Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 614
Hei, Jeg har kjøpt meg en ny RAM brikke. Den er helt lik den andre jeg har fra før. Begge er:
Twinm0s 512 mb pc 3200 400mMHz.

Problemmet er at de ikke vil sammarbeide. Pc'en restarter hele tide, alt fra med en gang til en halvtime. Oftest når jeg starter og spille. Jeg skjønner ikke hva det kan være, burde ikke to RAM fungere sammen?

Kan det være for lav spenning?
kan det være feil instillinger?

eller?

Håper freakforum klarer og svare på dette da siden hw.no ikke klarte det

Takk for alle svar, dette er viktig for meg å få opp og gå igjen!
Hadde det samm problemet.. bare bytta på plassene jeg så funka d
Kan det være at hovedkortet ditt er et som støtter dual chanel (mener at det var det det het) ram? I så fall må du sette rambrikkene i to slotter som ikke har samme farge.
Trådstarter
3 0
alle slottene mine har grønn farge, har et FIC kt-600 pro hvis noen lurer, takker for all hjelp

Er det ikke noen innstillinger eller noe man må sette på når man har to RAM eller noe da?
Prøv det Hellmutt sa om du ikke har gjort det, pleier å funke..
Trådstarter
3 0
Ja men på hovedkortet står det at det er bare slot 1 og slot to som har støtte for pc 3200, og det er det på begge ramme'ene. Men jeg har allerede prøvd det uansett. Det ble mer stabilt når jeg hadde de i slot 1 og 2. Men absolutt ikke bra.

Bare kom med forlsag, alt er bra!!
Tror det er litt avhengig av hvilket hovedkort du har og hvilken bios du bruker. Har hatt samme problemer selv (ASUS) og fikk tak i en bios uten CPC enablet (clock cycle) og da virket ting sånn nogenlunde (overklokket til 220Mhz FSB - for øvrig samme ram som deg).