Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 6835
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Jeg sjekte www.dagbladet.no nå nettopp for å se om det var noen interresante nyheter, og det jeg fant slo meg litt tilbake i stolen. Bildet som først dukket opp da jeg lastet siden var et stort bilde av en kjempemeteoritt som treffer jorda med teksten "Apofis kan treffe jorda". Videre inn i artikkelen står det at jorda kan bli truffet av en meteoritt på 6 km i diameter i 2029 eller 2036, og at hele menneskeheten kommer til å bli utryddet dersom dette skjer. Min brennende interresse får meg til å google litt, og jeg finner en wiki artikkel om Apofis. Her står det samme som i dagbladet, men på en mer underdramatisert måte. Jeg leser faktaene nøye og finner ut at forskerne har funnet ut at Apofis ikke kommer til å treffe jorda i 2029, men det er en odds på 1:5560 at den kommer til å treffe jorda i 2036.

Er det noen som vet mer om dette emnet her? Jeg har ikke hatt tid til å google noe særlig, fordi jeg må rekke en gymtime, men tanken på at dette i det hele tatt kan skje bekymrer meg litt. Forskere oppfordrer jo verden til å ta handling allerede nå for å forebygge at asteoriden treffer jorda.

Hva syntes dere?
Vet akkurat det samme som deg. Så bildet av meteoritten på sol.no. Synes det er stilig med astronomi, men mange av de som driver med dette har en tendens til å overdrive litt Kanskje Knut-Jørgen Røed Ødegård kommer med noen uttalelser snart. Han har jeg sansen for...

Tror ikke dette er noe å bekymre seg for uansett. Det er enda 30 år til det er en ytterst liten sjanse for at det kan skje og innen da er sikkert meteoritten sprengt i filler til småstein som brenner opp i atmosfæren. Tenk deg alle stjerneskuddene
Var dette den samme meteoritten som kunne treffe jorda for en del år tilbake? Det var vel snakk om noe lignende i 2002-2003 var det ikke? Det var vel snakk om denne kom til å treffe jorda om mange år?

Uannsett, dette er ikke bra.

Edit: Hvis man leser Wiki artikkelen står det at meteoritten kommer til å treffe fredag den 13. Huuuuff...
Sist endret av XnoN; 8. desember 2005 kl. 13:55.
Nå er det 3 % sjanse for at den kan treffe jorda. Selv om dette er mye større sannsynlighet enn å vinne i lotto, tror jeg ikke dette er noe å bekymre seg for (selv om noen til og med har greid å vinne i lotto).

Syns det virker litt merkelig at det skal skje akkurat nå, med tanke på at det er først nå i verdenshistorien man har mulighet til å forutse slikt. Det jeg mener er at teknologien har gjort oss overparanoide.
Nå har nå denne blå planeten slynget seg rundt vår kjære sol noen miliarder ganger allerede, og det er ikke uten grunn. De store gasskjempene i solsystemet vårt vil beskytte oss, ved at de endrer banen på meteorer som nærmer seg, pga gravitasjonen. Men hvis vi om noe år skulle få denne triste meldingen at metoren vil treffe oss, så har man sikkert da utviklet forsvar mot slikt innen den tid.
Og hvis man ikke har forsvar, så stiller nok Bruce Willis opp, og redder oss nok!

Slapp av, det ordner seg
Sist endret av banankrem; 8. desember 2005 kl. 14:35.
Hvis den er i bane mot oss er det ikke sikkert at kjøre Jupiter tar den i mot for oss.
Pffffffffff, det er OPPSPIN!
Typisk NASA å komme med slike skrekkmeldinger, så får dem penger for å sjekke det ut nærmere
og så hører man aldri om saken igjen. Dette skjer jo annen hvert år!

De tegningene på dagbladfet var sinnsykt kule forresten
Jeg er REDD!!! Skal bygge astroide bunker i hagen for å beskytte meg mot alle meteorittene NASA spår om det er vel bare timer før undergangen! Please god help me!
Jessda tror det er litt overparanoia i sammfunnet i disse dager jorda har jo spint rundt sola i mange milioner år nå og fortsatt ikke blitt rivd i fillebiter av en eller annen meteoritt så jeg tror heller menneskeheten greier å ødelegge seg selv før en meteor ødelegger oss.
Sitat av gæærn
Pffffffffff, det er OPPSPIN!
Typisk NASA å komme med slike skrekkmeldinger, så får dem penger for å sjekke det ut nærmere
og så hører man aldri om saken igjen. Dette skjer jo annen hvert år!

