Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 9677
ok, så jeg har bestemt meg for å slutte å røyke tobakk, hasj har jeg egentlig ikke noe planer om å slutte med, men så er det jo ett problem, hvordan kan jeg røyke dette rent ? om jeg fikk tak i pot hadde jo det hvert bra, men det er ikke tilfelle...

faktisk har jeg tenkt å slutte å røyke tobakk ved å røyke hasj istedenfor ( ja, det funker fett for meg, hvis jeg røyker hasj ca. 2 ganger for dagen får jeg ikke noe røykesug i det hele tatt ), så hvis jeg da bytter tobakk ut med hasj i en 2 - 3 uker antar jeg at jeg er fri fra tobakkens ondskap, håper jeg da.
og hvis jeg da skulle kunne bli "avhengig" av hasjen er nå ikke det så vanskelig og komme over, har hatt noen abstinenser etter tungt cannabis bruk flere ganger tidligere, men det er jo ingenting.

uansett, funker det fint å røyke hasjen ren i en vannpipe, for eksempel ? andre forslag ?
ingen problem å røyke reinkikk nei!
Kom på en gammel artikkel fra Cult of the Dead cow:

http://www.cultdeadcow.com/cDc_files/cDc-0370.txt

Der står det om en metode man kan bruke.

Scha
XTC
Trådstarter
^hm, ja, vet om den metoden, eller ikke akkurat med å fange røyken i ett glass, men å tenne på den på en nål og innhalere røyken fra den.

jeg kan jo prøve dette, men jeg vil liksom ikke sløse noe, nå tenker jeg på f.eks med joint, da sløser du jo mye av godsakene, fordi den brenner konstant.
jeg kan jo f.eks kjøpe meg en chillum, det skal vel gå greit å røyke rent ut av den ?

flere forslag hadde hvert fint
Det går finfint. Hvis jeg skal røyke reint så varmer jeg den litt opp og smuldrer den opp i passe smuler.

Hvis ikke så kan man mekke med brennesle-te (tørket brennesle) som fåes kjøpt på apoteket. Koster 34 kr for ganske mye igrunn. Kan være litt sterkt for halsen noen ganger. Pass på å ta ut evt. stilker.

En annen ting jeg testet i helga var å mekke med cigar innmat. Kjøpte en 10-pakning med litt tjukke cigarellos og bare tok ut innmaten. Blir en gamske mild smak.
XTC
Trådstarter
^brennesle kunne jeg jo prøvd ja, god ide
angående cigarellos, er ikke det nikotin i dette ? poenget er liksom å slutte med nikotin
hvorfor ikke lage yugort?
spise?
pipe?
varm om hasjen på en skje og knus det i små klumper. Bland det så sammen med "mat olje?!" i yougerten. rør om og spis i vei
hva med å begynne å snuse isteden for ? bland hasjen i snusen.
Gammel Traver
lockhead's Avatar
eller bare blande med te. sånn man får i løsposer, ikke sånn porsjons tull. bare kok te'en først og bruke det som tobakk. men noen typer te kan gi hoste som fan.
Ser ikke noe problem i å bruke vannis men..
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Sitat av XTC
poenget er liksom å slutte med nikotin
Vis hele sitatet...
Sitat av [Th33dge]
hva med å begynne å snuse isteden for ? bland hasjen i snusen.
Vis hele sitatet...
Snus inneholder nikotin.
Evt gjør du som meg.
Jeg kuttet siggen for 11 dager siden, og bruker bare mild tobakk i pipa. Ikkeno problem
XTC
Trådstarter
takk for mange svar, ja jeg har vurdert å spise, prøvde for en stund siden men da klarte jeg å sløse 2 gram med topp hasj fordi jeg kokte det for lenge i smøret eller noe, ble bare tung i kroppen, ikke noe mer...
jeg skal prøve flere metoder nevnt så snart som mulig, så får håpe noen funker fint

@orgazmus: vil helst ikke røyke det med tobakk uansett, må si at jeg er veldig svak for tobakk, og å bytte ut med en mildere type tror jeg ikke vil være en god ide, vil helst slutte med tobakk på stedet
Du kan ete det reint også.
På ting som toast f.eks.
XTC
Trådstarter
eh, ete det reint ? jeg har hørt at det kan gi en effekt ja men en mye mildere rus... jeg liker liksom den "blown away" følelsen

EDIT: tror jeg har funnet en grei måte å røyke det på nå, hot knifing hører at det skal være helt rått
Sist endret av XTC; 11. mai 2005 kl. 17:00.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Mildere rus? Nei, blir akkurat det samme om du spiser det rent eller om du blander det ut med smør eller tilsvarende først.

