Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1306
jeg lasta ned madagaskar DVD WideScreen fra thepiratebay.org
også skal jeg brenne det på en dvd cd. også åpnet jeg madagascar mappen og der kom det opp en mappe som het video_TS også bilder til cover og på dvd platen.
og da trykket jeg meg inn på Video_ts der det lå flere filer bla .VOB og .BUP

så trodde jeg det bare var og lage en image fil av dette her også brenne det på dvd men det var det tydligvis ikke for når jeg dytta den i dvd spillern til tv`n funka det ikke! hvordan gjør jeg det
Start opp nero eller lignende, velg at du skal brenne en DVD, Legg VIDEO_TS og AUDIO_TS i root på DVDen, brenn ut, kos deg.
vel AUDIO_TS existerer ikke:s betyr det at jeg ikke får med meg lyd:S
Neida - det ligger aldri noen filer inni den mappen uansett. Bare opprett en tom mappe og prøv.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Vel.. egentlig er det lurt å velge at du skal brenne "Video DVD" eller "DVD Video" eller hva faen det nå står, slik at Nero oppretter VIDEO_TS og AUDIO_TS helt korrekt med rette filsystemhooks og slikt, slik at det er større sannsynlighet for at den fungerer i en vanlig dvdspiller.
1.jeg starter nero smart og trykker på DVD oppe i gjørne der man kan velge mellom cd eller dvd.
2. jeg trykker på lag en data plate (riktig?)
3. skal jeg kopiere inn alle filene som ligger inni mappa VIDEO_TS eller skal jeg kopier inn selve VIDEO_TS og lage en mappe som heter AUDIO_TS???
Data-plate ja.

Lag en DVD-video-session, putt VIDEO_TS-filene dine inni VIDEO_TS-mappa som nero har laget for deg. Det skal fungere smooth
Nei! Det bakkus sa var at du skulle velge DVD-Video istede for Data-DVD.
AUDIO_TS er bare for DVD-audio og den brukes ikke i DVD-filmer. Bare når man kjøper musikk på DVD regner jeg med.
Bruk Nero Burning ROM istede for SmartStart hvis du ikke får det til.
Jeg sa at han skulle velge data-video først fordi min verson av nero tvinger deg til å velge entern data eller musikk før du går inn i programmet. Etter det skal man somsagt velge DVD-Video (som jeg ettertrykkelig skrev i min forrige post).
Da lager nero VIDEO og AUDIO_TS-mappene for deg, og du må bare putte inn filene du allerede har liggende.
SERIØST:O nå har jeg prøvd og brenne på tre forskjelige måter! 2 med nero der brente jeg først alle VOB filene og BUP filene på en dvd plate den andre gangen tok jeg bare VIDEO_TS mappa og brente den på dvd og det funka ikke! og 1 gang med alcohol 120% da tok jeg alle VOB og BUP filene og pakka det sammen til en image fil og prøvde og brenne det men det funka ikke trenger hjelp! har brukt opp 3dvd cd`r nå!

kan noen sette opp sånn skritt for skritt liste så denne baby`n her greier og gjøre det riktig for en gang skyld!
Sitat av CreAtiveX
SERIØST:O nå har jeg prøvd og brenne på tre forskjelige måter! 2 med nero der brente jeg først alle VOB filene og BUP filene på en dvd plate den andre gangen tok jeg bare VIDEO_TS mappa og brente den på dvd og det funka ikke! og 1 gang med alcohol 120% da tok jeg alle VOB og BUP filene og pakka det sammen til en image fil og prøvde og brenne det men det funka ikke trenger hjelp! har brukt opp 3dvd cd`r nå!

kan noen sette opp sånn skritt for skritt liste så denne baby`n her greier og gjøre det riktig for en gang skyld!
Vis hele sitatet...
Les posten min ovenfor. Det er sånn du skal gjøre.


Heia Croyfer og bakkus !
På DVD root skal disse mappene være: VIDEO_TS og AUDIO_TS. Dersom du velger DVD Video i Nero skal disse mappene dukke opp av automatisk (det er den beste løsningen!), da legger du alle filene inn i VIDEO_TS mappa, den andre mappa må være der men er tom! Så brenner du DVD'en...
Bare sånn til informasjon så er det ikke alle dvd-spillere som håndterer brente dvd'er. De fleste gjør det nok, men enkelte er vedlig kresne på hva slags dvd det er. Har du brent dvd-r eller dvd+r?
fyr opp nero recode 2. trykk på "recode an entire DVD to DVD", import DVD, velg mappen som VOB filene ligger i (ikke velg filene), Ok, Next og Burn

lettere kan det ikke bli...så sant du ikke får det til ved å åpne nero burning rom, velge DVD i drop down vinduet, velge DVD-video, dra VOB, BUP og IFO filene over til VIDEO_TS mappen på DVD og brenn DVDen
last ned DVD shrink k... det er det eneste programmet jeg kan bruke, siden jeg skal spille den av på ps2.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Pættar
last ned DVD shrink k... det er det eneste programmet jeg kan bruke, siden jeg skal spille den av på ps2.
Vis hele sitatet...
Og hva i all verden mente du DVDshrink hadde med noe av dette å gjøre?
DVDShrink er kjekk til å recode store DVDer slik at de passer på brenneskiver, men det har absolutt ikkenoe med selve brenninga å gjøre.
det går jo fint ann å bruke den til å kopiere dvd'er eller brenne dvd filer med. jeg har brukt den til akkurat dette lenge nå, så hold ****
Har aldri sett at DVD Shrink har DVD brennesoftware innebygd, og om det var det ville jeg aldri brukt den. Nero bør funke bedre, og det er faktisk ikke så vanskelig å forstå hvordan man bruker det heller...
åja.. DVD shrink bruker Nero til selve brenningen
sorry nå skjønte jeg det hjelp går det ann... jeg trykka på dvd rom istede for DVD video
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Pættar
åja.. DVD shrink bruker Nero til selve brenningen
Vis hele sitatet...
My point exactly.