De tegningene på dagbladfet var sinnsykt kule forresten
Vis hele sitatet...
Du vet tydeligvis ikke en døyt om hva du snakker om gjør du? Typisk NASA å komme med skrekkmeldinger? Det er nå en stund siden vi har hørt noe om meteoritter som dette. Tror du virkelig de sender ut skrekkmeldinger for moroskyld? Det kalles å informere!

Sitat av XnoN
Du vet tydeligvis ikke en døyt om hva du snakker om gjør du? Typisk NASA å komme med skrekkmeldinger? Det er nå en stund siden vi har hørt noe om meteoritter som dette. Tror du virkelig de sender ut skrekkmeldinger for moroskyld? Det kalles å informere!
Vis hele sitatet...
Bomber: Hva tror du skjedde med Dinosaurene? Det har vært en rekke meteoritter her på jorda, kanskje ikke bare i vår tid.
Sitat av gæærn
Pffffffffff, det er OPPSPIN!
Typisk NASA å komme med slike skrekkmeldinger, så får dem penger for å sjekke det ut nærmere
og så hører man aldri om saken igjen. Dette skjer jo annen hvert år!
Vis hele sitatet...
Så det at en meteor kan treffe jorden med ødelleggende proporsjoner er en urealistisk problemstilling? Har overhodet ikke skjedd før i historien?
Håper jeg dør før det skjer.Tro å få vite at den GARANTERT treffer jorda? blir redd jeg da jeg.
Sitat av TurboAciid
men det er en odds på 1:5560 at den kommer til å treffe jorda i 2036.
Vis hele sitatet...
Det er mindre sannsynlighet for å vinne førstepremie i Lotto
Sitat av TurboAciid
Hva syntes dere?
Vis hele sitatet...
Joda, syns det er berre bra om en meteoritt treffe jorda eg. Hadde vært "knall" hehe... Er det så masse vi kan gjere da? Kan vel neppe lande på meteoritten og plante nukes på den akkurat, og vi kan heller ikkje flytte jordkloden. Så vi får vel berre ta det som det kjem, vi skal jo alle dø en gang likevel
Det har faktsik vært snakk om å gjøre akkurat som man gjorde i armageddon. Lande på den og nuke den. Om det ble noe ut av det vet jeg dog ikke.
Sitat av StaiN
Håper jeg dør før det skjer.Tro å få vite at den GARANTERT treffer jorda? blir redd jeg da jeg.
Vis hele sitatet...
hvis det er mulighet for det , så vil jeg helst leve til å se jordens undergang:P
men tror nok vi klarer å lure oss unna den uansett jeg..

Sitat av XnoN
Det har faktsik vært snakk om å gjøre akkurat som man gjorde i armageddon. Lande på den og nuke den. Om det ble noe ut av det vet jeg dog ikke.
Vis hele sitatet...
jeg regner med at jorden og asteroiden har en enorm kallisjonshastighet.. vil ikke dette gjøre det å lande på den nesten umulig?

I dokumentaren jeg så om månelandinga av Fox, så ble det nevt et magnetisk felt rundt kloden vår som beskyttet oss mot all den farlige strålingen der ute, noe som også gjorde det umulig å dra til månen siden man da måtte ha mange meter tykke blyvegger rundt seg for å ikke daue av strålinga
Sitat av TurboAciid
Jeg sjekte www.dagbladet.no nå nettopp for å se om det var noen interresante nyheter, og det jeg fant slo meg litt tilbake i stolen. Bildet som først dukket opp da jeg lastet siden var et stort bilde av en kjempemeteoritt som treffer jorda med teksten "Apofis kan treffe jorda". Videre inn i artikkelen står det at jorda kan bli truffet av en meteoritt på 6 km i diameter i 2029 eller 2036, og at hele menneskeheten kommer til å bli utryddet dersom dette skjer. Min brennende interresse får meg til å google litt, og jeg finner en wiki artikkel om Apofis. Her står det samme som i dagbladet, men på en mer underdramatisert måte.
Vis hele sitatet...
Hvis du faktisk leser artikkelen så ser du at Dagbladet har skrevet akkurat det samme som wikipedia. Dessuten står det at den er 390 meter bred, ikke 6000 som du påstår.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cthulhu
Hvis du faktisk leser artikkelen så ser du at Dagbladet har skrevet akkurat det samme som wikipedia. Dessuten står det at den er 390 meter bred, ikke 6000 som du påstår.
Vis hele sitatet...
Jeg ser det nå. Jeg hadde litt dårlig tid da jeg skrev tråden, og jeg leste 6 km et sted i den artikkelen, så jeg fikk for meg at Apofis var 6 km i diamter. Men et av poengene, som kansje ikke kom så godt fram, var at dagbladet overdramatiserer dette noe kolosalt. Jeg hadde litt dårlig følelse da jeg begynte å lese artikkelen. Da jeg googla etter Apofis, fant jeg wiki artikkelen, der alt sto på en mye mer objektiv måte, selv om den hadde det samme innholdet.

