Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 825
Hei.


Jeg kom nå hjem fra 3 måneder i statene, jeg kommer inn døra og skrur på PC'en. Det er da et geforce MX440 i den og det funker helt fint. Så henter jeg mitt ATI Radeon 9800 PRO og setter det i, men når jeg har installert driverne så skjer det ikke noe. Korte sviver og driverne er installerte (omegradriverne), men det virker som om driverne ikke finner kortet eller kortet ikke finner driverne, for det har absolutt ingen effekt.

Jeg tar ut ATI-kortet og setter inn GF kortet slik at jeg ivertfall kan få spillt littegranne før jeg legger meg, men da finner GF kortet OGSÅ ut at det skal fucke med driverne, får feilmelding om at driverne jeg har lasta ned ikke finner noen samkjørende maskinvare. Lasta ned nyeste driverne fra ATI, omegradrivers og nvidia.com , men bare omegadriverne lar seg installere, men de funke jo tydeligvis ikke. De vanlige ATI og Nvidia driverne vil ikke engnag bli installert.


ATI-feilmelding - får feilmelding om at jeg bør prøve å skifte VGA-driverne før jeg kan installere ATI-driverne, men wtf?


Nvidia-feilmelding - Sier den ikke finner maskinvare som er kompitabel med driverne i installasjonen

Så spørsmålet er; hva i helvete er gærnt?
Avinstallert de forrige driverne? Har du ikke det foreslår jeg deg at du tar deg en tur inn i sikkerhets modus og fjerner dem derfra (hamre på F8 under oppstart)
Fjern driverne for nvidia kortet før du pakker i ATI-kortet?
Tulling
Polmen's Avatar
Trådstarter
Avinstallerte selvfølgelig alt av drivere og restarta maskinen mellom hver driverinstallasjon...
Prøv med Drivercleaner. Fjern alt av nvidia/ati drivere med denne, også installer orginale ATI drivere og ikke omega drivere. Fungerer ATI driverene, slett disse igjen og test omega... Funker ikke omega, nei, så er det de som fucker opp og da lar du være å bruke dem

Altså, uninstall ATI og Omega drivere før du kjører drivercleaner, samme gjelder nvidia...
Tulling
Polmen's Avatar
Trådstarter
Sitat av SilvrBlue
Prøv med Drivercleaner. Fjern alt av nvidia/ati drivere med denne, også installer orginale ATI drivere og ikke omega drivere. Fungerer ATI driverene, slett disse igjen og test omega... Funker ikke omega, nei, så er det de som fucker opp og da lar du være å bruke dem

Altså, uninstall ATI og Omega drivere før du kjører drivercleaner, samme gjelder nvidia...
Vis hele sitatet...


Den der har jeg allerede prøvd, men får enda de samme feilmeldingene

Fatter bare ikke hvorfor Nvidia kortet ikke funker, det funka 20 minutter før, men da jeg ga opp med ATI-kortet så vil ikke Nvidia kortet heller installeres. "The drivers in this installation was not kompatible with your current hardware setup"