Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3636
Hei gutter,

jobben min (Telitas) arrangerer nå norgesmesterskap i poker; hvor premiepotten er på 500.000 kr. Jeg har jobbet en del med siten hvor kvalifiseringen skjer, www.nmipoker.no, og tenkte derfor det hadde vært artig å invitere dere til å delta.

De 6 beste spillerne på NMipoker.no (internett) hver uke, blir fløyet til Oslo (real life) for å spille poker i et TV-studio. Ukesfinalene, som går over 6 uker, blir filmet - og så sendt på TVNorge.

Om dere har innspill, kommentarer eller bare lurer på noe knyttet til dette, så er det bare å si ifra
Sweet Jeg viste TVNorge skulle ha no sånn greier, og har leita etter hvor man kan registrere seg for å bli med (hadde planlakt å vinne hele greia).

Det jeg synes var rart/skummelt/overlater-alt-for-mye-til-tilfeldigheter/teit/blah, er at man får 5x big blind i starting chips... Det er SYKT lite.

Scha
Jeg har nettop meldt meg på og spiller nå med lekepenger. Dette er jo kjempe moro :-)
Jeg er født 8 dager for sent
Jeg blir 18 i november kan jeg ikke bare skrive at jeg ble 18 idag da?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Scha, bra du er med! Det er hard konkurranse, og flere av Norges aller beste pokerspillere er med - så om du vinner, så er det mad props fra min side ;-)

Når det gjelder den 18 års grensen, så er nok den ganske rigid - men dere kan jo i hvert fall spille på moro!
Detta kan bli spennende...Jeg er med
Prøvde å melde meg på i går men fikk noe feilmeldinger i FireFox..
Men jeg prøver på nytt i dag
Fikk også feilmeldinger på lørdag, men gikk i dag Litt dumt hvis det står at du har 0 igjen i spillepenger men 850 eller noe annet i spill, og trykker be om mer penger får du 150, og du har da brukt en påfylling, du får ikke de resterende 850
Webleseren du bruker, støtter ikke enkelte funksjoner dette området krever. For å bruke dette området anbefaler vi at du installerer enten Internet Explorer eller senere eller Netscape Navigator eller senere.
Vis hele sitatet...
Både i IE og Opera.
Men altså, er det bare å spille .. Så trekker de utifra de som har mest penger?
syns d var dårlig, skulle heller vært ukentlige turneringer slik som freeroll på Nordic bet.

Skuffet
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Fra og med 18. september, så er det ukentlige turneringer; dvs. at de 6 brukerne som har mest penger i slutten av uken, går videre til Oslo
Synes det så ut som fint tidsfordriv siden jeg ikke er fylt 18 ennå.

Men kan vi som er under 18 bare joine og spille for morro skyld sa du?
The Rhymenocerous
polle's Avatar
hoho, signed up and ready to play!!!
Sitat av Stormen
Fra og med 18. september, så er det ukentlige turneringer; dvs. at de 6 brukerne som har mest penger i slutten av uken, går videre til Oslo
Vis hele sitatet...
Er det fastsatt noe tidspunkt for disse turneringene? Fant ikke noe på siden.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Det er ukesturneringer.. Begynner 18. september; og så er det bare om å gjøre å sope inn mest mulig penger i løpet av 1 uke
Ahh, hvis dette fungerer på jobben så blir det hardcore gaming
Jeg skal så spille hele tiden på skolen når dette begynner
får ikke kobla meg til serveren jeg :s

nvm, skolens brannmur som stenger
Sist endret av møkk; 13. september 2005 kl. 09:46.
Det fungerer ikke her på jobben (ingen pokerprogrammer funker igjenom brannveggen her), men jeg spillte en del i går kveld. Jeg heter Bernhardsen der tilfelle noen skulle treffe på meg.

Scha
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg har også meldt meg opp, men spiller vel bare på "prøvespillingen" Så om dere kommer over en som kaller seg "MrBauer" så er det ikke GeirBauer men meg
hvorfor har dere ikke noe no limit game.. alle er jo med på alle bets på de fixed gamene.. og regner ikke med en evt finale vil bli kjørt med fixed limit..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
De har NL hvis du sjekker på bordene med høyere blinds
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hey, stormen - en liten ting som må(bør) rettes opp :
Åpne en konto

Du må ha en NM i Poker-konto for å delta i Norgesmesterskapet! Åpne en konto idag og delta om 500.000 kr!
Vis hele sitatet...
Bør vel være enten "åpne en konto i dag og delta i konkurransen om ...." eller bare "... og konkurrer om..." - bedre sent enn aldri
Syns det er helt utrolig at man ikke har satt opp satelite turneringer istedenfor dette amatørmessige cash game registrerings greiene..