Men allikevel. Det er visstnok en meteoritt som har større sjangs til å treffe jorden enn noen annen på ei god stund. 3 % kan virke lite, men man kan ikke bare sitte å håpe på at sannsynligheten blir riktig når det er en så stor risk. Den kommer bare til å treffe en gang hvis den gjør det...
Sist endret av TurboAciid; 8. desember 2005 kl. 22:15.
Det er mulig de overdramatiserer, men det kan skje og hvis det skjer blir konsekvensene fatale.
du bør lese kommentarene som er lagt inn på dagbladet på den artikkelen der, litt mer info en det som faktisk står skrevet der... Btw: wikipedia har en fin artikkel om apefjerten...
Vel, det har skjedd før og vil skje igjen. Hvis vi tar en "direct hit" så kan man jo de det på den lyse siden: vi (vel de som overlever) slipper å ta stilling til spørsmål om overbefolkning på en stund

På en annen side så har NASA trent på det scenarioet i ca 60 år (når Apofis evt begynner å true). Hvis det skulle bli aktuellt å gjøre noe, så de har vel en plan som gir oss en sjangse hvertfall.
Sist endret av FotSopp; 9. desember 2005 kl. 00:03.
Sitat av XnoN
Du vet tydeligvis ikke en døyt om hva du snakker om gjør du? Typisk NASA å komme med skrekkmeldinger? Det er nå en stund siden vi har hørt noe om meteoritter som dette. Tror du virkelig de sender ut skrekkmeldinger for moroskyld? Det kalles å informere!
Vis hele sitatet...
Ikke for moroskyld, men for penger. Husker det var snakk om en meteor i 2003, denne skulle visst kunne utslette alt liv på jorda blabla.

Ikke misforstå meg, jeg tror ikke at dem lyver, men heller at dem overdramatiserer.

edit: haha ok, jeg skrev at det var oppspin, men jeg mente det ikke på det måten,
lizm
Sist endret av gæærn; 9. desember 2005 kl. 13:32.
Du som skriver at NASA har planer om å lande på astroiden ala Armageddon-filmen, gl hf, umulig å lande på den slik som på filmen da det ikke er no tyngdekraft der..

Jeg lever i håpet om at den bommer

Er jo _mange_ astroider som har vært ganske nærme bare at vi ikke har fått vite om det.
Sitat av gæærn
Ikke for moroskyld, men for penger. Husker det var snakk om en meteor i 2003, denne skulle visst kunne utslette alt liv på jorda blabla.

Ikke misforstå meg, jeg tror ikke at dem lyver, men heller at dem overdramatiserer.
Vis hele sitatet...
Du vet at media liker å sette en liten spinn på ting uten at det trenger å si noe om de media skriver om ikke sant?

Synes NASA forklarte det ganske edruelig. Det er jo en relevant problemstilling (og spesielt en relevant problemstilling for NASA som jo er ment til å jobbe med dette) og de skriker jo ikke akkuart "meteor! 2010! garantert! vi trenger penger!".
Jaja greit nok.

Men hva faen? på wiki artikkelen så står det; "with an estimated impact-probability of 1 in 5,560."
så én av 5 i sjanse? ikke 1 av 5560? Eller? hæ?
1/5560 sjanse så klart.
om NASA finner ut at meteoritten faktisk HAR bane mot jorden så vil det nok iverksettes tiltak for å prøve å dytte den ut av bane, ikke ødelegge den da det sikkert bare vil gjøre vondt verre tenke deg stein-hagl med digre 10tonns kampesteiner
Sitat av gæærn
Jaja greit nok.

