Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 859
I webdesign timene her på skolen (valgfag) holder jeg på å lage en hjemmeside til en "resturant".

I den må vi ha med frames så nå lurer jeg, kompisen min og læreren på hvordan i hildur man får åpna linker i menyen på venstre side i hovedvinduet.

Hvis svar kunne komme så fort som mulig ville det være ekstremt koselig.

Erik
Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener, men prøv med <a href="side.html" target="DetDuHarKaltHovedFramen">Side</a>
skjønner ikke helt problemstillingen din :s
Skal du ha en iframe eller skal du ha en div frame eller hva skal du ha?

edit: ahhh. Frontpage frames
Trådstarter
32 0
Den Bendik kom med funka ikke. Da ble den bare åpna i nytt vindu.

Denne dumme skolen er så billig at vi ikke har FrontPage


Det jeg mener er liksom.

meny| Hovedsiden
........| Blablabla
link...|
........|

Jeg vil at linkene i menyen skal åpnes i hovedsiden

Skjønner?

Erik
Sitat av erikutt
Den Bendik kom med funka ikke. Da ble den bare åpna i nytt vindu.

Denne dumme skolen er så billig at vi ikke har FrontPage


Det jeg mener er liksom.

meny| Hovedsiden
........| Blablabla
link...|
........|

Jeg vil at linkene i menyen skal åpnes i hovedsiden

Skjønner?

Erik
Vis hele sitatet...
Skjønner jeg riktig så trenger du da og bruke noe som heter include og da blir det snakk om .php :s hvis ikke jeg missforstår deg helt feil her
OT: Du skal bare være glad for at de ikke har råd til Frontpage, Hva slags program bruker dere da?
Trådstarter
32 0
Sitat av thomaseh
Skjønner jeg riktig så trenger du da og bruke noe som heter include og da blir det snakk om .php :s hvis ikke jeg missforstår deg helt feil her
OT: Du skal bare være glad for at de ikke har råd til Frontpage, Hva slags program bruker dere da?
Vis hele sitatet...
Vi bruker notisblokk...

Erik
Sitat av erikutt
Vi bruker notisblokk...

Erik
Vis hele sitatet...
okey. Men søk på forumet etter include script. Jeg er 99% sikker på at det har vært oppe et par tusen ganger før
Du må ha navn på framesa, og legge til target="navn" i linkene dine.

http://wp.netscape.com/assist/net_si...me_syntax.html

Edit: Bruk notepad2

Tviler på at de begynner med php og slikt hvis de nettop har fått i oppgave å lære frames :S

Php har ingenting med frames å gjøre.
Sist endret av Ozma; 12. desember 2005 kl. 15:29.
Sitat av B3nd1k
Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener, men prøv med <a href="side.html" target="DetDuHarKaltHovedFramen">Side</a>
Vis hele sitatet...
Det burde være riktig det her. Mener å huske at det var sånn jeg gjorde det en gang i tiden.

Du kan jo ta en titt på denne:

http://wp.netscape.com/eng/mozilla/2...mo/target.html
Hadde vært mye lettere hvis vi faktisk kunne få sett denne siden...
Trådstarter
32 0
Jeg har klart det. Finally.

Yay!

Erik
Da kunne du jo kanskje si hva du gjorde også? Så kan andre søke seg fram til det hvis de lurer vet du
Du kan jo anbefale denne siden for læreren din:
http://www.w3schools.com/
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Frames bør ikkje brukast! Fortell læraren din at i så tilfelle bør han sørge for at URLen endrar seg etter kva frames som er aktuelle, slik at det går å legge til bokmerke. Frames stinkar. Lær deg php, og bruk det.
Trådstarter
32 0
Sitat av slashdot
Frames bør ikkje brukast! Fortell læraren din at i så tilfelle bør han sørge for at URLen endrar seg etter kva frames som er aktuelle, slik at det går å legge til bokmerke. Frames stinkar. Lær deg php, og bruk det.
Vis hele sitatet...
Skal huske det.




Det var den første som funka. Ja. Jeg bare tok feil av den først

Erik