Men det er ikke noe problem å røyke det som det er heller, er det vel? Bare til å ta en passe stor piece, varme den bittelitt og rive av passende klumper, ha det i en pipe med fiiin rist (hash pipe) og røyke det rent. Ser ikke noe grunn til å stresse med avanserte og vanskelige metoder som å røyke det fra en nål eller varm kniv.
XTC
Trådstarter
tenkte jeg skulle ta meg en tur innom scorpius en dag å se hva de har der, skal hvertfall ha meg en vekt så får jeg se om jeg finner en bra pipe også, noen forslag ? penger er ikke noe problem, så lenge det ikke kommer over tusenlappen, må ha en del penger til overs for godsakene .
vurderer faktisk å kjøpe en vaporizer også, men kanskje vente litt til den der volcano tingen er litt billigere :P
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Kjøp denne. Den er dyr, men absolutt verdt pengene.
XTC
Trådstarter
nice, den der bestiller jeg med en gang, MÅ HA

btw, minner meg litt om en avansert crack pipe :P
Et lite tips til deg, XTC, og også offtopic.
Hva med å heller slutte med tobakk, og ikke erstatte det med hasj?

Virker som du er helt imot nichotine, men hasjen, nei, den er ikke farlig i det hele tatt.
Og jeg har også fått med meg "temmere"-tråden din, har på følelsen at denne dealeren din ikke er helt OK. Ville ikke stolt på han for å si det sånn!
Så bare husk det etter du har røykt hasj 2 ganger om dagen daglig i.. var det 3 uker? til du er blitt kvitt den onde nichotinen, at den dagen han ikke har hasj - ikke erstatt det med en temmer, evt. noe crack piss som du veldig lett kan røyke freebase.

Virker som du er i fasen hvor røykinga ruler, men det kommer til å kun suge om du fortsetter med hyppig bruk.

Peace, mann.
Sist endret av Beistet!!; 12. mai 2005 kl. 21:01.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hva med vaporisere?
http://www.hemphouse.no/trade/productlist/45/

vurderer å anskeffe en selv, men kommer aldri så langt :P
Du kan lage en vapo selv med en enkel lyspære, colaflaske, sugerær/penn. Har gjort det selv og det funker fett.
lag deg en kopp kakao og putt oppi en grammer med god knald!
Funker som faen.
Du vet det at det tar i de fleste tilfeller litt lengre tid enn 2-3 uker å slutte å røyke.. Selv om du bruker hasj som erstatning er det jo ikke noe du kan holde på med lenge. Jeg slutta like før jul. Er ikke avhengig av nikotinen mer, men det er det å se andre røyke, lukte tobakk rundt omkring som gjør det vanskelig. . i mitt hode vil det ta litt lengre tid, uansett hva du bruker som erstatning. Men lykke til anyway :P
Sist endret av AntonSR; 13. mai 2005 kl. 07:53.
Vaporizer er en enkel metode å røyke det rent på. Her er en link til en guide: http://www.a1b2c3.com/drugs/mj020.htm

En enklere metode er å bare bruke f.eks en lyspære, hvis dere kikker på guiden så sier det seg selv hvordan det gjøres-
hva med å roaste tobakken?? har hørt at man kan "fordampe" nikotinet... man bare legger tobakk på et flak alufolie og holder en lighter under... men jeg vet ikke om det funker, eller om jeg husker rett
Det funker å roaste tobakken som tehb sier eller så kan du kjøpe egen røyketobakk uten noen ekstra stoffer.
Mekk deg en muffin du
Man kan også bruke brennesle. Ikke da for å lage te, men som erstatning for tobakk.
Sist endret av Lise13; 13. mai 2005 kl. 15:57. Grunn: omforumering.
Hva med nikotinfri røyk? Hørt dem selger det på apoteker...
XTC
Trådstarter
Sitat av Beistet!!
Et lite tips til deg, XTC, og også offtopic.
Hva med å heller slutte med tobakk, og ikke erstatte det med hasj?

Virker som du er helt imot nichotine, men hasjen, nei, den er ikke farlig i det hele tatt.
Og jeg har også fått med meg "temmere"-tråden din, har på følelsen at denne dealeren din ikke er helt OK. Ville ikke stolt på han for å si det sånn!
Så bare husk det etter du har røykt hasj 2 ganger om dagen daglig i.. var det 3 uker? til du er blitt kvitt den onde nichotinen, at den dagen han ikke har hasj - ikke erstatt det med en temmer, evt. noe crack piss som du veldig lett kan røyke freebase.

Virker som du er i fasen hvor røykinga ruler, men det kommer til å kun suge om du fortsetter med hyppig bruk.

