Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3443
Hei, leste i poste UE i oslo at det var en noen som hadde vært på UE i askim.

Jeg er int. å vite hvor i askim det er Ganger,gruver,bunkere osv, Vet om Solbergfoss og fossum bru.

MvH Joachim
Har bla. funnet noen ganger under Osloveien. Er tydeligvis ingen som visste om denne, ettersom inngangen (et lokk i bakken, nesten som i LOST), var begravd av mose, steiner og andre planter. Ettersom det utstyret vi fant i gangene var gammelt, og merket Siemens, gikk vi ut i fra at det muligens er noe tyskerne har brukt under 2. verdenskrig.
Mer vil jeg ikke røpe. Mye av gleden med UE er jo å finne og utforske stedene selv!
Kan du forklare nøyere hvor ved oslo veien? Mot oslo?Skal jeg følge jernbanen? Langt i fra jernbanen? Forklare litt mere detaljert via PM?
eh..._ikke_ det jeg var med på hvertfall? :P

Fortell..
Er det noen som vet hvor på osloveien denna gangen er? HAr tenkt meg ditt etterpå se
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Er jo noen huler når du kjører over brua før du kommer inn i Askim (fossum heter det vel..) . Men de er vel "alment kjent"..
-totto
Ja det er jo alment kjent som du sa! Vært der før

Edit; Men lurer fortsatt på detta med ganger under osloveien? Noen som vet ca hvor det er?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Akai, hmm.. Kanskje jeg skal ta meg en tur ut og bli med en dag. Har familie i Askim nemlig så jeg er relativt kjent der..
Andre steder dere vill anbefale meg å gå på UE i askim? Siden jeg ikke får noen respons på Osloveien må jeg finne noe annet.
Huler,bunkere og tuneller osv.
Fint hvis noen har et kart å hive med.


Hvor er du fra da totto?
Sist endret av Sokkull; 11. november 2005 kl. 21:24.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Bor i Drøbak Joachim.. Er ca 35-45 minutters kjøring til Askim. Er der ganske ofte så jeg kan sikkert hyle når jeg skal utover.. Har familie som bor oppe ved sykehuset der..
-totto
OK Ved presteng gata? Kjenner en del folk der, mulig jeg vet hvem de der om jeg får etternavn?
Inngangen til gangene ser man fra toget. Døren er murt igjen, men det er et lokk over døren. Kan sikkert møte deg en dag og vise deg det. Har planer om å returnere med kamera.
Fant du et kamrea Dr.gruff? Så om jeg følger linja fra askim togsasjon og mot oslo så vil jeg finne den? Er den på høyre eller venstre side av sporet?
Begge sider. Det er en 3-4 huler ? Det heter Langnes.. :P . Den i midten er bare 2 huler og de er ganske små. Om du fortsetter å gå vil du komme til noen huler som er større og nærmere vannet. På toppen er det sånne små " bunkere" :P.
Er det før eller etter langnes? Kan jeg ta toget til langnes så gå videre mot oslo? eller er det mellom askim og langnes?
Ja. Ta toget til Langnes,hopp av også går du bare en vei.Det går en sti helt frem dit.De største bunkerne er på Spydeberg siden.
Vet om en til borteved Rom barneskole.Bak inni skogen der. Er en sånn nedlagt gammel kvikksølv gruve, ca 30-40 meter dyp.
nå har vi vært på tur til Langnes og sykla ditt, stod på stationen og så bortover til et sted med en minne stein og noen benker gikk opp ditt og gikk rundt hele området uten å finne noe. Minne steinen var markering på siste krig mellom Norge og Sverige. for 140 år siden, var vi på riktig sted da?
Nei. Det er som sagt bare minne steinen. :P Vis du går langs toglinja og ser bortover så skal det være en liten "bro" der. Da er det bare å fortsette helt til du kommer til en togbru.Da er du der.
Ok! Så gammle fossumbru på en måte? det er riktig?
Gammle fossumbru? hmm er ikke det borteved Shell`en ? Bare følg Togbrua fra Langnes og gå mot Spydeberg så finner du det. :P
Sitat av $ilke$atan
Gammle fossumbru? hmm er ikke det borteved Shell`en ? Bare følg Togbrua fra Langnes og gå mot Spydeberg så finner du det. :P
Vis hele sitatet...

Ja vet, du ser en liten bru etter langnes station, og videre går en bru over vannet, til spydeberg, rett ved der var gammle fossumbru også?