Man kan jo eltt gå sammen en gjeng på 10, lage et tonn med kontoer, sette seg ned på samme bord, og dumpe chips inn til en spiller sånn at han uansett kvailifiserer seg til lsutten av uken..
Sitat av Cyber
Syns det er helt utrolig at man ikke har satt opp satelite turneringer istedenfor dette amatørmessige cash game registrerings greiene..

Man kan jo eltt gå sammen en gjeng på 10, lage et tonn med kontoer, sette seg ned på samme bord, og dumpe chips inn til en spiller sånn at han uansett kvailifiserer seg til lsutten av uken..
Vis hele sitatet...
Og du tror ikke de har rutiner for dette slik at dette ikkes skjer med real-money? F.eks at 8 stk (kompiser) starter et bord og spiller den ene etter den andre tullingen som joiner bordet?
Sitat av tore-
Og du tror ikke de har rutiner for dette slik at dette ikkes skjer med real-money? F.eks at 8 stk (kompiser) starter et bord og spiller den ene etter den andre tullingen som joiner bordet?
Vis hele sitatet...

Det er jo forsåvidt greit nok, men poenget her er jo at at man skal kvalifiseres til en turnering igjennom Cash game? Beste måten å gjøre dette på hadde vært å hatt daglige satelite turneringer hvor man kunnne vinne plass i en ukentlig finale hvor vinneren fikk plass på tv, eller vinnerne.. hadde vært så utrolig mye mer rettferdig mot alle og en bedre løsning.

De som leder nå er jo de som er arbeidsledlig og har tid til å sitte spille hele dagen, det er jo det som kreves for å komme seg opp. Hadde man hatt turneringer hadde alle hatt like forutsetninger for å komme med.
▼ ... over en måned senere ... ▼
hvordan gikk det egentlig med NFF`ere og turneringen? noen som kom langt?
NM i poker blir liksom aldri helt det samme som WSOP main event.. Tror jeg har sett kun to hele episoder.. Litt dårlig kommentator er det også..
Er han der Snorre fra Farmen med?
Kommentatoren er det værste jeg noensinne har hørt. Han kan rett og slett ikke snakke på TV.
Og hva faen er et stritedrag? Jeg har aldri hørt folk si strit. Alle sier "strait".
Alt skal liksom være fornorsket. 100 og 200 i blinde. Greit nok. Men da heter det sjetonger, ikke chips.

Nei fy faen...jeg fant to episoder på NorBits for en tid tilbake, som jeg satte på nedlasting. Så kom jeg tilfeldigvis over episode 3 da jeg satt å swappet på TV'n, og gikk umiddelbart bort å avbrøt nedlastingen av de to første...Jeg rester min case...
Ettersom jeg vet og det lille jeg har skjønt, så er en "Street"(strite) som du sier, det 4 og nest siste kortet før "river" kortet kommer. . .men det kan jo godt hende at vi snakker om 2 forskjellige ting her.


Bare én post igjen Ninja5000
Sist endret av r33l; 18. november 2005 kl. 01:12.
Neinei. Han sier "stritedrag" når noen har "straigt-draw". Det vil si at personen ligger an til å få straigt (eller hvordan det skrives).

Det fjerde kortet heter "turn" eller "fourth street"
Det betyr vel strengt talt at i du har fire av de fem kortene som kreves for å få straighten, mens dersom du har fire av fem kort med mulighet for straight dersom du treffer et kort under eller over, da kalles det open/outside straight draw. Hvis du har fire av fem kort, men trenger et kort i mellom for å fullføre kalles det inside straight draw, på norsk så velformulert som hullstraight.

Men er enig i at det var dårlig kommentering. Man kan ikke oversette alle ord og uttrykk, derfor blir det teit å oversette noe. Det er tydlig lavt nivå både på mange av spillerne og mange av kommentatorene. Det at man er god på nettpoker er ingen garanti for at man er god live, men det er de fleste vel å merke.

Det er pengepott osv, men jeg føler det er liten profesjonalitet over hele greia. Det virker ikke så godt gjennomført som andre pokerprogrammer, og skjønte egentlig aldri hva alle fotballspillerne gjorde i første episode?

SD
Sist endret av SD; 18. november 2005 kl. 13:49.