Men hva faen? på wiki artikkelen så står det; "with an estimated impact-probability of 1 in 5,560."
så én av 5 i sjanse? ikke 1 av 5560? Eller? hæ?
Vis hele sitatet...
, er tegn for å separere tusener, . er tegn for å skille enere fra desimaltall.
Jeg vet ikke om dette har blitt sakt før, but shit. Vist jorda skal gå under, så vil jeg være i live for å se alt skje. Jeg og en god kompis satt å diskuterte det der, og så sa han det ganske enkelt "Vest jorda skal gå tell hælvette, så koffør ikkje være hær å vitne den totale ødelæggelsen me sine egne øya på toppen av Empire state buildning me ei kald pils å en 20 pakkning med sigga..."

Er jo lit kjipt at kometen bommer på jorda, så dør man 2 år senere, så dagen etter man er dau, så sprenger vi oss bort i kanskje verdens raskeste krig. Skal verden gå under, så burde det skje i min levetid.
Sitat av SalkiN
Jeg vet ikke om dette har blitt sakt før, but shit. Vist jorda skal gå under, så vil jeg være i live for å se alt skje. Jeg og en god kompis satt å diskuterte det der, og så sa han det ganske enkelt "Vest jorda skal gå tell hælvette, så koffør ikkje være hær å vitne den totale ødelæggelsen me sine egne øya på toppen av Empire state buildning me ei kald pils å en 20 pakkning med sigga..."

Er jo lit kjipt at kometen bommer på jorda, så dør man 2 år senere, så dagen etter man er dau, så sprenger vi oss bort i kanskje verdens raskeste krig. Skal verden gå under, så burde det skje i min levetid.
Vis hele sitatet...
enig! men da bør man være litt utpå åra.
Jeg vil ikke dø i 2030 :S

De bildene på dagbladets artikkel var sinnsykt råe!
Sitat av gæærn
enig! men da bør man være litt utpå åra.
Jeg vil ikke dø i 2030 :S

De bildene på dagbladets artikkel var sinnsykt råe!
Vis hele sitatet...
Dø i en spektakulær situasjon eller leve et laaangt liv og dø på eldrehjem?

kom Apofis
De vi trenger å bekymre oss over, er de vi ikke får høre om av NASA .
De har nok utviklet en eller annen metode man kan forhindre dette på innen dette faktisk skjer, fordi nå vet de jo om den. En annen sak som faktisk er mer skremmende er jo at ingen har full oversikt over det som skjer der oppe, man kan ikke holde øye med alt og dermed så kan det faktisk være andre farer på vei som gjerne gir oss litt mindre tid på å forberede oss.

Hører uansett rykter om at de har bestemt seg for å sende Chuck Norris istedetfor å forsøke å sprenge asteroiden. Grunnen til dette er at de håper Chuck Norris, med en spesialbygd backpack-jet, kan lande på asteroiden og oppnå supernova tilstand. Chuck Norris har fått mental hjelp av Steven Seagal og ved hjelp av eldgamle østlige forbannelser, kombinert med Chuck Norris sine spark håper man at supernova oppnås og asteroiden imploderer. Dette vil forhindre en kollisjon. Hvis dette slår feil har man en backup plan, hvor Mr.T "pityer" asteroiden så mange ganger det trengs før den rettogslett eksploderer. Det antas at man må opp i hele 147 "pityer" på en asteriode av en slik størrelse.

:P
Kommer nok til å bli slik som en gang før der vi så meteoren på himmelen, men bomma akkuratt;P Jeg er for min del ikke redd.. Litt nervøs kanskje, men hvem er ikke det?:P Alle skal dø en dag.. Verden kan gå under imorgen.. Vi kan alle dø når som helst.. Det er derfor det heter "lev hver dag som om den er din siste, og elsk som om du dør imorgen"
May 13, 2005: Friday the 13th is supposed to be an unlucky day, the sort of day you trip on your shoe laces or lose your wallet or get bad news.

But maybe it's not so bad. Consider this: On April 13th--Friday the 13th--2029, millions of people are going to go outside, look up and marvel at their good luck. A point of light will be gliding across the sky, faster than many satellites, brighter than most stars.

