Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2135
Vet det var en tråd om dette en gang, men finner ikke igjen tråden fordi jeg ikke kan søke på ip (fordi det er bare 2 bokstaver)
Men spørsmålet er:
Hvis noen har ipn min, kan de finne ut hvem jeg er osv ?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
De kan ikke finne ut av hvem du er bare ved å se på en ip. I alle fall ikke privatpersoner.

Edit: Men, enkelte av oss klarer å finne ut såpass mye at du nå i alle fall er tilkoblet fra Lillehammer eller nærme Lillehammer.
Sist endret av m0b; 24. juli 2005 kl. 20:50.
Trådstarter
7 0
fant du ut at jeg bodde i nærheten av lillehammer ? : p
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Nei, det fjorde jeg ikke. Jeg bare gjettet. Eller ikke.
Hvis noen har ip-adressen din, så kan de som regel bare finne ut hvem som er din isp, og hvilken sentral du er koplet til. Og siden sentraler er fysiske objekter, så kan man finne ut hvor de er, og dermed si ca hvor du er. Nå er Lillehammer fortsatt et stort sted med hus på begge sider av gaten, så det vil ta litt ekstra tid før vi finner ut gateadressen.
Hvordan gjør man det??

"sporer ip opp"
Må man bruke et program da eller??
Og hvor kan jeg laste det ned?
Du kan gå til http://sunny.nic.com/cgi-bin/whois og taste ip adressen. Foreks. tast inn 80.213.60.250 og du vil finne ut at adressen inneholder Telenor.

Edit; Grandis kom meg i forkjøpet.
hørte om www.easyware.com også var en bra side for hacking... men den funka ikke så bra:P
Uansett, TAKK for inleggende

den dere ripe.net fant jeg ikke så mye ut av... men den andre siden gjorde jeg.. (ripe.net den og, vet det)
Jeg SUGER i hacking... men kan et par triks bare... jeg også litt om html (hvordan hacke sider) men det er det liksom, hehe
Hvordan nuker man en pc??
altså: hvordan slår man av viftene på pcen, sånn at pcen smelter..
Sitat av mads13
Hvordan nuker man en pc??
altså: hvordan slår man av viftene på pcen, sånn at pcen smelter..
Vis hele sitatet...
Du vil nok neppe klare å smelte en pc. De fleste maskiner har en temperaturmåler i kjernen som gjør at maskinen slår seg av øyeblikkelig om temperaturen nærmer seg et kritisk punkt.

Sånn btw, liksom.

Og for å driste meg offtopic: Hvilken glede ville du få av å smelte noens prosessor? Din bæsj.
Sist endret av froskenfredrik; 30. juli 2005 kl. 20:52.
en venn klarer det... han sier at ham må LAAAnGT in i pcen.... men jeg får ikke prata med han på en stund.... er det noe annet jeg kan gjøre da???
Et LETT program som jeg kan hacke meg in på en pc, med et par opplysninger, som ip, navn, etc
Jeg er en veldig dårlig hacker og trenger hjelp skjønner du
Eller har du en side får AMATØR-AMATØR-hackere??
Det eneste jeg kan hacke til lv 5 eller no er hackordie.moo.no, LOL
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Definèr langt inn. Du kommer ikke lengre inn enn til kernel-nivå. Skal du lære å hacke så må du kunne grunnmuren bak programmene. Lær deg å programere. Du kan alltids få tak i ferdigskrevne koder som utnytter en feil i et program, men de fleste pleier å legge inn en // e.l. for å luke ut slike som deg.

Nei, eneste jeg kan anbefale deg er å lære deg og programmere. Du kan låne drøssevis med bøker om det på ditt lokale bibliotek. Hvilke spårk du bør satse på er alt tatt opp mange ganger i andre poster.
Jeg anbefaler deg å lese den øverste klistrede tråden i blackhat-forumet: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=44364

Prøv å unngå å tenke "Æsj, det var et langt innlegg, jeg gidder ikke lese den. Det er sikkert noen som har et program som kan hacke for meg. Gidder ikke lære meg masse piss, jeg vil hække."

