasjonsleirene.

Berlin er også en veldig fin by. Paris også. Budapest skal også være veldig fint.
Sitat av Murdoc
Praha
fantastisk fin by med mange severdigheter og trivelige gamle puber. kan riktignok være litt i overkant mange turister der akkurat i din reiseperiode. .
Vis hele sitatet...

Praha anbefaler jeg også. Knallby. billig øl, billig mat. Var der i påsken 2005. Rolig fin by, for meg som har foto som en liten hobby, bugnet det av gode steder.

Anbefales
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg skal også på interrail i sommer, henholdvsi Juli og august, med to venninner. Men, hvor mye lommepenger trenger en på en slik tur? Holder 15 - 20 000?
Sitat av Tias
Jeg skal også på interrail i sommer, henholdvsi Juli og august, med to venninner. Men, hvor mye lommepenger trenger en på en slik tur? Holder 15 - 20 000?
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt ann på hvor lenge du har planer om å være borte og hvordan du har tenkt å bo. Vi har planer om å ta så mange nattog som mulig slik at vi får reist og sover på samme tid, så slipper vi å trave rundt etter hoteller.

De andre jeg skal reise med regner med å bruke 300 kr dagen, og da kjøper de mat på matvarebutikker og lager alt selv, men det er også regna inn med en pen mengde av alkohol. Jeg er litt tvilsom om jeg selv klarer dette budgettet ettersom jeg ikke er så keen på å gresse i parken.

Men leste om noen andre nordmenn som hadde vært borte en måned og de bodde nesten alle nettene på herberger og andre hoteller, og de brukte en god del med penger på diverse ubruklige ting, og da kom summen på 19 og 20 tusen på hver av de.

Min plan er å ikke overstige 15000 inklusiv togbilletten. Får se hvordan det går
sier praha jeg og.. kongeby, i pilsens hjemland.

og split er ogsaa bra. (tror det er kroatia) mange oestblokkland er undervurdert. mange fine byer der.
og soerfrankrike er absolutt verdt et besoek
Som sagt så er en del av østblokklanda ikke med på billetten, så kan ikke reise til så mange av de.
Vi skal til den franske riviera, for der har jeg vært 3 ganger før (Nice og cannes) og det er helt sinnsykt fint der, men det er ikke akkurat kjent for å være meget billig, så får se hvor lenge vi har råd til å bo der ^^
Var på interrail for 2 år siden, og loffa rundt i Italia sist sommer, så kan komme med litt info her som jeg kommer på. Selv har jeg tenkt meg nedover Øst-Europa om ting passer. Først, så kjøp boken til Lonely planet : Europe - On a shoestring, den er uvurdelig i visse sammenheng

Franske Riviera anbefales, men dra til en litt mindre og ukjent by ved navn Menton (siste før du kommer til Italia). Mye billigere og er visst den varmeste også. Er vel rundt 28k mennesker der, men er vel endel turister der om sommern, men langt fra så mange som ellers der nede. Vi bodde der nesten en uke, og tok dagsturer til Nice, Monaco. Det går nattog dit fra Paris bla. men vi kom fra Sveits, Lausanne. På andre siden av grensen ligger bla. Ventimiglia osv. som visst er steder som folk anbefaler.

Salzburg i Østerrike har greie priser og er fint og ikke alt for mye turister der. Sveits er flott også, men dyrt som fy (i forhold til de andre landene, nesten som Norge). Amsterdam anbefales på alle måter! Brussel er greit nok, men liker ikke landet i hele tatt.

De fleste steder i Italia anbefales, men ikke Rimini..hehe. Kroatia og de landa virker midt i blinken for dere, men ville passet på å ikke dra et sted som har blitt for populært de siste årene.. man blir så lei av andre turister hvis det er for mange av de! Var også i Krakow for mange år siden med skolen, og kan anbefale den byen også.

Er så utrolig mange steder å dra, men anbefaler dere å kjøpe et eks. av boka til Lonely Planet og så les igjennom så finner dere nok mye bra steder=)

Er visst disse landene som ikke er inkludert: *Albania, Bosnia og Russland er ikke inkludert
Sist endret av Iceball; 14. februar 2006 kl. 21:55.
Okey takker for info, men om det er turister eller infødte stammer som bor der vi er bryr meg ikke så mye. Skal bare feste og ha det morro (for det meste), og da bryr jeg meg ikke om hvem jeg fester med :P