Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  309 44344
Trådstarter
den er grei, tenkte å fyre løs på en bil og en camping vogn, siden det er det jeg trenger mest nå.. kan gi deg mål og slikt imorra
Sitat av JonBlund
der dyttet du borti en gammel minnebrikke hos meg.

Det spillet var kjempe artig, mimre mimre!
Vis hele sitatet...
Jones var konge, husker det som det var i går.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg vurderte en remake av Jones for en stund tilbake siden, men jeg kom meg aldri i gang med det. Får ha det i minnet som et av prosjektene som ligger på "todo".
Trådstarter
en remake av jones hadde vært kult! Det er et spill som ble godt spilt ass ^^
Gleder meg til å se spillet ditt ferdig DigiErr
høres dritfett ut.. må få beskjed når det er klart til å testes
Dette blir rått, få det ferdig før jul så har jeg den perfekte bursdagsgave til fatters! : )
Noen som kan gi en status på hvordan det går?
Trådstarter
Det går ganske bra, hadde et problem med å finne på en raks metode å gjøre så alle lagene som eksisterer i spillet kan spille mot hverandre en gang, og at dette skjer innenfor en gitt ramme(fra dag 0 - dag 300 f.eks) og at det kun kan spilles en kamp pr. dag, og det er random når lagene skal spille.

Dette løste jeg idag, og det ser ut til at dette virker, så nå er det kamp systemet for tur.

Jeg er ikke helt 100% sikker på hvordan jeg vil ha dette lenger, jeg er ute etter et system som kan gjøre det morro for spilleren å spille noen kamper, samtidig som at det er stressende og vanskelig, men ikke for vanskelig. Er det noen som har noen gode ideer? Før var det jo dette å kunne lage flest greier innenfor en gitt tid, med best mulig kvalitet.. Tenkte også å ha noe DDR liknende, at det kommer et icon fram, også må en grille det det er bilde av før tiden går ut.
men viktigst, noe enkelt, men morsomt!
Har ikke lest alt av poster men å slenge glovarmt fett i trynet på motstanderne hadde også vært kult
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Sitat av DigiErr
Jeg er ikke helt 100% sikker på hvordan jeg vil ha dette lenger, jeg er ute etter et system som kan gjøre det morro for spilleren å spille noen kamper, samtidig som at det er stressende og vanskelig, men ikke for vanskelig. Er det noen som har noen gode ideer? Før var det jo dette å kunne lage flest greier innenfor en gitt tid, med best mulig kvalitet.. Tenkte også å ha noe DDR liknende, at det kommer et icon fram, også må en grille det det er bilde av før tiden går ut.
men viktigst, noe enkelt, men morsomt!
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker på om jeg forstod det rett, men jeg prøver med ett forslag;

Når du skal grille, skjer følgende:

[CENTER] (Varmere grill - Opp piltast)[/CENTER]



[LEFT]( Pepper-Venste piltast ) [/LEFT] [RIGHT](Salt-Høyre piltast)[/RIGHT]


([CENTER] Kaldere grill - Ned piltast )[/CENTER]


Altså, når "pepper" lyser, må du trykke på venstre piltast, "salt" for høyre høyre piltast osv. Liksom litt samme system som på dansematter. Så har du litt funky chipstunes som du skal følge takten til. Og er du for treig med å trykke kommer det morsomme kommentarer som rakker ned på han som griller.
hmm, ja, men varmen i grillen blir definert under oppstarten av grillen(hvor mye kull og tennveske en har lagt oppi) Men å legge til salt og pepper og slikt kan være en ide.

tenkte at grilling i konkuransser skal være litt anderledes enn grilling i hverdagen(når en bare skal stå å selge varene sine), slik at vi får en variasjon her og der.

bare å komme med ideer, har mye å ta ifra allerede. Å grille i kamp skal være morsomt og underholdne!
Kan ikke legge ut n beta av spillet som det er nå a DigiErr? det hadde vært digg å prøve! keep up the good work
Jeg vil grille. Jeg vil prøve beta. Jeg vil bruke en biff å daske med.

