Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 7753
Hallo

Så de solgte tobakkspipe eller "maispipe" på narvesen...
Det jeg lurte på er, hvordan fungerer de? Kan man bruke vanlig rulletobakk?
Har en sjef som tøyker pipe (hehe). Han bruke en spessiell tobbak du får i butikken (fks Rema 1000). Koster 120 for pakka. Rundt der. Husker dessverre ikke hva den heter, men pakka er hvit med rød strek rundt kantene... jah...

Han tar og samler en klype (ca like stor som vis du skal bake deg en Snus.) og dytter den i tuppen, og tenner på... er ikke verre :P



Oj slutter nå takk for idag
Jeg brukte røyke pipe innimellom, men ga opp. Selv om du ikke blåser inn i pipa, dannes det fuktighet (fra lufta eller jeg vet ikke hva), og etter hvert begynner det å renne svart, ekkel, sur tjære ut. Det smaker jævlig bittert å få det på leppene eller tunga, så du må rengjøre nesten hele tiden.

Petterøes 2 tror jeg det var det jeg brukte, ganske grov tobakk.
Det er jo bare å kjøpe en tobakkspipe som er lett å rengjøre.
Kjøp en pipe der du kan skru av koppen, da er det jo bare å rengjøre den før det renner svart, ekkel, sur tjære ut

finner slike "hasjpiper" på shangri-la.no feks.
Maispipe er bare kjipt og den er stygg
Hehe maispipe og 0.5 liter flaske gjør nytten sin den
Hehe, har ikke tenkt å røyke noe annet enn tobakk i den

Vet jo hvordan 0.5 flaske og pipe fungerer, om en skal ha seg "sterkere" saker
Eventyr og rød 2 er god pipetobakk. Rød 2 kan være i det sterkeste laget for mange

Ville ikke brukt ei maise fra narvesen til å røyke tobakk med..

Kommer til å le godt den dagen jeg ser en person labbe midt i byen med ei maise i kjeften
Cybergasm: På skolen jeg gikk på på vidregående var det flere av gutta som røyka pipe til daglig.
De røyket både vanlige sigaretter og sterkere saker også, men det var ikke uvanlig å se dem med pipa i munnviken.

De pleide forøvrig å røyke pipetobakk fra Tyskland eller noe. Sånn med mangosmak og sånt.
Ikke sånn vannpipe-frukttobakk altså, vanlig pipetobakk.
Tror den er dansk. Det er med mango og vanilje, ikke sant? Du får den på tobakksjapper og på danskebåten, og den er kun til pipe.
ZODRIX: Jeg tror det er den tobakken du tenker på, men jeg mener bestemt at de kjøpte den i Tyskland.
Husker hvertfall at fattern kjøpte en 5pck med pipetobakk en gang. Da med forskjellige sorter, å smaker. Er ikke sikker på om det var på en båt, eller tax-free på flyplass / fly.
Hvis du skal røyke pipe, så styr unna den vanlige tobakken de har på rema, narvesen og andre slike steder. Stikk innom en tobakks butikk og spander heller en femtilapp ekstra på en skikkelig pipetobakk (du får til og med lukte på tobakken, jeg har i allefall alltid fått det). Det er veldig mye bra tobakk for piper der ute.

Når det gjelder renhold av pipe, så er det ikke så stress egentlig, to minutter etter hver økt så holder pipa mye lenger en hvis man ikke renser den. I tillegg har jeg ikke opplevd at pipa blir full av tjære når jeg røyker pipetobakk, men hvis jeg røyker vanlig tobakk (rød, petterøes, etc) så blir det ett helvetes søl.

http://www.smokingpipes.com/informat...to/packing.cfm
http://www.tobaccoreviews.com/
http://pipes.priss.org/
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvor mye må man gi for en maispipe fra narvesen etc.?

Jævlig kjekt å ha når man ikke har røyk. Bare spørre om en klype tobakk av en kompis

Om man er veldig desperat er det jo bare å skvise ut restene fra noen sneiper. Ikkenoe stress, da har man jo _alltid_ røyk.
Sist endret av iDark; 3. juni 2006 kl. 04:48.
Borkum Riff med whiskeysmak er en fanastisk god pipetobakk. anbefales på det sterkeste! jeg vil forøvrig også anbefale deg å kjøpe ei litt bedre pipe enn en maiser. Hvis du er innom oslo en dag kan jeg anbefale et besøk innom Sol tobakk i begynnelsen av Drammensveien, der har de meget godt utvalg i alle prisklasser, god kompetanse og mange nydelige piper.
Danskenes konge mesigg er Bali Shag- tobakk uten øyer!!
Maispiper er helt fine til å finne ut hvilke tobakker du vil røyke, osv. Men de blir ganske fort sure, og varer ikke evig. Når du først har funnet noen merker som passer deg, og som du vil røyke fremover, kjøper du deg noen briarpiper hos en tobakksforhandler. Sol Cigar i Oslo er en meget bra butikk med godt utvalg i både piper og tobakk.

Ikke kjøp billig "rullingspakke"-tobakk på supern. Kjøp i en tobakksbutikk hvor folk har litt peiling, og spør deg for.

Mange begynner med aromatiske tobakker, Caledonian Highland Cream med skotsk whisky er en personlig favoritt av disse. Men mange aromatiske tobakker er mer søl enn det er (bra) aroma, og mange sverger etterhvert til de rene tobakkene. Virginiatobakker er et safe bet til å begynne med...

PS. Stanwell-piper er kjent for å være veldig gode piper for en relativt billig penge. Dansk kvalitet.