Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  134 10131
Sitat av ProZhen
Hvordan er det med hvor mange daler en bør ta med seg og hvor mye en "vanligvis" bruker?
Daler = Kroner
Vis hele sitatet...
Tror jeg endte med 4k for hele turen. Det inkluderte togbillett og inngangsbillett til TG05. Ellers er det alltid greit å ha med seg litt reservepenger hvis en vital del i PC-en din skulle ryke.

Ikke ta med deg så mye kontanter, bruk heller kort så mye som mulig. Det er minibank og mulighet til å betale med kort i hele salen.

Ang. mat så gikk det veldig mye penger med til hambrugere på Vikingskipet sin kafeteria (som også hadde de reineste toalettene). De var ikke spesielt gode, men helt kurrant og mye bedre enn all den søppelmaten man kunne kjøpe fra TG sin egen stand.
En meget viktig ting og ha med; oppdateringer til windows, service packs og oppdateringer til antivirus. Om du ikke har dette og du må reinstallere windows så kan du rekne med og få en virusinfisert maskinen på meget få sekunder. (Husk og ta ut TP kabelen når du reinstallerer)

Det er 3467 billetter igjen i skrivende øyeblikk, jeg tror ikke jeg kommer til og kjøpe noen pga å være på TG og ikke være i ett crew blir for kjedeligt.
Faen, dette hadde jeg glemt. Hvis noen kjøper en billett til meg blir jeg veldig blid. Overfører penger på null komma niks, send meg en PM hvis du har mulighet til å hjelpe!

Evige mengder tafs utloves som bounty til den som skaffer gilgamesj en billett

Sitat av helk
Gilgamesj, jeg og sergeant skal mekke hylle. Skal vi lage en som går over din plass og?
(Sett at vi blir sittende samme, selvfølgelig.)
Vis hele sitatet...
Ja, ffs Dere får deres lønn på fanget mitt, hvis du fanger min drift osv.

Edit: 2660 i køen, weeee!

Edit: IvIcDonalds ordner opp.
Sist endret av Gilgamesj; 25. desember 2005 kl. 21:09.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Er det hylle som er tingen på TG? Hmm... Mongeland, Golder og dere. Skal vi danne hylleklubb sammen?
Strålende med "things to remember"-liste, for en førstegangs-sjøgè som meg. Siden jeg er totalt på viddene når det gjelder TG, noen spørsmål:

- Når blir sitteplassene bestemt? (om de da ikke allerede er det)
- Er det forferdelig liten plass? Tenker på, er hylle et must?
- Anbefales det å ta med egen stol? Skal sitte i 4 timer i en intim jeep på vei ned, så vi
har ikke så god plass i bilen akkurat.
- Og til sist, av ren nyskjerrighet: I mine våte drømmer om TG, så har jeg kunne gått
inn på "LAN-game" i hvilket som helst spill, og funnet servere - er det sånn?
Sist endret av Keyser Söze; 25. desember 2005 kl. 22:30.
Sitat av Mushy
- Når blir sitteplassene bestemt? (om de da ikke allerede er det)
Vis hele sitatet...
Først er det seatere for større grupper, så kommer det til slutt muligheten for å plassere deg selv. Skal du sitte med noe community alá nff må du sette en person som seater på partyticket.net
- Er det forferdelig liten plass? Tenker på, er hylle et must?
Vis hele sitatet...
Helt ok plass, men en hylle er sikkert greit hvis du har noen ting du gjerne vil ha innen rekkevidde. Selv pleier jeg å stappe alt under pulten og håpe på at matprodukter og undertøy ikke blandes.
- Anbefales det å ta med egen stol? Skal sitte i 4 timer i en intim jeep på vei ned, så vi
har ikke så god plass i bilen akkurat.
Vis hele sitatet...
Har du muligheten, så er det definitivt deilig å ha en behagelig stol når man er sliten. Sove får man dessverre ikke lov til å gjøre i dem.
- Og til sist, av ren nyskjerrighet: I mine våte drømmer om TG, så har jeg kunne gått
inn på "LAN-game" i hvilket som helst spill, og funnet servere - er det sånn?
Vis hele sitatet...
Mange spill i alle fall. De populære har garantert et tjuetalls servere oppe, men det er ofte mer sære spill som kjører. BZFlag, f.eks. er et gratis spill hvor man hopper rundt i små fargede tanks og skyter lysende energikuler på hverandre. Det spilles på nFF-rekka.
Sitat av IvIoyner
Mange spill i alle fall. De populære har garantert et tjuetalls servere oppe, men det er ofte mer sære spill som kjører. BZFlag, f.eks. er et gratis spill hvor man hopper rundt i små fargede tanks og skyter lysende energikuler på hverandre. Det spilles på nFF-rekka.
Vis hele sitatet...
Hehe - joa, får satse på en turnering i Blobby-Volley jeg da

