Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 2118
Når du skal kjøpe ny pc/oppgradere pc, hvor stor vekt legger du på utseende?

Selv synes jeg det er ekstreme viktig. Det er jo kabinettet som viser hvor god du er i CS
Jeg har det ultimate kabinettet så jeg vil aldri mer kjøpe meg et nytt kabinett.

Før var jeg Microplex-casemodder som faen men nå til dags ville jeg ikke ha brukt mye penger på det "stili" kabinett. Jeg ville ha brukt penger på et _bra_ kabinett. Les: LianLi.
Nei, kabinettet kan se ut som et helvette for min del. Hva er vitsen med neonlys og dritt i kainettet? Det utgjør ingen forskjell på pc-en Herregud.. CS-freak

edit: Hvis du liker å se på kabinettet ditt i stedenfor skjermen? Så må du gjøre akkurat det du vil
Jeg gikk mye for utseende på kabbiser før, men det har seg slik at vanligvis er det ikke noe spesielt kvalitet på kabbiser med "ÜBER COOL FANCY LIGHTS ALL OVER THE FRICKEN PLACE" stil.

Gå heller for et stilrent kabinett med gode løsninger/kjøler godt.

www.microplex.no
www.komplett.no
www.3dfxcool.no
Sitat av TEHb
Når du skal kjøpe ny pc/oppgradere pc, hvor stor vekt legger du på utseende?

Selv synes jeg det er ekstreme viktig. Det er jo kabinettet som viser hvor god du er i CS
Vis hele sitatet...
Ehh.. Jeg tror og håper det var ironi?

Selv synes jeg det viktigste er kjøleegenskaper, lyddemping og generell kvalitet.

(Hva vil du frem til i denne tråden? Virker litt meningsløs...)
viktigst for meg er hvor enkelt det er å arbeide i det. stor plass. gode kjølemuligheter.
har funnet mitt ideal kabinett med geniale løsninger og skrueløst stort sett <3 chieftech bx03
Men hvis trådstarteren er midt i sin store CS-periode. Så er det vel ikke til å unngå.. Det med å ha tusen flashene neonlys?
TEHb's Avatar
Trådstarter
lol, for min del hater jeg CS, men kabinettet forteller jo om hvor glad du er i dataen din. F.eks. kan man se om man er en taper uten peil som kjøper data på elkjøp, eller om man er 1337 og har bygd dataen sin selv Men for mye stasj er ikke fint, hvis man har masse neon i forskjellige farger, det er ikke fint.

Croyfer: NICE!

edit: skrivefeil
Alle vet jo at det er dem med flest neonlys og kaldkatoder som ikke er tapere.

Uansett: Jeg er glad i Arctic Coolings kabinetter. De er billige, stille og kjølige. Om enn noe trange.
TEHb: Du påstår at CS er totalt søppel. Hvorfor snakker du som en kvisete 14tiZZ cs-pro?

Hvor mye peng har du tenkt å bruke på kabinettet?
TEHb's Avatar
Trådstarter
soetnos@dANI: CS er drit, jeg er h4xx0r 1337 mitt kabinett koster ca 500 + stasj til 300 + strømforsyning.
Hehe, da så Det er jo ikke så mye penger. Men nok. Slå til!
TEHb's Avatar
Trådstarter
Jeg har gjort det... For ca 1 år siden Jeg bare ville høre hva andre syntes om utseende på vidunderet sitt. Vet at det ikke er så mye, men jeg har ikke så god råd Men jeg skal kjøpe viftestyring strax. ...også den i blått, som resten av lys i kabinettet.
Jeg hadde en stund et billig q-tec kabinett med påmontert bærehåndtak for å kunne frakte det fra lan til lan (miditower/blikkboks) men etter en stund ble det både trangt og varmt inni der (5 hdd, cdrom, fullatx + prescott = masse varme) og da klarte ikke lenger en 80mm vifte å kjøle ned hele saken.

så jeg kjøpte stort når jeg først skulle kjøpe. og selv UTEN en masse lys og dilldall, faktisk det eneste som det kommer lys ut fra er psu, så vekket den nok oppsikt når jeg tok den på lan. vekten gjør dog at det må være lan av en viss størrelse før jeg orker å møte opp. Stort pluss for at jeg kan bruke den til å legge musa på når jeg sitter på lan. (bord av paller er ofte litt høye)

kabinett: (det veier over 20 kg, og med alt jeg har inni, rundt 35 kg)
http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EYE2000B

psu: Viste seg å passe bedre enn perfekt
http://www.microplex.no/rubweb/varer...NR=BZ500W812BR

mulig jeg skal bolte 2 slike sammen i bredden for å få plass til flere harddisker, men det får bli senere.

