Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3385
Nå som vinteren er rett rundt hjørnet og minusgradene kommer løpende hadde jeg tenkt å lage en tråd om ett av problemene denne årstiden medfører; knyting av skolisser. Dette er selvfølgelig ikke et problem hvis du er på vei fra et varmt sted når du påkler deg skoene og derfor er varm på hendene fra før av. Har du derimot vært ute i det kalde været en stund og hendene dine er blå av kulde, kan knytingen ble strevsom(for noen umulig). Dere har vel alle opplevd det, hendene har mistet følelsen for en times tid siden og uansett hvor mye du prøver, nekter knuten å bli stram.

Det er derfor anbefalt å enten bruke et plagg på hendene i form av votter eller vanter. En kan også plassere hendene i lommene på en varm jakke store deler av turen(har du de ute for lenge for så og oppdage at du plutselig må ned og knyte, er du solgt!) Et annet alternativ kan være å bruke sko med borrelås(støvler fungerer også, men de er ikke spesielt varme). Den siste løsningen kan være å flytte til sydligere strøk hvor denne problemstillingen rett og slett ikke er aktuell. Andre løsninger på det nevnte problemet mottas med takk. Har dere forøvrig andre problemer som kommer hånd i hånd med minusgradene er dette stedet å komme med dem.
Bytt ut skolissene med strikk. Da trenger du aldri å knyte dem.

ELLER: Skaff deg Lugger. Det eier alle andre vinterfottøy!
Sist endret av Croyfer; 24. oktober 2005 kl. 20:44.
Flotte sko med borrelås løser saken. Evt. kan du gå barføtt. Hurra, hurra for rabarbra.
comicz: borrelås samler snø.. Blir en stor klump rundt den. Så det er nok uaktuelt.
det man gjør er å teipe føttene dine med karftig elefant teip, så trer du på en rimi pose på hver fot.. da slipper du og knyte pluss at du kan skli forbi alle når det er neddoverbakke med de nye superglatte skoene dine.. (eventuelt vurdere å ta med truger til oppoverbakkene)
Better than thou.
Du kan skytte deg selv gjennom munnen med et haglegevær.
Man tar hver lisse og legger de i sløyfe. Deretter knyter man en kjerringknute med de sammenfallende sløyfene. Lærte det på kurs i 1964, speidernes hjelpegutter i Sarpsborg. Har praktisert det siden.
Sitat av Carlo
Du kan skytte deg selv gjennom munnen med et haglegevær.
Vis hele sitatet...
Dagens beste triks. Da slipper du hele trøbbelet med vinteren i tillegg...
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
hva med bare å holde seg innendørs?
Snowjogg? Sherox? vet ikke om de har i så store størrelser menne......
Den siste løsningen mottas med glede. 1. Januar 2006 er sjansene "ca. 800" for at jeg flytter til Singapore, og blir der til varmen kommer!
du kan alltids bare knytte skoene en gang når du har kjøptt dem, og så bare la vær å knytte dem opp når du tar de av..

På den måten kan du bare tråkke oppi uten å knytte noe som helst.
de sitter faktisk godt også.

Slik gjør iallefall jeg det
bah kjenner meg igjen! :P ute i kulda å merker plutselig at den ene skoen er knyttet opp....må bøye deg ned mens hele deg er stiv frossen samt lissene er av is ikke bra

Borrelås er jo en løsning ja
Tror poenget var at man skifter til skikkelige sko om vinteren. Sko som man ikke bare kan tråkke nedi... Og da blir alt straks mye vanskeligere:P
Sitat av StaiN
Snowjogg? Sherox? vet ikke om de har i så store størrelser menne......
Vis hele sitatet...
joda, sherox finnes i voksenstørrelse. (eller kanskje bare dama på toget en gang i fjor vinter hadde usedvanlig små føtter.)
Hva med å knyte dobbelt sløyfe og aldri tenke på det siden?? Jeg har ikke knyttet-lisseskoene mine siden august for da spilte jeg fotball
hva med de gamle skolissens som var som "fjører". De var overpopulære blandt barn og kom i alle slags psykedeliske og mindre psykedeliske farger. noe som skulle passe perfekt til dagens mote.

Hadde sånne lisser da jeg ikke klarte å knyte lissens selv som barn. Burde funke fett.
Jeg har nylig sett en kort videosnutt av en metode å knyte skolissene som gjør at man egentlig bare nøkker til, og det er gjort.. Enkelste ever.. Jeg husker ikke hvor jeg fant den videoen, så om noen andre vet hva jeg mener, så skrik ut. Det er nok akkurat det han trenger.
gammelt forsvarstriks er å bruke deler av en rødplast-hylse og tre skolissene gjennom, da kan man bare stramme og putte lissene opp i støvlene, easy peasy
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Carlo
Du kan skytte deg selv gjennom munnen med et haglegevær.
Vis hele sitatet...
Må man bruke et haglegevær?