Peace, mann.
Vis hele sitatet...
ble mye editing her :P : jeg er ikke imot nikotin, jeg ELSKER å ta meg en røyk av og til ( eller 30 - 40 ganger for dagen ), men det blir rett og slett for dyrt, og det er jo helt meningsløst å røyke bort flere hundre kroner i uken når du ikke får noe igjen av det.

hun og ham faktisk, er ett par, han ene er marrokaner, hun andre er norsk, varierer hvem jeg kjøper av ettersom hvem som er tilgjengelig.

om dealeren, eller dealerne for å si det sånn; hun er tweaker, og han er helt fiksert på temmere, men for å si det sånn, hun ihvertfall vil først og fremst BARE selge hasj til meg, har aldri prøvd å pushe på meg andre stoffer.
det var nå han som spurte om jeg ville ha temmere, men jeg sa at jeg ikke visste hva dette var og har heller ikke prøvd det, og da advarte han meg på en måte kan du si, så det er ganske greie folk

og tviler på at jeg vil gå tom ihvertfall de første månedene, kan være jeg handlet i bulk for ikke så lenge siden
Sist endret av XTC; 13. mai 2005 kl. 23:35. Grunn: masse rart
Det er helt sant det der, en får ikke noenting igjen for å bruke alle de pengene i uka på røyk.

Men bare være litt forsiktig med å erstatte med masse annet
Og om du syns det er så digg å ha noe å røyke på opptil flere ganger om dagen,
så ville jeg heller ha valgt en mild tobakk.
En blir ihvertfall ikke sløv og umotivert av nichotine i det lange løp.
Sitat av XTC
takk for mange svar, ja jeg har vurdert å spise, prøvde for en stund siden men da klarte jeg å sløse 2 gram med topp hasj fordi jeg kokte det for lenge i smøret eller noe, ble bare tung i kroppen, ikke noe mer...
jeg skal prøve flere metoder nevnt så snart som mulig, så får håpe noen funker fint

@orgazmus: vil helst ikke røyke det med tobakk uansett, må si at jeg er veldig svak for tobakk, og å bytte ut med en mildere type tror jeg ikke vil være en god ide, vil helst slutte med tobakk på stedet
Vis hele sitatet...
Jeg gadd ikke lese så videre her, men jeg kan bare si at ved å spise dette, får du en mer rolig rus enn hva du ellers ville ha gjort ved innhalering.
Det har noe med at du får stoffet i deg smått og jevnlig, men samtidig så brytes det ned.
Så du vil nok få en god avslappelse, men jeg har stor tvil på at du vil få den samme "god"-rusen som du får etter 2 jointer på kjappen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Du kan lage eller bestille deg en whaperiser.. (er ikke sikker på stavingen) det fungerer slik at du legger klumpen i en glassboble og varmer under og trekker inn røyken

skal du lage en selv, bruker du 1 lyspære. 1 bruskork (slik som følger med plast colaflasker). 1 sugerør. og noe skarpt

punkt 1.
skjær av bittelitt av toppen på lyspæra.. altså den jerntingen med riller (men la det bli igjen nok riller til senere)

punkt 2.
fjern all inmaten i pæra, vask pæra grundig for alt det hvite støvet

punkt 3.
stikk 2 hull i korken (passe til sugerøret)

punkt 4.
sett sugerøret i det ene hullet

punkt 5.
legg klumpen ned i pæra, og skru på korka( colakorker passer perfekt på pæra)

punkt 6.
varm under klumpen (som er inni pæra) med en VANLIG lighter.. ikke stormlighter, fordi varmen fra stormlighteren er så intens at pæra sprekker og lager stygge kutt på hender og andre kropsdeler i nærheten (tro meg)

punkt 7.
pæra vil sakte men sikkert fylles med røyk, der kommer hullene inn.
hold for hullet hvor det ikke er sugerør mens du trekker som en helt igjenom sugerøret, slepp hullet
når du føler for og "tømme" pæra

du kan også bruke knaster (en urtenblanding som er ideell til og mekke med)

http://www.hemphouse.no/trade/productview/83/56/
XTC
Trådstarter
Hehe, litt gammel tråd, eller ? Jeg røyker bare rent nå for tiden i en vanlig pipe. Jeg har ikke klart å slutte å røyke tobakk. Den lyspære vaporizeren har jeg laget før og synes det ble for mye stress med det. Fyrer heller opp en fet pipe rent enn å lage vaporizer og bruke ett år på å røyke.
du får jo kjøpt urter og lignende som du kan bruke istedet for tobakk hvis du ikke vil røyke det reint.. så kunne du jo også kjøpt en mer holdbar vaporiser..


edit:

http://www.kptnaturfag.no

11201 Erlenmeyerkolbe
11052 Glassrør B S- form
14232 Gummipropp

85 kroner for en vaporizer som holder
Sist endret av Madstyle; 25. januar 2006 kl. 16:18.
Røyk reint, det er smooth, jeg tenker da på reefa
Åfftåpikk: Kan man røyke brennesle-te (Tørka brennesle) ??
▼ ... over et år senere ... ▼
siden noen bad fyren å blande det med det, så vil jeg påstå at det skal gå? xD men.. bare et lite spørsmål.. man kan røyke knaster helt rent? altså i en "joint" eller på en waterfallbong? vurderer å bestille meg et par pakker for å teste smaken før jeg blander det med noe..
Sist endret av Nelathi; 11. april 2008 kl. 16:54.