Edit; Slenger opp et bilde av minnesteinen tatt med mob cam: http://putfile.com/pic.php?pic=11/31510161316.jpg&s=x2
Sist endret av Sokkull; 12. november 2005 kl. 17:19.
Yes. Da er det riktig. Når du kommer borteved bunkerene så er det først en gammel togbru og så en litt nyere en. De største bunkerne er på Spydeberg siden,men er ett par tre på Askim siden og.
Døren jeg snakket om ligger rett ved jernbanegrillen. Skal vi møtes der til uka, så kan jeg vise deg/dere?
Jeg er også interessert i å være med på det :-)
Vil bare minne på at dette ikke er de alt for store greiene! ...men så er vel ikke Askim så alt for stor by heller... Har tid til både tirsdag og onsdag. PM meg de som blir med.
askim er ikke veldig stort nei, vet ikke hvor intresert du er å slenge rundt med 2 15 åringer jeg!
Men vet jo at Totto,Dr.Gruff og stormen vil så dere kan vel dra sammen?
Jeg kom på at det er vanntårn ved Kykkelsrud. Noen som har vært der? Husker før at det gikk enn trapp til toppen. Bare at man måtte klatrte i tau første 5 meterne for å komme til stigen.
Hei, var å leita etter gangen i stad. Og kom frem til et lokk, Som vi tok vekk og voila, vi var fremme.

Her er bilde: http://putfile.com/pic.php?pic=11/31911485028.jpg&s=x2 ( sånn ser lokket ut )
Har tenkt oss nedi til helga. Er det stort? Hva kan vi regne med å finne? Ingen sinte dyr? Og ingen farlige gasser?
Ikke no farlig der...
Kun store rør, Siemens-kontrollpanel av noe slag og mye vann og rust + en del løse ledninger
Sitat av Dr.Gruff
Ikke no farlig der...
Kun store rør, Siemens-kontrollpanel av noe slag og mye vann og rust + en del løse ledninger
Vis hele sitatet...
Det var jo absolutt ikke stort der vi var da? Det var vel bare det lille rommet? + masse vann

husk på at stigen som står der _suger_!
Sitat av Viva la Opium
Det var jo absolutt ikke stort der vi var da? Det var vel bare det lille rommet? + masse vann

husk på at stigen som står der _suger_!
Vis hele sitatet...
Sant. Var en del "hvite greier" på veggene etter insekter også.

Så se opp for huleedderkopp
Ja merka den sigen var litt råtten, men det som skremte meg mest nedi dær var de sinsykt store ederkoppene i taket og de puppe greiene.. "edderkopp puppe" uff,, de edderkoppene var de største mest hårete jeg har sett i askim:P Så ut som de som var i øvre i helga eller på torsdag. bare mye større.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av $ilke$atan
Jeg kom på at det er vanntårn ved Kykkelsrud. Noen som har vært der? Husker før at det gikk enn trapp til toppen. Bare at man måtte klatrte i tau første 5 meterne for å komme til stigen.
Vis hele sitatet...

Er jo et vanntårn på toppen av Romsåsen og.. Samt gruver.. Er en del dører (røde) omkring der man kan komme inn via utenom gruvenes åpningstid.. Mulig de har låst dem nå, men de var i allefall ulåste for et par år tilbake.. Om man skal nedi gruvene, er det sikkert lurt å legge en tråd etter seg, slik at man finner veien tilbake..
Sitat av *Joachim*
Ja merka den sigen var litt råtten, men det som skremte meg mest nedi dær var de sinsykt store ederkoppene i taket og de puppe greiene.. "edderkopp puppe" uff,, de edderkoppene var de største mest hårete jeg har sett i askim:P Så ut som de som var i øvre i helga eller på torsdag. bare mye større.
Vis hele sitatet...
Høres ut som om enkelte ikke vil komme til å trives så veldig godt med dette.. bli SKREMT av noen edderkopper.. i NORGE? Ja, DA er man godt rustet for å bli skikkelig skremt en gang ja!

G.
▼ ... flere år senere ... ▼
Vet er gammel tråd, noen updates på steder?
hadde vært interesangt med noe nytt ja :O Er fra askim og er keen på å sjekke ut noe i nærområdet :O
Da er vi to
ville ikke dra så jævli langt
▼ ... noen uker senere ... ▼
hehe, gammel tråd dette men man må gå togbrua.
ser at denne er gammel, men hvis du er interessert i mer UE, så vil jeg anbefale en tur til Mysen. det er en gammel Hule/gruve-vei som går fra heggin og inn til høytorp fort. Denne ble brukt til å frakte folk. Den er mest sansynelig vanskelig og finne fordi den har vært stengt igjen siden krigen og har blitt grodd igjen, men så skal den ligge veldig nærme veien så hvis noen tar seg en tur så skal det være mulig finne den.

Har et kart her;
http://kart.gulesider.no/m/asmRA

Den skal ligge ett eller annet sted 30-70m øst for huset som er punktet fram her.