Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 873
Bruker dreamweaver, har lagt inn all site info og logger fint inn på ftp server, saver to remote host-ok. Skriver inn adresse www.xxxxxx.no ( ja, har domene og webhotell, aktivert) Men i feilmeldsmenyen til opera står det "Tjeneren krever en autentiseringsmetode som ikke støttes" eller "Fant ingen treff som inneholder xxxxxxxx.no."
Jeg er litt noob her, har laget noen sider tidligere men trenger litt hjelp???
takk

edit: "xxxxxxx" er ikke domenenavnet for de som lurte
Sist endret av Informanten; 7. desember 2005 kl. 20:13.
Har du satt nok rettigheter for enhver bruker på index-fila?
Sitat av banankrem
Har du satt nok rettigheter for enhver bruker på index-fila?
Vis hele sitatet...
Man trenger da ikke å CHModde hver eneste fil man legger opp på serveren.
Sitat av ArneFreak
Man trenger da ikke å CHModde hver eneste fil man legger opp på serveren.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg vet da det, men det kan da hende at det har skjedd en feil. Skader jo ikke å sjekke, eller hva?
Sitat av banankrem
Har du satt nok rettigheter for enhver bruker på index-fila?
Vis hele sitatet...
Vet ikke, åssen sjekker jeg det?
Sitat av Informanten
Vet ikke, åssen sjekker jeg det?
Vis hele sitatet...
Når du er logget inn med FTP-programmet kan man vanligvis høyreklikke å trykke på egenskaper eller noe sånt.

Men hvis du hadde gitt oss den virkelige linken til siden din, ville det kanskje vært lettere å kunne finne feilen.
Sist endret av banankrem; 7. desember 2005 kl. 21:12.
Sitat av ArneFreak
Eller Chmod.
Vis hele sitatet...
Hvis han er n00b (som han selv påstår), så er kanskje ikke dette den letteste måten..
Sitat av banankrem
Når du er logget inn med FTP-programmet kan man vanligvis høyreklikke å trykke på egenskaper eller noe sånt.

Men hvis du hadde gitt oss den virkelige linken til siden din, ville det kanskje vært lettere å kunne finne feilen.
Vis hele sitatet...
Bruker ikke noe ftp program, gjør alt fra dreamweaver.

edt: typo
Sitat av Informanten
Bruker ikke noe ftp program, gjør alt fra dreamweaver.

edt: typo
Vis hele sitatet...
Ok, da vil jeg rett og slett anbefale å prøve en FTP-klient å se om alt er iorden der. Har aldri brukt dreamweaver til å laste opp sider selv, men hvis du logger inn med en FTP-klient, vil du ihvertfall kunne se om det ligger en fil som heter index.html eller lignende i public_html mappa di.
Sitat av banankrem
Ok, da vil jeg rett og slett anbefale å prøve en FTP-klient å se om alt er iorden der. Har aldri brukt dreamweaver til å laste opp sider selv, men hvis du logger inn med en FTP-klient, vil du ihvertfall kunne se om det ligger en fil som heter index.html eller lignende i public_html mappa di.
Vis hele sitatet...
Okay, brukte flashfxp, fant index.html filen, men den lå under /www/. Men det skulle vel være greit, her er beskjeden jeg fikk med fra verten-
"NB! Alle filer som skal legges inn på hjemmesiden din må ligge i mappen "www", dersom denne finnes på webhotellet."

Jeg har og prøvd å flytte index.html filen til roten, ikke noen skjer.
Det er riktig det at filen skal ligge under /www. Men siden det ikke skjedde noe når du prøvde å flytte den kan man begynne å lure på om det er andre ting som er galt her. Når jeg prøvde siden du PM til meg, så fikk jeg bare opp et påloggingsvindu.
Kan nok med dette konkludere med at det ikke har noe med rettigheter å gjøre.
Send mail til webhost, eller no.
takk, skal prøve det,
Ja, da fikk jeg ordnet det. www mappen hadde blitt overskrevet og dermed mistet rettighetene, retighetene får du ikke tilbake om du oppretter en ny mappe "www", dette må verten gjøre. det var altså feilen.