Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 906
Jeg lurte på, om det er mulig å låse et bakgrunns bilde, så det kreves litt kyndighet for å få endret. (Jeg hvet det går, for jeg fikk noe spyware på maskinen min hvor dette var tilfellet.) Skal låne bort en maskin til en som egentlig ikke fortjener det, så da tenkte jeg at jeg skulle legge inn et bilde, som fikk denne personen på bedre tanker.(Kall det psycoware).
Jeg er ikke noen rakettforsker på pc`n selv, så det må ikke være så altfor vanskelig heller. Håper på noen lett forståelige svar.
Akkurat dette har jeg ikke prøvd, men jeg vil anta du finner noe brukbart i:
Administrative tools
|
Local Security Policy
|
Security settings
|
Local Policies
|
User Rights Assignments
|
... og setter fx "modify firmware environment values" og/eller "profile single process" til bare å gjelde Administrators. Dette selvfølgelig forutsatt at Admin har et patent passord.
Haha, høres ut som en utspekulert plan det dær ja!
Litt psykoligisk krigføring er alltid morro. Du kunne jo lime inn noe som så ut som for eksempel Min Datamaskin vinduet i skrivebords bakgrunnen, hva er vel ikke mer irriterende en ett vindu som ikke vil gå bort?
Åpne et bilde i Internet Explorer - Sett som bakgrunnselement.

Velg enten et veldig stort bilde eller forstørr boksen med bilde, slik at de kantene som er rundt ikke synes, du skjønner hva jeg mener når du prøver på din egen pc. Høyreklikker han for å fjerne bakgrunnen, står ikke dette bildet på lista over bakgrunner . Hvis han ikke er særlig skarp på pc, så vet han ikke om "skrivebordselementer".

Ikke ser man at det er noe annet enn en bakgrunn, med mindre han holder musepekeren øverst, da kommer en kant ned som det står ikoner for lukk,minimer osv på. Derfor du må forstørre bildet "for hånd" og ikke velge maksimer, da ser man ikke denne kanten .

Vet du spurte etter program o.l. men de enkle små triksene som er best. Få vet om denne funksjonen, i win 98 fant du den i "egenskaper" på skrivebordet, men den er ikke der i XP. Eneste måten er å lukke bildet, men hvis du har gjemt hvor man lukker ....
Er også morsomt å ta screenshot av desktoppen, legge det som bakgrunn, ta vekk alle ikoner(bortsett fra Papirkurven for den går ikke vekk uten fikling), flytte startlinjen til siden og sette den på skjul automatisk. Da forstår man lite når man er lite kybdig, og skal inn på Min Datamaskin eller Startmenyen .
alizm0, genialt!
Sitat av alizm0
Er også morsomt å ta screenshot av desktoppen, legge det som bakgrunn, ta vekk alle ikoner(bortsett fra Papirkurven for den går ikke vekk uten fikling), flytte startlinjen til siden og sette den på skjul automatisk. Da forstår man lite når man er lite kybdig, og skal inn på Min Datamaskin eller Startmenyen .
Vis hele sitatet...


Haha... det der var bare en drit bra idë.. må gjøre det på alle pcen på skolen i morgen