Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 567
Oi, overraskende nok har jeg problemer med en D-link DI-614+ WAN-router. Routeren er koblet til en Netopia-router fra Nextgentel. 2 PCer (en laptop) er tilkoblet trådløst til D-linken og èn er koblet til med en god gammeldags kabel. Alle PCene kjører Windows XP med Service Pack 2.
Alt funka såvidt bra før jeg formaterte den ene laptopen, altså, nettet datt ut av og til, men det er vel normalt med trådløst (?). Ja, jeg har installert alt som heter for drivere osv, Windows update og reinstallasjon av alt
Problemet er at nettet faller ut og inn konstant på de PCene som kjører trådløst. Har satt opp statiske IPer på alle PCene, så de er forskjellige, ingen problemer der (var likedan med dynamiske IPer også). Det rareste er at problemet varierer. Av og til er det nermest umulig å navigere på internett, andre ganger funker det greit nok (slik som nå). Men det er rarest.no at det funket før jeg formaterte. Skal jo ikke være noe galt med instillingene på routeren, de er jo de samme som før. Noe jeg må forandre opp i mot PCene? Laptopen har ett D-link DWL-650+ kort som kom med routeren, og den andre PCen har ett 3com kort.

Vært morsomt om noen hadde kommet med tips eller lignende.

Takk
*pirke* heter WLAN *pirke*

Hvor langt unna står routeren i forhold til PCene? Og har du samme problemet om du kobler deg til med kabel?

Og er det en WLAN-router? ikke access-punkt?
Lagt inn siste firmware? Har den samme, og den har vært stabil lenge nå..