Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2306
http://www.robertan.has.it

Gi meg tips om hva jeg kan legge til eller gjøre annerledes på siden min.

takk takk
Syntes ikke fargene var bra.. Banneren var også dritt... . Men Du kan ihvertfall skifte farger på menyen.
Hvitt på lyse-lysegrått er aldri en god ide. Fargene på navigasjonsmenyen sto ikke i stil med resten. Bruk farger fra samme palett.
btw...

Det ene diktet der var genialt

Serveren vår du som står på serverrommet,
La vår ip holdes hellig.
La våre packets komme,
La din vilje skje på 10 mbit som den gjør på 100,
Gi oss i dag våre dagligelan.
Forlat oss vår lagg som også forlater andre laggere,
Led oss ikke inn i virus men frels oss fra det trege.
For lanet er ditt og swichen og huben i all evighet.
Enter
Vis hele sitatet...
Syntes at logoen ikke passa til siden pga fargene. Menyen må du skifte farge på(alt annet er grått å hvit undtatt menyen, passer ikke) Syntes du bør sprute inn litt farger som passer å ikke ha alt grått
Burde kanskje hatt en border på div'ene?
- Alt var så firkanta.
- Fargene stod ikke i stil med hverandre.
- Fargene på logoen passet ikke helt inn med siden.

+ Oversiktlig
+ Innhold
siden gjenspeiler antakelig livsstilen din om du er (no offence) en type koz klemz / fjortis-blogg. likevel synes jeg meny-knappene gav meg et uproft inntrykk. bare test ut noen farger som ligger nærmere i fargespekteret til de andre fargene du har brukt. ellers er banneren en smule høy og for luftig. det blir for mye rom der, og du vil antakeligvis oppnå et tøffere look om du snever den ned og fyller den med enten et eller to lag med lav opacity eller noe vektorgrafikk.
Sitat av Kalakov
Burde kanskje hatt en border på div'ene?
Vis hele sitatet...
Hvilke divs?

Trodde det egentlig ikke, men jeg måtte sjekke kildekoden, og da så jeg... at du hadde faktisk brukt egne celler for å lage det orange på menyen din også.

Var litt kjedelige farger synes jeg, og de passet ikke helt sammen.
http://css.maxdesign.com.au/index.htm Leser du dene skal jeg vedde på at du klarer å lage en ti gang så bra meny.
Trådstarter
Menyen var meningen at den skulle skille seg ut fra resten av siden, samt med banneren.
Banneren og meny-fargene har jeg skiftet ut nå og da, de er liksom ikke fast.
Planen er å lage hover på meny-cellene.

Siden er ganske firkantet ja, men synes den blir mye mer oversiktelig da.
Om du ser f.eks. offentlige sider, så er de ganske firkantet.
+ at jeg vil heller lære meg koding istedet for photoshop.

Skal legge inn litt mer php etterhvert som jeg klarer det

CSS filen min er heller ikke så bra nei, må skrive ny.

HTML standarden blir litt rar i firefox. Men skiften den sånn at den virket i opera, etter der har jeg ikke giddet å sett mer på det.

bannern var utrulig "skrike-aktig", for lys mao.
likte ikke linkene dine. De er umulig og lese. Du ser de nesten ikke. skift farge på de. Menyen blei lissom for firkanta. Men ellers likte jeg siden. Barsk lue BTW.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du får 4/10 av meg.. hvorfor?

- Linkene i menyen sugde, fargen matchet ikke noe + de var litt vell store!
- De hvite linkene i på selve siden var også veldig irriterende(Vanskelig å se hva som står der etc)
- Headeren kunne ha annen farge, en som passer til resten av den gråe sia.

Og jeg leste en helt 100% idiotisk vits som trakk veldig ned:
"d va en mann som skull fyll bænsin.. åsså va itj bænsi'in helt go... sa hanj som sto i disken at hanj kunn få d for halle prisn.. d vart ikke hann andren helt fårnøyd me, men så sa hanj bak disken; men d e tanken som tælle! men så sa anjern ; næj! bænsintanken som tælle!"
Jeg er enig i det eXilim sier, og vil legge til at du bør ha en side som fungerer i "alle" nettlesere (de mest brukte, altså Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox og Opera. Den bør også testes i Safari hvis du har tilgang til en Mac).

Du har forresten glemt http:// i Opera-linken helt øverst på siden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
At linkene er litt store skylder vel at du bruker opera, og at linkene er lite leselig skylder css-filen min som jeg nevnte litt ned her.
Ellers er det meningen at vitsen skal være helt idiotisk =) Siden representerer mitt liv, bl.a. min humor (kald den syk om du vil )

Skal gjøre litt om på menyene og sånt når jeg får tid
Er det bare meg eller er det en uhorvelig rotete kildekode? Ser foressten 2x sett med <html> / <head> / <meta> / <title> tag's i kildekoden. Ser ut som om du prøver å slenge 2x websider i ett
forandre den banneren... og fargene.