en venn av meg har VIRKELIG blitt bitt av casemodder basillen, og kjøpte et http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EYE981BB , sagde hull i siden og satte in pleksiglass, og masse ting som lager lys. Jeg er mere opptatt av at maskiner skal være diskre og ikke gjøre så mye ut av seg. (eneste led som er koplet til er hdd led)

edit:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300418
jeg hadde den svarte utgaven av dette kabinettet tidligere, og hadde kledd innsiden av det med støydempingsmateriale. kun den 80mm viften som er nærmest front på siden var åpen, og der hadde jeg satt inn de mest stillegående papstviftene jeg kunne finne. på toppen av kabinnettet hadde jeg boret hull så jeg kunne sette på et aluhåndtak, faktisk beregnet på skuffer til kjøkken/bad.

alt i alt en meget praktisk løsning, og jeg har sett utallige foreldre stå utenfor lan med sin håpefulles maskin i nævene og nikke sakte med hodet når de så den.
Sist endret av meitemark; 31. mai 2005 kl. 14:38.
Jeg legger heller vekt på hva som er inne i kabinetet (vifter, CPU, GPU, minne, HDD....osv)... jeg kan godt bruke en gammel bruskasse som kabinet...
o shit waddup
når man bygger en pc selv, så er det naturlig å ha ett kabinett til å ha tingene dine i.
Det er ikke noe galt i å bruke litt ekstra spenn på vakkert aluminium og uttakbart hovedkortbrett. Det gjør det også mye lettere å arbeide i kabinettet. Hvis du ikke har tatt hintet, sier jeg som alle andre: Lian Li
Hvis du skal brife med hardware kan det og være kjekt med lys, men det er smak og behag.

EDIT: Du er ikke leet selvom du har bygd pc selv.
Sist endret av ulldott; 31. mai 2005 kl. 14:53.
Hawk har tatt poenget mitt Takk.
Dette er ganske individuelt. Om man liker å ha et litt tøft kabinett som kanskje andre ville gitt personen små oppmerksomhet pga, så skader ikke det. Selv om det er mest fornuftig å ha et som generelt bare gjør sitt.
Sitat av uLLdott^
når man bygger en pc selv, så er det naturlig å ha ett kabinett til å ha tingene dine i.
Det er ikke noe galt i å bruke litt ekstra spenn på vakkert aluminium og uttakbart hovedkortbrett. Det gjør det også mye lettere å arbeide i kabinettet. Hvis du ikke har tatt hintet, sier jeg som alle andre: Lian Li
Hvis du skal brife med hardware kan det og være kjekt med lys, men det er smak og behag.

EDIT: Du er ikke leet selvom du har bygd pc selv.
Vis hele sitatet...
_Veldig_ enig her, men det finnes alternativer til Lian Li. Kjøpte selv nettopp dette kabinettet ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=TACT01B ) fra CoolerMaster, det er masse smarte løsninger, fin aluminium, masse plass, følger med bra vifter som ikke bråker så mye, uttakbart hovedkortbrett, og mye emr som jeg ikke husker.
Kjøpte selv også et vindu med blått plexiglass, og en lavaneon greie. Dette ga en veldig fin effekt, uten å være glorete.
For min del er funksjonene til kabinettet viktigst, og hvor god plass det er. Jeg trenger god kjøling, så masse vifteplasser er fint...
Jeg har sunbeam acryl. Det ser bra ut, men kvaliteten kan diskuteres. Du vil f. eks. ikke dra den rundt på en masse LANs, da det er stygt når det kommer riper på det. Jeg er fornøyd med kabinettet, men som sagt kunne det vært litt bedre kvalitet på det.
det er også 2 vifteplasser som er skvett faens umulig å bruke
Sist endret av Sub_sic; 31. mai 2005 kl. 15:37.
o shit waddup
nei klart, det _må_ ikke være lian li, men kvalitet er det desidert viktigste, og lian li er suverene på akkurat det.
Kabinettet er ikke så viktig for meg siden jeg sjeldent er på store LAN og den eneste jeg kan imponere er meg selv. =) Noen ting er jo praktisk med kabinettet da, som termometer. Neonlys er ekstremt irriterende på LAN og langt fra qlt.
Jeg bryr meg lite om kabinettet nå, men da jeg kjøpte PCen min tenkte jeg nesten ikke på annet. Det måtte se bra ut, vere nok rom for mange vifter, ha en god PSU osv. Så jeg endte opp med Chieftec's silver midi tower, som jeg er veldig tilfreds med. Dette er mye på grunn av at det er laget av aluminium, og er dermed veldig lett og dra med seg på LAN - i tillegg til at det blir fort nedkjølt.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Nå sitter jeg med en Mac Mini, men hvis jeg skulle kjøpt meg en PC måtte vel kravene ha vært at det er solid, stille, lett, pent og har plass til en del harddisker.
Du er min venn
niigu's Avatar
Holder på å lage et pattern for kabinettet mitt som jeg kan male/stryke/luske/lime/fingre på det etterhvert. Vet ikke helt hvordan jeg skal få det til, men jeg finner vel ut noe. Har jo gode kontakter i Kristiansand, blant annet på Holst Silketrykkerier Utseende er ikke viktig, men om du kjeder deg og vil ha en utfordring er vel ikke litt styling å forakte. Før hadde jeg et oppstasja kabinett, nå har jeg kjøpt et nytt, godt og temmelig plaint kabinett. Herlig.
Sitat av Gilgamesj
Uansett: Jeg er glad i Arctic Coolings kabinetter. De er billige, stille og kjølige. Om enn noe trange.
Vis hele sitatet...
Enig, alt elektronisk utstyr skal være diskré, (Unntaket er stereoanlegget, som skal ta halve stua av lydmessige årsaker) er veldig fornøyd med min AC Silentium T1, er såpass stille at en slipper vannkjølingsstyret, har ikke montert støymatter en gang.

