Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1546
Heisan, godtfolk..

Lurer på en ting her..

Har nettopp begynt på VGS, og fått utdelt bærbare datamskiner fra Dell, som faktisk hadde mye greiere spesifikasjoner enn først antatt (512MB RAM og greier..).
Uansett, jeg, som resten av gjengen, har selvsagt ikke fått administratorrettigheter på laptopen, men jeg skulle gjerne brukt PCen til noe annet enn internett og skriverier.

PCen kjører Windows XP Professional, og jeg har ikke tilgang til stort annet enn Mine Dokumenter, diverse programmer og ja.. that's it.

Først tenkte jeg å prøve en LiveCD med Linux, men det gikk jo ikke da CDen ikke loades før windows. Kunne ikke forandre boot-order da BIOS er beskyttet med passord..
Dermed kan jeg jo heller ikke prøve NTRecovery-greia, og jeg har enda ikke fått til å instalere noe, så Keyloggers er vel også utelukket til å oppfange admin passord o.l.?

IM må jeg kjøre via Web Messenger, også er jeg tvunget til å bruke Internet Explorer..

Noen som vet hva en stakkars elev kan gjøre?
reset bios.
Få tak i adminpassord...
dlx har en god ide der.
Burde ikke være for vanskelig å få tak i på en normal VGS...
det er vell en lærling på IT avdelingen på skolen du kan bestikke....
:-)
Roolfe's Avatar
Trådstarter
Takker for gode tips....


Noen som har litt mer konkrete ting jeg kan prøve? Kan'ke formatere eller no' sånt..
Se på denne http://www.ubcd4win.com/ ,har reddet meg fra mange ganger der passet har blitt skiftet..
Hanzl: Han sa at han ikke kunne boote fra CD...
hvordan er det med diskettstasjon? eller usb?
De fleste programmer og spill kan du fint kopiere inn på maskinen uten å måtte installere de.
Bare installer de på en annen maskin og kopier de over.
:-)
Roolfe's Avatar
Trådstarter
Skal prøve å sette PCen på LAN, og om en halvtime kommer en kompis med diskett.. Får håpe det hjelper..

Takker for hurtige svar.

BTW, ser dette OK ut? http://www.loginrecovery.com/
Enkel sak å endre admin passord i SAM-fil i windows XP. Det beste er jo å cracke det, slik at de ikke finner ut at du har forandret det...

Gjorde det selv på vårt bedriftsnett, tok en liten halvtime å cracke det...

Masse forum som dekker dette på nett...

http://www.experts-exchange.com/Oper..._21508562.html
:-)
Roolfe's Avatar
Trådstarter
Ah, endelig!

Takker for svar!

Sitter på Gaim og greier nå
Bare spør videre om du trenger hjelp til noe... Skal være mulig å cracke alle passord i SAM-fila, uten å overskrive...

:-)
Roolfe's Avatar
Trådstarter
Sånn forresten.. drar opp denne tråden igjen.

Enkelte program vil ikke fungere p.g.a proxyinstillingene. Har overført info'n fra Internet Explorer, (det dreier seg om BitComet og MSN Messenger btw), men jeg mangler brukernavn og passord.. Nytter det å skaffe det?
Dersom du du trenger brukernavn og passord til proxyen er det som regel brukernavnet og passordet du logget på nettverket med...

Har du satt den opp riktig da? med tanke på portnummer? adresse?

Vet du hvilken type godkjenning proxyen støtter? Basic eller NTML?

Mulig enkelte tjenester feks ftp som bruker port 21 er blokkert. Hos vår bedrift er stort sett kun port 80 åpnet for internett-trafikk ut i brannmuren...

Men alle disse problemstillingene kan forsåvidt lures
:-)
Roolfe's Avatar
Trådstarter
Sitat av flyinghigh
Dersom du du trenger brukernavn og passord til proxyen er det som regel brukernavnet og passordet du logget på nettverket med...

Har du satt den opp riktig da? med tanke på portnummer? adresse?

Vet du hvilken type godkjenning proxyen støtter? Basic eller NTML?