What's so lucky about that? It's asteroid 2004 MN4 ... not hitting Earth.
Omigod... 4 dager før bursdagen min det!:O Egoting.. Kunne godt ha ventet litt!:P
I steden for å lande en rakett på asteroiden og så nuke den, hvorfor ikke gjøre alt mye lettere å bare fylle raketten med nukes å kjøre den rett i asteroiden BOOOM, mye lettere enn å lande også blir det masse stjerneskudd, og man kan ønske seg mange ting!!!

Edit: Deezire: det vil vel forandre banen til asteroiden når en så stor menge energi utløses!!!
Sist endret av Leroy; 12. desember 2005 kl. 22:36.
Sitat av Leroy
I steden for å lande en rakett på asteroiden og så nuke den, hvorfor ikke gjøre alt mye lettere å bare fylle raketten med nukes å kjøre den rett i asteroiden BOOOM, mye lettere enn å lande også blir det masse stjerneskudd, og man kan ønske seg mange ting!!!
Vis hele sitatet...
Fordi det er rein idioti. All effekten vil gå vekk fra astroiden og det vil ikke påvirke astroiden i det hele tatt.
Det jo nå vi trenger selvmordsbomberne.
Endelig kan jihad muslimene gjøre nytte for seg!
▼ ... over et år senere ... ▼
Heisann! Søkte rundt på forumet for ikke å lage nok en søppelpost.
Leste nettop denne artikkelen på VG.no . Ble faktisk veldig opprørt og skremt med tanke på at det vil skje en brutal ødeleggelse den 13. april år 2036. Dette kan jo ramme alle og enhver og det er ikke morsomt å tenke på. "Apophis" kan utrydde en hel by, kanskje en hel region, avhengig av hvilke stoffer den inneholder. Sjangsen for at den treffer jorda 13. april, 2036 er fra en til 45.000. Det snakkes om å utføre en handling om å flytte den ut av jordas bane som da vil koste cirka 2 milliarder kroner. Har dere noen innspill og egne meninger om dette emne?

PS: Lagde innlegget for å få en oppdatering i folks meninger.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Vel, for det første; det er 1/45000 sjans, altså: 0,0022222222222...% for at det skal skje overhodet. For det andre; HVIS den SKULLE komme på kollisjonskurs, har vi alt NÅ tenkt på og overveid forskjellige metoder for å bli kvitt trusselen. Om vi "dytter" den ut av kurs, (eller som last-resort sprenger den i fillebiter, og hanskes med en rekke mindre problemer istedet for ett stort) er det ikke så ille allikevel.

Dette er vel egentlig litt skremmende ja, men jeg er egentlig mer bekymret for den geomagnetiske stormen som visstnok skal skje i 2011: det er mye mindre vi kan gjøre for å forhindre den.
Sist endret av robhol; 21. februar 2007 kl. 01:48.
Sitat av robhol
Vel, for det første; det er 1/45000 sjans, altså: 0,0022222222222...% for at det skal skje overhodet. For det andre; HVIS den SKULLE komme på kollisjonskurs, har vi alt NÅ tenkt på og overveid forskjellige metoder for å bli kvitt trusselen. Om vi "dytter" den ut av kurs, (eller som last-resort sprenger den i fillebiter, og hanskes med en rekke mindre problemer istedet for ett stort) er det ikke så ille allikevel.

Dette er vel egentlig litt skremmende ja, men jeg er egentlig mer bekymret for den geomagnetiske stormen som visstnok skal skje i 2011: det er mye mindre vi kan gjøre for å forhindre den.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kan på en måte si meg enig deg nå. Særlig med tanke på dine mattematiske utregninger. Skal begynne å lese litt om den "geomagnetiske stormen" som skal komme.
Takk.
Geomagnetisk storm i 2011 kor? Link?
Sitat av Torquil
Geomagnetisk storm i 2011 kor? Link?
Vis hele sitatet...
db.no forrsiden
Tror heller folk bør tenke litt på The Maya Calender som faktisk slutter på 21 desember 2012. Ingen vet helt om det er Global oppvarming eller hva enn det kan være, kanskje vi får besøk fra vesener fra en annen galaxe eller noe hvem vet.

