Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1194
hei, sitter her uten tv og med et budsjett på 10k, skal ha meg en tv som jeg kan koble til en htpc jeg har, for å se på filmer, spille spill, surfe på nettet osv., samt kunne se på feks tv2nyhetene hvis jeg engang føler for det.
det med tuner er ikke noe problem da jeg mest sannsynlig kjøper meg tvkort til htpcen.

det jeg lurer på er om noen har tips til hva jeg skal kjøpe meg. har sett på den lcd-skjermen(32") som de selger på elprice til rett under 10k, og den så grei ut.

nå i det siste har jeg derimot blitt mer og mer i tvil på om jeg heller skal kjøpe meg en prosjektor. vet ærligtalt ikke hva som er best, hva som er mest for pengene og hva jeg ikke bør kjøpe, trenger hjelp
Sist endret av snoopg; 15. oktober 2005 kl. 20:42.
Tror du vil kunne få bedre hjelp ved å poste dette spørsmålet på forum.hjemmekino.no eller avforum.no/forum
http://no.kelkoo.com/b/a/sbs/100311823/14261389.html

^^ Denne TVen har jeg - veldig bra TV. Den har DVI-in som HD/PC-input, og 2 Scart + 1xRCA inngang.

Uttak for Lyd med 3,5 mm "JackJack". Innebygd tuner.

Generelt en veldig bra TV for TV-spill (spesielt Xbox og den kommende 360) og PC. TV er også veldig bra på den. Gode farger, fint bilde, og lite etterslep. Absolutt en sinnsykt bra TV med ganske lav responstid.
26"?! Må jo være vannvittig lite?
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308566&cks=PLS

Har ikke erfaring med det selv, men de som har lagt inn erfaringer bruker den til å surfe/spille med.
Jeg ville satset på et HD-Ready tv ivertfall..
Den jeg nevnte er 26" HD-Ready, som kan høres lite ut, men med mindre du har en stor stue er det absolutt stort nok for dine behov.
Hører skumle rykter om at HD-Ready ikke var noe å satse på...husker ikke hvorfor (Edit: Sto i en eller annen nettavis!)
Har også hørt at HDTV (ikke HD-ready), må ha dvd-spillere etc. som er HD for å funke!

HDTV har visstnok en chip i seg som hindrer DVD-opptakere i å ta opp fra TV!

Sier ikke noe for sikker

Kilde: Hørte dette for noen uker siden av o store Farsan...
Faren med HD-ready tv`er er vel at HDTV standarden ikke er 100% utviklet enda.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
HD-Ready har ingenting å si på selve ytelsen på en tv. Poenget med HD-READY merket som en del tv'er får er at det oppfyller en del krav til oppløsning, innganger osv. Det sier INGENTING om at det er en bra tv eller ikke. Og du kan godt ta inn vanlige signaler i dag med en hd-ready tv. Jeg ser absolutt ingen negative sider med HD foreløpig.

Det du sikter til svaagan, er noe som heter HDCP, som er en kopibeskyttelse som skal komme med HD standarden. Og for å få FULLT utbytte av HD signalene så må man ha en HD godkjent tv. Jeg har sett HD signaler på både godkjente og ikke godkjente tver og begge deler er knallbra. Det at HD-Ready ikke er noe å satse på går kun i det at egentlig ALLE tv'er kan bli hd-ready merket, og det ikke sier noe om det er en bra tv eller ikke..
-totto
King Kong
snoopg's Avatar
Trådstarter
fant meg en prosjektor http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311010&cks=PLC tror dere den er noe tess? eller skal jeg heller gå for en lcdskjerm?

må også nevne at jeg hadde en 28"4:3 bilderrørtv før som jeg solgte pga jeg syntes bildet ble for lite for meg.
Kan iallefall bidra med å si at 26" LCD TV er akkurat passe...
King Kong
snoopg's Avatar
Trådstarter
men hvis jeg syntes at et 28" 4:3 tv var for lite, så er iallefall 26" 16:9 for lite eller?
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Sitat av snoopg
fant meg en prosjektor http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311010&cks=PLC tror dere den er noe tess? eller skal jeg heller gå for en lcdskjerm?

må også nevne at jeg hadde en 28"4:3 bilderrørtv før som jeg solgte pga jeg syntes bildet ble for lite for meg.
Vis hele sitatet...
Har hatt den selv en god stund nå og jeg har ikke noe negativt å si (med tanke på prisen)
King Kong
snoopg's Avatar
Trådstarter
men ser at den ikke har dvi-inngang, bare hdmi, går det an å kjøpe en konverter av etslag så jeg får koblet den til pcen min med digitale signaler, og slipper å bruke vga-kabelen