Rydd opp der. Ser ut som at du har brukt et ferdig script eller noe, ta vekk de tinga du ikke har noe bruk for. Orker du virkelig og opprettholde alt dette?
Jeg likte ikke fargen på 'menyen' din ellers sikker grei den
vil anbefale at du forandrer menyen litt ettersom den bryter veldig med resten av nettsiden. med de kraftige fargene på den ene siden, blir ikke siden helt "gjevn". det mangler noe som kan få siden til å se ordentlig ut.

for å få konstruktiv tilbake melding burde du ta en tur innom http://norskwebforum.no
Fjern " Siden har problemer med firefox (bruk Opera)" og fiks problemet heller.

http://validator.w3.org/check?uri=ht....net%2Fdico%2F
very impotent freak
Delusional's Avatar
Sitat av ninja5000
Fjern " Siden har problemer med firefox (bruk Opera)" og fiks problemet heller.

http://validator.w3.org/check?uri=ht....net%2Fdico%2F
Vis hele sitatet...
Jeg fåreslår at han lager ny kode, har aldri sett en kildekode med så mange feil.
Synes siden din hadde litt kjedelige farger og former.
Sitat av mirax
Synes siden din hadde litt kjedelige farger og former.
Vis hele sitatet...
for min del synes jeg det hjelper veldig lite med et utsagn der noen sier at siden er veldig kjedelig, uten å si noe mer om hvordan han kan forbedre den..

det er flere ting som lett kunne rettes opp her. for det første kunne du laget en egen fil med class styles i. dette vil gjøre kodingen penere. selv bryr jeg meg egentlig ikke så mye om koding så lenge det ikke ødeleger for designen, noe som er tilfellet her. dermed burde du ta å rydde litt i kodene dine. prøv å legg inn litt mer grafikk på siden i hjørner og kantet. dette kan få siden til å virke litt mindre firkanta.

andre endringer kan lett gjøres ved å teste ut andre farger, grå er en veldig kjedelig farge, noe du sikert kommer til å se snart. test ut forskjellige farger. selv likte jeg grå selv når jeg begynte men etter en tid fant jeg ut at denne fargen er veldig trist. prøv deg ut og ta en tur innom nwf som jeg så tidligere der er det mange andre som kan gi deg masse god tips.
Sitat av eXilim
Du får 4/10 av meg.. hvorfor?

- Linkene i menyen sugde, fargen matchet ikke noe + de var litt vell store!
- De hvite linkene i på selve siden var også veldig irriterende(Vanskelig å se hva som står der etc)
- Headeren kunne ha annen farge, en som passer til resten av den gråe sia.

Og jeg leste en helt 100% idiotisk vits (...)
Vis hele sitatet...
er det ingen som vet hva konstruktiv kritikk er? i og med at du skriver 4/10 regner jeg med at alt ikke er "dritt" (du kan jo forklare hva man bør gjøre i stedet for å si at ting ikke passer osv) hva som fungerer er jo greit å få med også.
Uff.. Jeg likte den ikke. Hvorfor?
- Menyen er en sample kode som ikke engang har blitt modifisert på.
- Fargene passet ikke. Colormatch er noe for deg.
- Banneren er ikke pen og stjeler al oppmerksomheten.
- Linkene i innholdsfeltet er vanskelige/umulige å lese.
- Hele greia forsyrrer øyet.
- Du bruker Tabellayout.
- Stilsarket er ikke eksternt.

Skal vi se... Noe positivt å si?

+ Siden har fin størrelse, og støtter (nesten) 800x600 oppløsning.
+ Fin shoutbox
Dropp "fancy" effekter og filtre slik det ser ut som du har brukt i header-saken din. Det kan ikke bli annet enn grellt. Prøv å finne noen farger som går godt sammen. Som andre har nevnt, dropp tabellene også.

www.csszengarden.com kan være en fin side for deg å hente inspirasjon.

Lykke til videre
Hehe, nok kritikk... Har litt å jobbe med nå =) takk takk
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå begynner det å bli veeldig lenge siden du fikk kritikk på hjemmesiden din, men du har ENDA ikke gjort noen endringer som jeg kunne se ved første øyenkast!
Haha, ærlig talt eXilim, er det ikke opp til han selv hva han vil gjøre med sin egen hjemmeside? Hvis du skal drive å følge opp andres hjemmesider på den måten har du litt vel mye fritid...
fuzzy76: Vist han spør etter kritikk på sin egen side, så er det vel fordi han ønsker og gjøre den bedre enn den var? Hva er ellers pointe med å få kritikk ifra andre?
Hehe.. Har begynt i jobb, mye nedetid på nettet, kjørt opp på bil for noen mnd siden, nettopp kjøpt bil og ellers lite fritid. Så jeg har ikke fått gjort stort.
Har brukt den lille tiden jeg har hatt på galleri, vote og news-script

Utålmodig? ;p
Har skissert et nytt design på papir da, men blir sikkert ikke ferdig før etter jul.
Hehe nei, er ikke utålmodig, men måtte bare kommentere svaret til fuzzy76.
nPulz, men det er fortsatt idiotisk av andre å syte over at han ikke gjør ting med sin personlige hjemmeside. Han har da sin fulle rett til å drite i sin egen side så mye han vil.