Funnet en løsning på kamp systemet nå ?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Åssen går detta egentli DigiErr? gleder meg mere til dette, enn til battle field 2 skulle komme!
sleng på 8bit låter som themes så får det et skikkelig oldschool preg..
edit: Passer kanskje dårlig til et grill spill.. no skikkelig cøntry derimot


Gleder meg til å se resultatet høres lovendes ut
Sist endret av Madstyle; 22. september 2005 kl. 18:39.
hehe, gleder meg til det kommer en spillbar versjon.
▼ ... over en måned senere ... ▼
No synest eg det er på tide me får vita korleis det går med prosjektet.
Er ei god stund sia forrige oppdatering.
Er prosjektet lagt på is?
Gi meg dette spillet nå!!! Hallo! Det er det feteste spillet noensinne! Regner med at alle medlemmer av freakforum får en gratis kopi???
Oppdatering folkens? Håper ikke dette er lagt på is! nFF bør får gratis
▼ ... over en måned senere ... ▼
Halla alle sammen! Spillet har kommet et godt stykke framover iløpet av desember, og er ikke lagt på is! Det bare går ikke så fort grunnet TG-Demo og en 3D motor som jeg også har jobbet på i noe over 3 år ( en 3D RPG 3rd Person RPG engine).

Jeg har lest på deres ideer på hvordan kampsystemet skal fungere, og har fått noen gode ideer her! Jeg har planer om å legge ut denne ideen så fort jeg har fått den ferdig implementert, for å teste om det faktisk kan fungere, og deretter la dere gi en tilbakemelding til systemet og hva som kan forbedres/gjøres anderledes!
Dette er noe av det siste av de store delene av systemet som må implementeres før dere kan få en beta versjon. Ekstra utstyr som du kan researche på, kjøpe, (camping vogner, krydder osv), kan det lett implementeres fler av senere. Jeg har de få viktigste delene, for å grille.

God jul allesammen!

(btw: nFF har hjulpet til meget godt til dette prosjektet, og skal selvfølgelig på litt kredits! Utviklings journalen ligger jo her! )

Spillet er gratis og kan lastes ned av alle som vil ha dette, jeg er fan av å lage software slik at andre kan kose seg uten å bruke kostnader(bortsett fra tid og nedlastning osv :P)
Sist endret av DigiErr; 26. desember 2005 kl. 00:17.
Endelig en update!

Gleder meg til det kommer
Gleder meg veldig!
Håper det blir bra.
For å tjena litt, kan du jo laga ein donerings-tjeneste.
når kan vi nff'ere vente oss en beta-versjon av spillet da?
høres bra ut
Det kan jeg ikke svare på helt enda, men jobber med det, og jeg kan gi dere en ca tid da jeg kommer hjem til norge igjen, er i finland nå, er hjemme før nyttår!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hehe. Grill simulator 2004... ehem... eller 2006
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ikke for å mase men, nå er det etter nyttår
Ja, vil se hva som skjer med dette prosjektet. :P
Ja det er etternyttår Gjett om jeg gleder meg til info Grillsimulator 2006 bør den hete!
Jeg sier; Grillsimulator Eternity, X eller Unknown når prosjektet har levd i 2 år som 2004, og vi ikke vet noe releasetid enda.
Eller enkelt og greit: Grill Simulator.
Enig med Luric på den siste her ja.
Er det ikke snart på tide å gi en dato når du/dere har lagd en beta versjon? Så vet vi hva tid det sjer noe stort her på forumet..;P

