Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 619
tenkte å kjøre proftpd på fedora-boksen min, og sette opp denne som en service.
problemet er bare, hvordan?
Jeg har satt opp programmet og slikt, men jeg får ikke startet den som service.
Noen som har noen glupe ideèr om hvordan?
Forstod det slik at det hadde noe med inetd å gjøre, men det viste seg at den filen ikke fantes, så jeg laget en ny og satte inn proftpd der.
du kan gjøre det i setup , eller i X via system settings og services.. sikkert en mer leet måte og men. tror dessuten fedora og nyere linux distroer bruker xinetd istedenfor inetd
Filen ligger i /etc/inetd.conf

Lær hvordan ved å skrive "man inetd.conf"
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
det kan hende den ligger i xinetd også.
Tror det er der den pleier å ligge på fedora / slackware.
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet denne tråden er ganske gammel, men jeg sliter med akkurat samma problem.

Skulle sette opp ftp som en service i xinetd, og la inn instillingene i en fil som som det var gjort med alle de andre tjenestene (som her: http://www.ftpproxy.org/faq/index.php?qid=3&catid=2) Når dette er gjort, kommer tjenesten opp i lista under "Tjenester". Men når jeg prøver å bruke tjenesten i terminal får jeg bare beskjed om at tjenesten ikke finnes. Når jeg ser på beskrivelse av ftp-tjenesten, står det at den trenger xinetd for å fungere, men den er allerede aktivert, og fungerer. Noen som har peiling på hva som kan være problemet?

Kjører red hat.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ta en netstat -l og sjekk om ftp faktisk kjører på port 21..