Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3034
Sliter en del med å få Starforce-baserte spill til å funke som de skal. I følge instruksene skal det jo bare være å nappe ut DVD-spilleren, starte sfcure01h og fyre opp D-tools eller Alcohol 120%, men det funker faen ikke. Det siste jeg hørte var at D-tools 4.0 skulle fikse dette uten at man engang trengte å plugge ut dvd\cd-spilleren, men den gang ei.

Er det noen som har fått det til? Hva er det jeg gjør galt..?

Har en A64 med nforce4-chipset, om det har noen betydning.
Jeg bruker Alcohol 120% og jeg napper ikke ut dvd-spilleren. Så bruker jeg virtual-cd-hide for å gjemme den virtuelle dvd-romen.
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Sitat av voldern
Jeg bruker Alcohol 120% og jeg napper ikke ut dvd-spilleren. Så bruker jeg virtual-cd-hide for å gjemme den virtuelle dvd-romen.
Vis hele sitatet...

Du bruker hvaforno sa du? Link?
prøv med SafeDisc 4 Hider .. funker fett for meg på Civ4 iallefall
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Ok, det fungerte dårlig. Spillet det er snakk om i dette tilfellet er World Racing 2.

Det jeg har gjort nå, er følgende;
- Installert Alohcol 120%
- mounted imaget på helt vanlig måte
- brukt virtual-cd-hide

No luck, får fremdeles beskjed om å sette i CD-en.

Sitat av BuzzR
prøv med SafeDisc 4 Hider .. funker fett for meg på Civ4 iallefall
Vis hele sitatet...

Det funket fint på Safedisc, men dårlig på StarForce.
Har du prøvd dette:
************** INSTRUCTION FOR PLAYING ***************

1. You need Windows XP SP2 in order to play
2. IDE PCI Controller Drivers MUST be OS STANDARD
IDE PCI Drivers
3. Unpack file sfcure01 located into archive
itw-wr2-tools.rar,
launch file !setup.bat through MS-Dos prompt
and reboot your box
4. If you have AMD64, then use sfcure_x64 instead
5. Mount Alcohol 120 image and install the game
6. Once installation is complete, launch sfdrup 2
update StarForce3 drivers and reboot box
7. Launch !start.bat through MS-Dos Prompt, file
located in the tools.rar pack
8. Use StarForce Nightmare (fund it on the net ;))
& launch sfn.exe
9. Select in this order: "Disable node", "Disable
CD", "Disable node", and the IDE channel you
use for real CD/DVD units ( Pr. Slave, Sc.
Master or Sc. Slave ), depending on how your
IDE units are connected
10. Launch the game and when asked use the serial

-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-

FuRTHeR HiNTS
FoR CoMMoN PRoBLeMS

1. If you installed any bus monitoring tool (no
matter if IDE or SCSI) such as BusHound you
should uninstall it as it may give troubles

2. If launching !start.bat results in a system
error such as "System Error .1 Not correct
function", do this: edit boot.ini file that
you can find in C: root. As boot.ini is a
hidden file, be sure to set system showing
you hidden files. Edit boot.ini and change

/NoExecute=OptIn /FastDetect

into

/Execute=OptIn /FastDetect

Reboot your PC and relaunch !start.bat, and
the incompatibility problems should be now
solved.

3. You have to virtually mount the game with
Alcohol 120 (even if Daemon Tools should
work as well)

4. You could have any blacklisting issues due to
newest starforce3 drivers. If our instruc-
tions don't work for you, try to unplug all
your own optical ide cd (or DVD) devices.
Vis hele sitatet...
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Sitat av voldern
Har du prøvd dette:
Vis hele sitatet...

Ja, opptil flere ganger. Har også nylig reinstallert windows. Litt av vitsen med tråden var at D-tools 4 skulle fikse dette, men for meg ser det ikke ut som det er gjort noen forskjeller siden 3.0. Er det noen instillinger som må rettes opp i for å få det til å støtte Starforce? Eller trenger jeg en spesiell versjon?
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Ingen som har fått dette til?
har du prøvd anti-blaxx da??
World Racing 2 slet jeg også jævlig mye med. Etter endeløs googling og masse forsøk gav jeg rett og slett opp!
Prøv å rett og slett disable cd-romene i enhetsbehandling, i tillegg til å bruke noe slikt som sd4hide.exe. Vet det høres ut som en enkel løsning, men det var det som måtte til for meg for at jeg skulle få Battlefront II til å fungere. Nå er jo det beskyttet av SecuROM da, men jeg går ut i fra at begge systemene basserer seg på det samme.
TrackMania Sunrise, Cross Racing Championship 2005, World Racing 2, GTR FIA, ToCa Race Driver 2 er eksempler på spill som jeg har gidd opp! Kommer bare ikke forbi StarForce.