*Gleder seg som en unge.*
▼ ... noen uker senere ... ▼
Som dere sikkert veit så er dette et fritidsprosjekt som blir laget da tiden gjør det mulig ( er ikke alle som har så veldig mye til overs ). Hadde vi giddi å hatt en release date hadde det bare blitt stress og dårlig, som er noe vi ikke vil ha noe av..! En beta vil sansynligvis komme iløpet av neste uke. Ikke store greiene, men det er da ihvertfall mulighet for å handle inn mat, kjøpe klær, researche, grille og selge maten.
Gleder meg, dette kan bli morsomt.
Sitat av |d13m0b
Jeg vurderte en remake av Jones for en stund tilbake siden, men jeg kom meg aldri i gang med det. Får ha det i minnet som et av prosjektene som ligger på "todo".
Vis hele sitatet...
Begynte engang på remake av det i warcraft3 motoren, ble aldri ferdig da! :/
Ja;D neste uke nå? Vi venter spenst!
Nå er det enda en neste uke, og jeg venter fortsatt spenst
Ah, jeg spenner meg i spenst ja. Gleder meg til å researche nye pølser og en ny mikrobølgegrill! Og sette opp prisen til blodpriser når jeg har monopol på grillmat i byen. Ah.
dette ser jeg frem til. Releasedate?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Dette er nFFs største vaporware
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
GrillSimulatoren kommer til å komme ut dagen etter Duke Nukem Forever.
Som forøvrig kommer til å ha Chinese Democrazy som soundtrack.
Håper da ikke det Skyfex
Sitat av bakkus
GrillSimulatoren kommer til å komme ut dagen etter Duke Nukem Forever.
Som forøvrig kommer til å ha Chinese Democrazy som soundtrack.
Vis hele sitatet...
Ah, så vi kan regne med release i løpet av 2010-2050?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kva skjer?
Kan me få ein liten oppdatering?
Gleder meg sinnsykt til å få testet ut dette.
Har du ingen sneak-peak screenshots vi kunne få beskue?
Grillsimulator 2072?
▼ ... noen uker senere ... ▼
venter fortsatt i spenning, på tide med en liten update nå syntes jeg?
Trådstarter
Da er TG over, og en eksamen over så litt tid til å kode blir det håper jeg. Noe av det vil gå til dette prosjektet.

Jeg har lagt ut en link til en aplha versjon. Har musikk støtte ( tracked files ) så chiptune ftw. men jeg har ikke no chiptune jeg kan bruke enda, såhar kommentert ut play. jeg har også tatt bort knappen for å kunne spille en av kamene en er satt opp for å spille, for denne skal jeg remekke helt.

Er mye uferdig, men det får gå. En tidlig aplha release er fett fordet, hehe!

Trykker du på "buy" kommer det ikke noe lyd eller "handel OK" osv, men en kan se at det blir trukket ifra pengene og at det havner i inventoryen.

For å kjøpe utstyr og mat, går du inn på shopp, blar deg fram til det du vil ha, og trykker på Buy. Inventory er for å slette ting du kjøper, eller items du har grillet som det ikke er bra nok kvalitet på..

Mens du griller kommer det folk forbi å kjøper etter gitte random stats ( hvor sulten dem er osv ) Det kommer ett icon ( skal ihvertfall ) over hodet dems hver gang dem kjøper. og du tjener inn cash.

Du kan resreache på stuff, men denne er ikke helt komplett enda.

Du kan grille maks 6 ting på grillen på en gang:
maten som grilles må være på ca 100% på hver side, trykk på Turn for å snu maten, pass på å treffe 100 ca, på begge sider før du trykker på REM ( remove ). marinering har jeg ikke mekka enda, men det kommer

kvaliteten på maten du har grillet reduseres for hver dag du ikke for solgt den, så pass på å ikke grille formye. kvalitet reduseres ogsåmed tanke på hva slags utstyr du bruker.

Grillen må ha 1000 grader eller mer for at du skal kunne starte å grille.

hvis du får: MissionDay, er det kunn et mission jeg har mekka, og det er at en må grille 10 pølser før tiden går ut, da tjener du 500kr. den er også fortsatt under utvikling, og missions skal en bare få av folk som kommer til deg og spør om missionet ( kan være mafia eller en mor til ett bursdags barn osv, men det er bare random atm )

Download: http://www.digitalangels.no/digitale...lsimulator.rar
Sist endret av DigiErr; 22. april 2006 kl. 23:58.
Har ikke lest så mye i posten, så kan være nevnt før men: hvilket programmeringsspråk/frameworks/APIer bruker du?

Og noen muligheter for å få se screenshots? =)
Trådstarter
jeg bruker en api for pocketPCer egentlig, brukte software rendering først, men gikk tilbake til gapidraw i dette prosjektet her. Prosjektet skulle være til PocketPCer, og kan hande jeg fortsetter i den retnignen der, er ikke noe problm å compile den som win32 exe uansett

programmerings-språk: C++