Setter meg godt til rette og venter på beskjed fra TG-folksa om plassering
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Er ute etter en billetthai, men vet ikke om jeg kan dra enda.
Sitat av IvIoyner
Jeg har vært svært positivt overrasket over nFF-rekka begge år. Anbefales! Ingen sure miner over at jeg er døv, heller. Selv om det alltid er gøy når folk prøver å snakke til meg.
Vis hele sitatet...
Sure miner? Er det noe å bli sur for da? Jeg har selv en døv fetter og en døv kusine, samt en tante som underviser på døveskole.

Uannsett, kanskje det blir TG på meg i år. Jeg har søkt på crew og hvis jeg kommer meg inn dit blir det TG, hvis ikke har jeg ikke penger til billett, reise og mat. Reisen fra Bergen er dyr nok for en stakkars jobbløs vidergåendeelev.
Kommer jeg meg dit stikker jeg nok bortom nFF-rekken dersom det blir tid.
Hvor lang tid har man paa seg paa og kjöpe biletter naar man har faat tilgang til og kjöpe via partyticket? Sitter i Österrike saa sorry for litt mongo skriving
Sitat av mongeland
699,- om jeg ikke tar helt feil.
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke det er så "dyrt". Fikk vite at det bare koster 670,-
Ja, billetten koster 670,-.
Men skal man ha PTN-kort så må man "punge" ut med 30,- til.
Hva er PTN-kortet godt for?
http://partyticket.net/tg06/info/ptncard

This page is supposed to explain what the PTN cards are good for ...
Vis hele sitatet...
Jeg har muligens 1 bilett å selge til TG06. Send meg PM hvis noen er interesert

Den selges til samme pris som jeg kjøpte den for.
Sist endret av EXzlator; 30. desember 2005 kl. 16:00.
Vi er to ifra Harstad (mrvangen og Fase^) som har tenkt å kjøre nedover. Er det noen som kunne tenkt seg å sitte på for en anseelig sum?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av mrvangen
Vi er to ifra Harstad (mrvangen og Fase^) som har tenkt å kjøre nedover. Er det noen som kunne tenkt seg å sitte på for en anseelig sum?
Vis hele sitatet...
Harstadværinger as

Det koster jo bare tusenlappen for flybiletter tur-retur, Evenes- Gardemoen. Hvorfor kjøre ræva av seg i en bil?
Roadtrip selvfølgelig
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av mrvangen
Roadtrip selvfølgelig
Vis hele sitatet...
Kos dere på hjemveien! Det skal bli fantastisk godt å bare fly hjem til senga si etter eventen.
Mulig det, men tenk hvor enkelt det blir med bagasjen. Kan f.eks bygge hylle før man drar osv
Noen som har en bitteliten billett til overs?
Jeg har totalt 7 biletter.. Bestillte 5 stk, men klarte ikke å selge 3 av de (skulle ha 2 selv), og så fikk kameraten min tak i 2. Så jeg har forsåvidt 5 stk ledig, selv om jeg tenkte å la de gå ut (ikke betale). Men om noen er HYPP på de, så kan jeg vel ordne det... 5 stk til normal pris, gidder ikke å ta no ekstra her på "svartebørsen", spesielt ikke til dere koslige nFF g33ks
Til de fra Oslo og omegn som trenger transport bort:

