Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 827
Heisann

Sliter skikkelig akkurat nå, IE renderer ikke siden min korrekt, alt flyter rundt.. Lurte på om noen kunne sett litt på dette, det haster..

Legger ved en zip med alle nødvendige filer. Håper noen har tid og lyst til å se på! Den som løser problemet får fire forskjellige gode erotiske noveller


http://rapidshare.de/files/12243509/html_11.zip.html

For de som vil sjekke en preview (merk: en uke gammel) se på denne siden: http://home.no.net/waffelok/html

Husk at denne er en uke gammel og ikke slik som den i zipen, men samme layout for det meste
Sist endret av klarhimmel1234; 31. januar 2006 kl. 17:52.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av slashdot
Vis hele sitatet...
Tulling. Valid kode er ikke synonymt med korrekt visning i IE.

width: 300px !important;
width: 270px;
Vis hele sitatet...
Den øverste leses av alt annet enn IE. IE leser kun nederste. Dette kan brukes på width, height, padding, margin, etc. Du kan nok fikse hele siden IE-vennlig ved hjelp av dette
Sist endret av Octavarium; 31. januar 2006 kl. 20:10.
Den forstod jeg ikke, hæ?
Altså... Det er forskjell på hvor IE og de andre browserne legger padding, margin, etc. Hvis du har en boks som er 300px bred og setter på padding, vil paddingen legge seg som ekstra bredde på boksen i ikke-IE browsere, mens IE vil beholde bredden sin. Det vil skape kaos i IE, om du har tilpasset CSSen til andre browsere, uten å tenke på dette.

Forøvrig kan du prøve å google "box model hack" for mer informasjon, om du skulle trenge det.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Når det står !important bak en verdi betyr det at den skal brukes uansett om det står noe annet senere i fila (browseren bruker ellers siste verdi som er gitt). IE har ikke støtte for !important så den vil uansett velge den verdien som står senest i fila.

Det er med andre ord en måte å fore IE annen informasjon enn browsere med bedre CSS-støtte.

En annen, og i mine øyne bedre, måte er å bruke Conditional comments
Personlig liker jeg !important; best til småting. Er det mange ting å endre for IE's del foretrekker jeg å bruke et eget stylesheet til IE, med IF-koden SilverKhan fåreslo
Woho, da har jeg en hel natts jobb forran meg, eller ikke.. Læreren min skal få syte over at den ikke fungerer i IE Oppgaven var jo å lage en side for deg selv 10 år frem i tid, da kan jeg jo bruke som argument at IE har kommet med "bedre" lesere innen den tid? hehe
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Hvis du endrer bredden til #tekst fra dette:

Kode

/* tekst */
#tekst {
	float:left;
	width:540px;
til dette:

Kode

/* tekst */
#tekst {
	float:left;
	width:540px;
Så blir det meste ordna. Eneste som er fucked er tjenester, jeg ville nok rewrita den... Synes du har brukt litt strange kode der, men det er en annen sak.

edit: Så nå at sida med det første bildet også er litt buggy...

(Siden læreren griner over at sida ikke funker i IE regner jeg med at han/hun ikke bryr seg om at xml:lang attributten ikke gir noen mening med mindre sida sendes med MIME-type application/xhtml+xml...)
Sist endret av SilverKhan; 31. januar 2006 kl. 21:27.
Problemet er nok som tidligere sagt at IE og resten av verden kalkulerer marginer og padding forskjellig og du ikke får nok margin i IE. Screw IE, screw life. Jeg liker conditional comments, men jeg liker enda bedre "korrekt" HTML Det pleier som oftes å bli et godt resultat i de fleste nettlesere.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Ehh... jeg må lære meg og sove om nettene... du skal endre fra 550px til 540px... ikke fra 540 til 540

Sorry...