Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 973
Heisann

Holder på med en plakat på skolen, og trenger en spiral like denne: http://d828847.hosted44.servetheworl...bum_poster.jpg

Går det an å gjøre dette uten å måtte tegne alle for hånd med pen tool? Har Illustrator, InDesign og Photoshop til disposisjon..

Noen som kan hjelpe?



ps. Amundsen er forresten et rått band
Det er ikke en spiral. Det er mange sirkler inni hverandre..
Kunne ikke du skrevet det som du bruker da? Med store bokstaver, uthevet skrift og litt stor skrift her og der? Du hjelper ikke det gran.

Stormen hjalp meg på et sekund, men dessverre må jeg tegne alt for hånd med pentool
Det er faktisk ganske enkelt, selv uten å gjøre alt for hånd mener jeg... Prøvde nå sånn helt kjapt, og tror jeg lagde totalt tre-fire punkter med pen tool.

Her er en kjapp guide for illustrator, går ut fra at folk kan de helt grunnleggende tingene som hva pen tool er osv.

Start med å lage en enkelt strek. Kopier denne. Velg en av dem, velg så Rotate tool, sett omdreiningspunkt til nederste venstre ende, og i transform-paletten skriver du inn at den skal roteres 5 grader. Så forbinder du disse to med pen tool, og du får en komplett trekant.

Denne skal du så kopiere og rotere (hele tiden om samme punktet), så du har totalt 36 kopier, som alle er dreid om "spissen" innerst. Et lurt triks er selvsagt å kopiere først en, så dreier du den, så kopierer du begge to, og dreier dem, osv osv... så går ting endel kjappere.

Alle trekantene gir du svart fyll, og ikke noe omriss. hint: ctrl+A eller eple+A velger alt.

Så lager du en sirkel med samme senter som alle trekantene. Denne gir du også svart fyll, og ikke noe omriss. Deretter lager du en serie med ovaler som øker jevnt i størrelse, alle skal forskyves "jevnt og trutt" mot samme retning, sånn at de blir liggende litt "skjevt" i forhold til både sirkelen i midten. Disse farger du annenhver gang svarte og hvite, og fremdeles uten noen farge på omrisset. Pass på å stable dem riktig i layers/objects-paletten, så du får de minste i midten på topp, og de største ytterst i bunn, ellers er det litt vanskelig å se hva du gjør...

Nå velger du alt, og i pathfinder-paletten velger du "exclude overlapping shape areas", den er lengst til høyre hos meg, og det er den sikkert hos deg også. Vips En pskikkelig psykedelisk pspiralirkel!

Åja, det er sant:
Hvor du plasserer ovalene i forhold til hverandre er egentlig hele trikset, både med å få det til å se ut som det er en spiral, og med å få den skikkelig pen, så det må du nesten bare prøve deg litt fram med

Åja nr 2: Hvis du vil kunne fjerne noen deler, sånn som de har gjort i den på bildet du viste til, så må du først velge hele greia, velge "expand" (i pathfinder-paletten), og så "release compound path".
Wow, takk takk atomet! Skal prøves senere i kveld/natt, nå er det konsert Takk igjen. Jævlig bra!

Gleder meg til å bryne meg på hvordan jeg kan få teksten til å gå i bobler som på http://www.flashfonts.com/flashsite/...tone-piece.gif Men det skal jeg få til å finne ut selv for en gangs skyld ;p
Hehe, det er faktisk også ganske enkelt hvis jeg ikke husker feil, du får bare spørre hvis du lurer, det er sånn jeg har lært alt mulig rart, spørre og grave og selvsagt masse søking på nettet, også endel nr av Computer Arts (Projects) da...

Faktisk... Jeg tror jeg legger en liten guide til det også på www.rightbrainboy.no/ai rett og slett jeg, så kan du jo bare titte der hvis du vil. Har i alle fall tenkt at jeg skulle begynne å skrive ned endel how-to's/tips&triks/tutorials, så jeg kan jo egentlig like gjerne bare starte. Kommer vel i løpet av kvelden
Min umiddelbare ide er å lage et sjakkbrett (tegne 2x2 ruter og repetere disse i et pattern) og deretter wrappe det inni en sirkel. Burde ta cirka ett minutt.
tror faktisk ikke du får riktig effekt av det fuzzy... nå har jeg ikke giddi å teste det, men jeg er ganske sikker på at det blir feil.