www.lilledata.no/tgbuss

Sitat av Nichotin
Til de fra Oslo og omegn som trenger transport bort:

www.lilledata.no/tgbuss

Vis hele sitatet...
Takk, nicho. Melder meg på den. Si forresten ifra hvis noen har et ledig sete i en bil som skal oppover, da ditcher jeg bussen. Bor i Oslo.
Noen som har funnet noen aight hotell? Føler at det blir så dyrt! *gråte* Satser kanskje på Scandic - reiser med en kakse
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg må komme meg fra Gardemoen til TG. Hva er beste løsningen, og hvor mye vil det koste tur-retur?
kakcoo hvordan skal du klare å ta med stol når du reiser med fly ? ;0)

edit: lurer å på hvordan man skla komme seg fra gardemoen til tg. anyone?
Sist endret av Psych|Com; 4. januar 2006 kl. 01:01.
Tog, vel. Taxi videre fra stasjonen til hallen.
Psych: Man kjøper gjerne stol når man kommer dit, og kaster den når man drar
SkyFex: Hva slags stoler er det å få kjøpt der?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Hvis jeg ønsker å overføre en billett til noen andre: Må jeg betale billetten før jeg kan overføre den?
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Kakcoo
Hvis jeg ønsker å overføre en billett til noen andre: Må jeg betale billetten før jeg kan overføre den?
Vis hele sitatet...
Kort og godt: Ja. (tjuetegn)
En kompis av meg har en bruker som har kommet inn i TG06 shop nå. Han har gitt meg lov til å gi bort brukeren da han selv ikke skal på TG06. Så er det noen som mangler biletter så send meg en PM.

TG06: Your access to the shop expires in 25.7 hours
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av bakkus
Kort og godt: Ja. (tjuetegn)
Vis hele sitatet...
OMGLOL!

Jeg har lovet fire andre mennesker å kjøpe billetter for dem.

Psych: Du må overføre penger til meg. Du kan få kontonummeret mitt i query på IRC eller på MSN.
Interne konkurranser

Vi må jo ha det litt gøyalt, og da har jeg plukket ut et par spill de fleste av oss synes er gøyale, og som det sikkert hadde vært kult å ha en halvseriøs konkurranse i.

Bzflag og Quake 3 er vel de to mest aktuelle spillene, med tanke på at
1. de fungerer hos alle på rekka, uansett om de har Mac, Linux eller Windows
2. de fungerer på lave specs (iBooks med radeon 9200 for eksempel)
3. jeg har spilt dem masse! (neida.)
4. de er lette å sette seg inn i, for de som ikke har spilt dem før

Jeg tror det kunne vært tøft å spille en litt lenger deathmatch av noe slag på disse spillene, for eksempel 30-60 minutter på hver. Alle slenger en 20-kroning i potten pr. compo (dette burde de fleste lommer tåle), og vinneren i hver compo stikker av med sin pott (dette blir mer en symbolsk greie, egentlig).

Høres det ut som noe folk kunne tenkt seg å være med på? Jeg veit IvIoyner er med for sure.

Bortsett fra dette, så kan vi vel ha en hinderløype i salen, med de beryktede QWERTY-brillene?
Ja jeg er hvertfall med, det er morro spill konkurranser. Bzflag er jo en slager, Q3 har jeg dog ikke spilt noe mye så noen får ta på seg ansvaret for å sette meg i hard trening.
Sist endret av voldern; 6. januar 2006 kl. 23:33.
Bzflag compo tror jeg kan bli populært! Jeg er med! Til dere her på nFF som spiller bzflag join #bzflag.nff @ efnet


Sitat av Nichotin
Interne konkurranser
Bortsett fra dette, så kan vi vel ha en hinderløype i salen, med de beryktede QWERTY-brillene?
Vis hele sitatet...
Prøvde disse brillene ifjor jeg! var sinnsykt fett! Noen som vet hvordan jeg kan lage slike briller? Kansje Qwerty vil dele "oppskriften" med oss andre her på nFF?