" 2012 The end of the history " , en 9 timers lang dokumentar om alt som har skjedd og hvorfor jorden akkurat skal ta slutt eller begynne på nytt 21 desember 2012

jeg har ikke sett ferdig dokumentaren så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men disse folkene var enormt smarte så det skal ikke forundre meg om det skjer noe!

ta en titt her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Maya_calendar
Sist endret av Blunty; 21. februar 2007 kl. 20:54.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Blunty
jeg har ikke sett ferdig dokumentaren så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men disse folkene var enormt smarte så det skal ikke forundre meg om det skjer noe!
Vis hele sitatet...
Dei hadde en høgt utdanna kultur i forhold til mange andre kulturer på den tida. At dei var spesielt smarte trur eg du skal slite med å finne belegg for.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Jurgen1337
Ja, jeg kan på en måte si meg enig deg nå. Særlig med tanke på dine mattematiske utregninger.
Takk.
Vis hele sitatet...
^^ Værs'go!

Sitat av Torquil
Geomagnetisk storm i 2011 kor? Link?
Vis hele sitatet...
Er egentlig en bunch, men du kan for eksempel begynne her:
Wikipedia link (gen. info)
NASA
Prøv et par Google søk.
Sist endret av robhol; 22. februar 2007 kl. 12:32. Grunn: Oppdatert nasa-link
Sitat av robhol
Vel, for det første; det er 1/45000 sjans, altså: 0,0022222222222...% for at det skal skje overhodet.
Vis hele sitatet...
Og det er typisk min flaks at det skal skje men uansett om det skulle skje, så vil jordboere trolig fikse problemet - for det er jo snakk om 30-40 år, hvor teknologien til jordboere utvikler seg.

Uansett blir det ikke slutt på menneskeheten for NASA vil trolig eksportere folk til månen. Så kan menneskeheten leve et par år til med tørrforr og vakkum-toalett. Hurra!
Hvem i granskauen bryr seg? Dette skjer i 2036, den MÅ treffe en ramme på 600 meter, og det er 1:5500 sjanse. 600 meter. Jeg kan løpe det på under 10 minutter. Det er altså ikke veldig mye.
1 til 45.000 sjanse er faktisk sinnsykt mye, i astronomisk sammenheng. Tenk på hvor stort verdensrommet er, all den åpne plassen den kan boltre seg på, alle mulighetene. Også er det 1:45.000 mulighet for at den treffer oss? Det synes jeg er litt skummelt.

Samtidig bekymrer jeg meg ikke nevneverdig for menneskeheten om det skulle vise seg at den nærmer seg. Dette er 29 år frem i tid. Mye vil skje, teknologimessig. Dette fikser vi nok.
Nå har vi så vidt meg bekjent altså et par ting å "bekymre" oss over:

1. Geomagnetisk storm i 2011 (Hva er en geomagnetisk storm? Noe med magnetfeltet å gjøre)
2. Maya-kalender systemet ender 21. desember 2012. (Har lest en del om det)
3. En astroide/metroitt, Apofis.

Maya-kalendersystemet ender 2012.



[CENTER]Maya-kalender systemet[/CENTER]
Det har skjedd 5 ganger siden jorden ble til.. nå kommer den 6.
i litt over 5000 år har jorda snurret rundt sola. nedtellingen har gått og i
2012 har den snurret litt over 5000 ganger igjen.
det som så skjer er at jorda skjifter direksjon. den begynner
og snurre motsatt vei og det VIL få konsekvenser.

FORKLARING
On the winter solstice of 2012, the noonday Sun exactly conjuncts the
crossing point of the sun's ecliptic with the galactic plane,
while also closely conjuncting the exact the center of the galaxy.

Skyene vil bli rare den dagen og ''darkrift'' i melkeveien vil sperre for sola/stjele all energi.

Grekerne kaller dette for:SUNTELIA AION (end of the age)
Slutten på current cycle.



-Det som skjer del 2:


Polene vil skjifte plass
Isen smelter
Havet øker BETYDELIG

Saken er at vi KAN overleve avhengig av hvordan polene flyttes.
Skjer dette for fort vil det få kraftige konsekvenser som verken menesket
tåler eller som jorden vil klare for fint.

-Viktige Ting ang 2012:

1) Jorden vil begå en kraftig forandring som ikke har hendt på samme måte før.