Mulig enkelte tjenester feks ftp som bruker port 21 er blokkert. Hos vår bedrift er stort sett kun port 80 åpnet for internett-trafikk ut i brannmuren...
Vis hele sitatet...
hmm, takker for respons

Legger ved et par bilder, kanskje det sier deg/dere noe. Hvis det er tilfelle at kun port 80 er åpnet, kan man kjøre IM/BitTorrent?

edit: glemte visst bildene...

http://img.photobucket.com/albums/v223/roolfe/1gagagaga.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v223/roolfe/2gagagaga.jpg

edit2: Bilde #1 er tatt fra FireFox, og nummer 2 er fra MSN Messenger. Firefox funker fint, behøvde bare "overføre innstillinger fra Internet Explorer".
Sist endret av Roolfe; 7. september 2005 kl. 12:12.
Sitat av Roolfe
Sånn forresten.. drar opp denne tråden igjen.

Enkelte program vil ikke fungere p.g.a proxyinstillingene. Har overført info'n fra Internet Explorer, (det dreier seg om BitComet og MSN Messenger btw), men jeg mangler brukernavn og passord.. Nytter det å skaffe det?
Vis hele sitatet...

Lurer på hva som ikke fungerer. Er det MSN? Spør MSN etter brukernavn og passord?

Eller BitComet?

Hva med Firefox? Fungerer det uten spørsmål om brukernavn og passord?

Det jeg egentlig lurer på er hvilket brukernavn og passord du mangler, når kommer dette spørsmålet?
:-)
Roolfe's Avatar
Trådstarter
Det jeg sikter til er der det står User ID og Password på bildet over. Lurer på hva jeg skal fylle inn der.

Firefox importerte proxyinstillingene automatisk fra IE, og fungerer knall. På BitComet og MSN har jeg prøvd å manuelt taste inn proxyinstillingene, uten resultat.
hvis ikke msn funker med proxy jævelskap, så laster du ned msn og realtunnel fra www.postkasse.tk .... realtunnel gjør sånn at man får brukt msn bak brannmurer og shit.. selv om du ikke har admin pass, får du innstalert greiene som ligger ute på www.postkasse.tk ... men husk at etter du har lasta ned filene, rename endelsen til .exe ....

thats it..

RiL

www.pappeske.com
På min skole virket MSN uten noen instillinger, altså den kopierer de som er i IE.
Du kunne jo prøvd det.
Sitat av Roolfe
Det jeg sikter til er der det står User ID og Password på bildet over. Lurer på hva jeg skal fylle inn der.

Firefox importerte proxyinstillingene automatisk fra IE, og fungerer knall. På BitComet og MSN har jeg prøvd å manuelt taste inn proxyinstillingene, uten resultat.
Vis hele sitatet...
Regner med det er snakk om basic authentication fra proxyen. Prøv å benytte brukernavn og passord du logger på nettverket/maskinen med...
Hvis det er et domene på skolen, tast inn dette som domene\brukernavn som bruker, og passordet ditt som passord.

Har dere ISA server på skolen? Last ned ISA client / proxy client fra Microsoft.com, da skal du kunne kjøre igjennom med standard innstillinger i messenger
:-)
Roolfe's Avatar
Trådstarter
Sitat av supernigger
hvis ikke msn funker med proxy jævelskap, så laster du ned msn og realtunnel fra www.postkasse.tk .... realtunnel gjør sånn at man får brukt msn bak brannmurer og shit.. selv om du ikke har admin pass, får du innstalert greiene som ligger ute på www.postkasse.tk ... men husk at etter du har lasta ned filene, rename endelsen til .exe ....

thats it..

RiL

www.pappeske.com
Vis hele sitatet...
Okay, det gjorde jeg nå nettopp..

Sjekk vedlegg.

Sitat av CerveZa

Har dere ISA server på skolen? Last ned ISA client / proxy client fra Microsoft.com, da skal du kunne kjøre igjennom med standard innstillinger i messenger
Vis hele sitatet...

Hvordan finner jeg ut om de kjører ISA server?
Hiv inn klienten, hvis klienten finner en ISA server å koble seg til, så finnes den...
:-)
Roolfe's Avatar
Trådstarter
Ikke dumt.. skal laste ned nå.. redigerer posten om det funker..



edit: jo, derja... :'(
Sist endret av Roolfe; 12. september 2005 kl. 10:29.