(ser det bare er bilspill faktisk)

ToCa kjøpte jeg for en billig penge minnes jeg. Menmen
Skifte kompatibilitet til windows 2000 i .exe-fila?
Splinter Cell: Chaos Theory som bruker StarForce funker helt fint her etter å ha deaktivert cdromen og aktivert RMPS i D-Tools4.
Funker den hider saken til trackmania sunrise? Har sunrise og civ4 samme kopisperre? isåfall burde det jo funke fett, har leta lenge etter noe som funker til sunrise.. Men har som mange andre her gitt opp..
/dev/null
vidder's Avatar
Trådstarter
Doh. Med D-tools4 og fysisk (dette er tydeligvis veldig viktig) utrøsking av optiske drev fungerte det, ( ) selv uten emulering. Jeg har tidligere bare prøvd å disable IDE-kontrolleren i Devicemanager og slå den av i bios, men dette var tydeligvis ikke nok (????)
Fikk TM Sunrise til å fungere nå..endelig

1) Legg inn siste D-tools
2) Mount image (satt alle emulation ON)
3) StarForceNightmarev1.12 > Disable CD
4) Start opp spillet=)

Ikke noe fysisk utkobling nødvendig. Sitter på en 3 år gammel Fujitsu Siemens bærbar pc.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av nemesis86
Vis hele sitatet...
hmm... skall brenne et spill på en cd og i readme filen står det at jeg må brenne på 4x for at det skal funke.... men det går ikke an å brenne på 4x i alcohol 120%... Hjelp?
▼ ... over et år senere ... ▼
Har noe av de samme problemene her med Prince Of Persia: The Two Thrones.

RELEASE DATE :: 12.03.2005
PROTECTION :: Starforce 3.6.10.06
SIZE :: 34x50mb
MEDIATYPE :: DVD
FORMAT :: MDS

Det er vel den der StarForce protection dritten som gir meg trøbbel... Har faktisk kommet meg så langt som å trykke inn "Disc Key", men når StarForce da sjekker mot image finner det ut at "The dics key you entered does not correspond to the disc in the drive. Make sure you use the correct disc key."

Tingen er at dette må være riktig key, da det var den som fulgte med image, og det er den som (visstnok) ligger på "image" og som StarForce sjekker opp mot.
Etter en del googling var alt jeg fant ut at det kunne være et dårlig image jeg har fått, men det funker jo superb helt til dette punktet hvor StarForce sjekker disc key mot disc!

Sykt irriterende det her. Har forresten lest en del stygge greier om akkurat dette problemet. Noen folk som har originaldisc og originalkey, men fortsatt ikke får det til å funke.
Men ikke faen om jeg gir meg før jeg slår dette systemet, som så mange før det (SecuRom, SafeDisc, LaserLock)


All hjelp mottas med stor takknemlighet!
Fikk tak i en "crack" som inneholder "pop3.exe" og "amir.dll". Ved å erstatte filene i spillmappa med disse kommer jeg meg visstnok forbi StarForce, men det er usikkert fordi spillet krasjer rett etter jeg har fått det opp i fullscreen, men før jeg får sett noe meny engang.
Irriterende med StarForce.
Noen som har kommet seg forbi det i det hele tatt?!

Jeg kom meg forbi protection og runda hele Prince Of Persia: The Sands Of Time, men det var sikkert SecuRom da, så jeg kan vel ikke benytte noen av teknikkene derfra...
MEH!

EDIT:

Fant litt info her om StarForce Proffesional. Det finnes mindre sofistikerte versjoner, men det virker som de er en hel del lettere å komme utenom enn denne.
Ser ikke lovende ut.

StarForce Professional

* SFP detects if it is running from a backup created using a CD-Writer or factory CD-Backup equipment.

* It is impossible to make a backup using CloneCD, CDRWin, BlindWrite, etc. and protected CDs do not run on CD emulators (DAEMON Tools, Virtual CD-ROM, etc.)

* No special equipment is needed to apply StarForce. The only thing needed is a PC and the SFP Wizard to access one of the StarForce protection servers (protect.star-force.com, protect2.star-force.com or protect3.star-force.com).

* SF protected CDs are fully compatible with various existing CD drives. This is due to the unique method which StarForce uses to detect the original copy without interfering in the disc's physical structure.

* Protection system uses a 24 digit alpha-numerical key, which is entered only once - at the first launch. The key will only work with the given CDs parcel.

* SFP works for Win9x/ME, WinNT, Win2K, WinXP & Win2K3 applications.
Vis hele sitatet...
Sist endret av TinMan; 31. juli 2007 kl. 18:17.