Sitat av EXzlator
En kompis av meg har en bruker som har kommet inn i TG06 shop nå. Han har gitt meg lov til å gi bort brukeren da han selv ikke skal på TG06. Så er det noen som mangler biletter så send meg en PM.

TG06: Your access to the shop expires in 25.7 hours
Vis hele sitatet...
Sist endret av EXzlator; 6. januar 2006 kl. 23:34.
Ideen om deathmatch compo var genial Nicho. Og, ja, i år vil jeg prøve QWERTY-brillene, de virka ganske morsomme når jeg så (deg?) bruke dem i fjor.
exzlator: Er en av de foliene inni en laptop-skjerm som ble brukt. Har en slik folie her, og trenger egentlig bare et sett skibriller for å få laget qwerty-briller.
Sitat av eppes
Ideen om deathmatch compo var genial Nicho. Og, ja, i år vil jeg prøve QWERTY-brillene, de virka ganske morsomme når jeg så (deg?) bruke dem i fjor.
Vis hele sitatet...
Nichotin hadde teknikken inne for å gå rett inn i puppene til jenter. JRP løp som en ape bortover med brillene. Phun-Q brukte en fløyte for å få folk til å flytte seg.
ser ut som at jeg ender opp på nFF rekka da snakke med en kompis først så skal vi se hva vi får ordnet
Thomas sier:
vi sitter på nFF rekka
Thomas sier:
takk for at du sa ja
Thomas sier:
du hadde 1 nano sekund på og svare
Thomas sier:
og har ikke VETO rett
marius sier:
seriøst
marius sier:
freak forum?
Thomas sier:
ja
Thomas sier:
snille folk der
marius sier:
;(
marius sier:
freaker
Vis hele sitatet...
Sist endret av thomaseh; 7. januar 2006 kl. 00:01.
Håper de fikser kjøleelement saken i år, og fryser en GOD del elementer på forhånd. Vurderer å ta med litt melk, juice og ferdig stekte kyllingfiletter, men litt kjipt om man ikke får bytta til nye kjøleelementer liksom.. Håper man får vite sånt før man drar..
Jaaa! Quake 3 Compo!

Jeg suger i BZFlag, men jeg får vel være med. Hva med en Starcraft Compo da? Funker det i Wine? Jeg er ikke så god, men det er alltid morsomt =) Hvis jeg ikke dør av stress da, jeg blir alltid gira av RTS.
BZflag og Q3 for sure. Hva med premier? :b
Det er ikke lenge før jeg og mrvangen skal kjøpe billetter, vi er rundt nr 200 eller no i køa. Siden vi ikke skal på tg, så kan jo vi kjøpe billetter til de som evt ligger langt bak i køa. Bare et forslag hvis noen er interessert.
Beklager at jeg poster enda en post om det samme! Er det noen som mangler biletter til TG06 les denne posten!

En kompis av meg har en bruker som har kommet inn i TG06 shop nå. Han har gitt meg lov til å gi bort brukeren da han selv ikke skal på TG06. Så er det noen som mangler biletter så send meg en PM.
TG06: Your access to the shop expires in 9.6 hours
Som dere ser så er det ikke lenge igjen før han er ute av shoppen! Så spre ordet kjære med freaker! Jo flere nFFere på TG jo bedre


Jeg har også 1 bilett tilsalgs! Send meg en PM hvis noen er interesert!
JEG VIL HA sjekk pm
1000000 tegn
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Raymond
Håper de fikser kjøleelement saken i år, og fryser en GOD del elementer på forhånd. Vurderer å ta med litt melk, juice og ferdig stekte kyllingfiletter, men litt kjipt om man ikke får bytta til nye kjøleelementer liksom.. Håper man får vite sånt før man drar..
Vis hele sitatet...
http://forums.gathering.org/showthread.php?t=3083
fant ut at det er ca 2 km å gå fra togstasjonen til selve tg.
http://forums.gathering.org/showthread.php?t=3197
Det er ingen grunn til panikk enda, her ser dere hvor mange billetter igjen. 496 atm.