2) Den femte mayan verdenen endte i 1987. den nye starter 2012. vi er inne i et verdensskjifte. (between worlds)
Dette blir kallt: Apocalypse eller revealing.
Og mener at den ekte sannheten kommer fram.

3) det sies følgende om 2012:

-Teknologien vil øke dramatisk uten at vi merker det

-Vi passerer femte dimensjon etter og gått forbi den fjerde

-Jorda og sola vil no bli en galaktisk del av verdensrommet og nå fungere som resten av universet (tilpasser oss likt alle andre planeter)

-Vårt DNA vil bli betydelig opgradert eller reprogramert. styrt fra galaksens sentrum (Hunab Ku)

- Alle på planeten vil fungere på en helt annen måte. folk starter og mutere. noen kraftigere en andre. (Extraterrestrial Earth Mission)

- i 2012 planet i vårt solsystem vil stå på linje presis likt planet i hele galaksen vår.
(Denne sirkelen tok 26,000 år og gjennomføre)
Virgil armstrong sa at 2 andre galakser vil gjøre denne prosessen samtidig som vår. en cosmisk hendelse.

- Tiden blir raskere eller tregere. dvs. mindre en 16 timer per dag = dagens 24 timers døgn. dette er ikke forandring på ''tiden'' men akslerering.

- Mens apocalypse eller rettere sagt ''between worlds'' mange folk vil få forandret personaliteter som, tenking, beregning og andre egenskaper

- Remember almost nothing happens by accident. Almost all "events" are planned by some agency or other. Despite this, it is a very exciting time to be alive!


Spesielle effekter som opptrer under periodene:

-migrene
-muskel kramper
-Flu like symptomer
-intense drømmer
-Kroppen blir mer sensitiv som fører til at du merker vibrasjoner kraftigere
-Jordas frekvens ligger på 7.8hz og vil øke til 12 hz
-Kroppens psykiske er alerede begynt og forandre seg
-vårt DNA blir re-programert fra universet
-sår og skader starter og leges fortere
-vi vil få øyer likt katten (for og selv kan redusere den nye atmosfæren og lyset)
-ny fødte barn vil ha telepatiske evner ved fødsel
-Aids vil forsvinne

Dette grunnet den nye frekvensen og lyset som vil dannes.

----DNA oppgraderinger: Vi blir et galaktisk meneske
The Mayan Calendar (which has never erred) clearly states that we will undergo DNA changes, possibly back to 12 strand by 2012. This is confirmed by various sources."



Dette er det som vil skje med oss om vi overlever.
Men det vil bli lite med plasser og bo på etter som havet stiger enormt.
Men ingen vet helt sikkert om vi tåler det som skjer med jorden.

Synes du dette høres sykt og unaturlig ut?

vel.. vi lever i en unaturlig verden og det er mye vi ikke har sett enda..
det skjuler seg så mye for oss.

jeg kan nevne noe i slengen.

noen som har hørt om disse Crop circles?

De utenomjordiske som lagde disse var for og fortelle oss noe/bevise oss

nesten hvert eneste tegn som har dukket opp tyder på noe stort som skal skje mener forskere som har tydet tegnene som ofte inneholdt meldinger skrevet med binertall.

mange av meldingene innehold ''Vokt dere'' 2012 vil det skje noe spesiellt.

Forskerne mener derfor at vi er noen av de eneste som ennå ikke er som andre
planeter og andre liv der ute og at vi snart skal inn i en utvikling.

Hvis dette med maya og de utenomjordiskes meldinger og advarsler til oss stemmer.......... så har vi noe i vente som vi godt kan kalles overnaturlig.
Vis hele sitatet...
Noen diverse linker jeg også fant sammens med sitatet som jeg gjerne vil dele med dere:

http://home.online.no/~dagoj/nedtelling.htm

http://www.greatdreams.com/2012.htm

http://www.2012.com.au/

Ta dere god tid, les og gjerne drøft og kom med deres argumenter. Jeg vil gjerne være litt aktiv i dette emnet.

- Jurgen
Sist endret av Jurgen1337; 22. februar 2007 kl. 14:36.
Ingen som har noen inspill?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Trådstarter
Eh... Virker litt tynt det der. Spesielt når de begynner å dra inn cropcircles(den ene linken).

Jeg tror det ikke før det står i illustrert vitenskap! :P