Jeg står forresten ved det jeg sier: Kødde med en kompis, eller bare leke deg litt med å bryte deg inn på andres maskiner- greit nok. Men å ødelegge(overopphete) maskiner? Din bæsj. (Jada, er ferdig med å leke sytete passe-på'er nå )
Sist endret av froskenfredrik; 30. juli 2005 kl. 22:17.
Jeg bare lurer på hvordan man gjør det, jeg ødelegger ikke pcer.... bare vil vite åssen....
Det siste jeg ville gjort er å lage et virus, får å si det sånn....
Det jeg vil finne ut er:
Åssen mann finner ut hvor personen bor ut i fra en ip adresse (og kanskje mer...)
Åssen jeg kan "logge" meg på andre sine pc-er....
Og åssen man kan skaffe musikken fra filmer (dvd-er) når filene har annet etternavn enn .wma eller .mp3
hilsen mads
ps: er 14år.... men kan ikke bytte nick*-)
Om man jobber hos ISPen din så er det rimelig lett å tilordne IPn din til fysisk addresse. Dersom du blir anmeldt for ett eller annet er det lett for politiet å få innblikk i slike logger...
fins det et bra IP blocer program ? (off toppic)
du godeste mads13 (eller 14 OG 1/4 som du så fint presseserer), det er ingen guid med how_to_hack, som gir deg full tilgang på pcer eller noe sånt. De få som kan dette finner feilen selv (etter la oss si 1000 timer leting) og det siste de gjør når de har disse feilne i system som gir de tilgang til sensitiv info, er å skrive en how_to sånn at 14 og 1/4 åringer kan gjøre det samme som de.

"Hvorfor?" spør du..
For hvis noen lager en how_to så blir dette også plukket opp av de som utvikler programet som blir hacket, og dermed er de 1000 timene med leting bortkasta.

Så lille venn (eller skal jeg si store venn? 14 og 1/4 er ganske stort) les litt på forums som f.eks http://www.rohitab.com/discuss/, ikke lag noen post, bare les og lær.. Etter ca 4 år med lesing kan du kanskje greie og lage et program som sier "bø" når man skrur på pcen..

Når du har fått til dette har jeg bare en ting og si:

Grattis du har nå greid og få pcen din til å si bø når du skrur den på... Kreds til deg (som are og odin ville ha sagt det)
Sitat av XonatoR
fins det et bra IP blocer program ? (off toppic)
Vis hele sitatet...
Til hva da? Dersom du ikke ønsker å ha en IPadresse på din PC er en enkel løsning å trekke ut nettverkskabelen eller slå av PCen. ^^

Ønsker du derimot å surfe eller gjøre noe annet uten at noen kan se hvilken PC du er på er det verre: Når du f.eks. surfer her på nFF må jo serveren til nFF ha adressen din, slik at den vet hvor svaret skal sendes.

Om du ikke har en fast IP (slik f.eks. NGT har) kan det være vanskeligere å spore deg ettersom du kan få en ny adresse hver gang du kobler deg av og på nettet. Om jeg ikke er helt på villspor kan imidlertid også dette logges hos din ISP, slik at f.eks. politiet kan gå inn og se at den-og-den IPadressen var koplet til den-og-den fysiske adressen på det-og-det tidspunktet (hvorvidt slik logging gjøres og i hvilken grad det evt. gjøres aner jeg ikke).

Er du paranoid eller har noe å skjule kan du surfe via anonyme proxyservere. Det betyr enkelt forklart at PCen din kobler seg til en proxyserver (Som ideelt sett bør stå i f.eks. Timbuktu eller Asuncion ) og ber denne om å hente F.eks. http://www.freakforum.nu for deg og sende svaret videre (tilbake) til din PC. Dermed ser nFF sin server bare proxyserverens IPadresse, mens din IP "skjules" bak proxyen. Merk likevel at også proxyer kan ha loggfiler, og at IPen din kanskje kan graves frem her også om man har pågangsvilje nok.

PS, til Mads13: Best du leser det BuzzR skriver nøye, for han er tydeligvis svært voksen og moden, og har nok slitt med det samme som du gjør siden han var "fjortiss" selv en gang på tja... hva tror dere? 60-tallet?
Hei..


PS til Psy_Illusion: Jeg dreiv med det samme for la oss si 4 år, og innser etter noen år hvor idiotisk jeg oppførte meg Så jeg tenkte kanskje jeg kunne hjelpe Mads litt sånn at ikke får den elendige følelsen jeg hadde
Sitat av BuzzR
Hei..
PS til Psy_Illusion: Jeg dreiv med det samme for la oss si 4 år, og innser etter noen år hvor idiotisk jeg oppførte meg Så jeg tenkte kanskje jeg kunne hjelpe Mads litt sånn at ikke får den elendige følelsen jeg hadde
Vis hele sitatet...
I rest my case.
Macig Nettrace