Casemods er vel som bilmekking og oppussing av leiligheten, helt unødvendig, men morsomt om det er hobbyen din.

edit: eneste er at jeg driver å glemmer å skru PC'en når jeg ikke hører den....
Sist endret av mr.mojo; 31. mai 2005 kl. 17:12.
Vet ingenting
Tja. Liker at kabinettene er pene. Derfor har jeg en SFF
http://dump.doomtech.net/case.jpg

Nuff said. Det viktigste for min del er at alt passer etter tilstrekkelig med dremling, og at konstruksjonen er lett og liten. En annen ting, designet burde være nøytralt (sånn at den kan moddes selv med god samvittighet), eller stilfullt. Ferdigvindu og slikt jall går ikke under definisjonen stilfullt. Jeg hater premods.
Sist endret av Nichotin; 31. mai 2005 kl. 21:40.
Kabinett: Noe og slenge beina på og passe på innmaten. not more not less.
Kommet over fjortis kabinett nå.
Sitat av TEHb
Det er jo kabinettet som viser hvor god du er i CS
Vis hele sitatet...
Hehe, den var god ja...
Jeg har et Aopen H600B kabinett jeg.

Fungerer perfekt og var ganske billig. Brukte resten av pengene på pulver i maskinen når jeg bygde den for nokså nøyaktig 2 år siden.

Men neste gang jeg bygger, kjøper jeg nok Dette.
Det virker jo utrolig trangt da...
jeg har da. spør du meg et gigantisk AOpen kabinett. utrolig godt og jobbe i.
Du får akkurat den plassen du trenger pluss litt til. hvis de fortsatt hadde solgt det ville jeg anbefalt det på det fulle, men kabinettet mitt er vel ca. 6 år gammelt nå ifølge pappa. innmaten er noe nyere alder

http://www.thomaseh.com/kabinett.png
TEHb's Avatar
Trådstarter
Jeg er enig i at kabinettet ikke skal være übervillt, med rosa lakk og masse neon i alle regnbuens farger. Kabinettet skal ha _stil_! Og selvfølgelig er det viktig at det er bra og jobbe i, det må ikke kun se bra ut. Hvis man skal kjøpe kabinett, er begge deler viktig, men ofte (les: ikke alltid) må man gjøre et kompromiss:s
det jeg krever fra et kabinett er at det skal være greit å åpne/lukke og bytte ut deler, dvs. ikke for trangt der inne. det burde heller ikke være for stort. om det ser bra ut eller ikke bryr meg forferdelig lite, er ikke så mange som kommer til å se kabinettet mitt.
Fancy kabinett driter jeg i. Eneste som betyr noe for meg er at det har plass nok, god kjøling og at det ikke koster skjorta.

Blir vel kanskje som å banne i kjerka men: Styling av kabinett med masse gay-neonlys synes jeg er like patetisk som overstyla biler med "flyvinger" og det hele.
Sitat av TEHb
Når du skal kjøpe ny pc/oppgradere pc, hvor stor vekt legger du på utseende?

Selv synes jeg det er ekstreme viktig. Det er jo kabinettet som viser hvor god du er i CS
Vis hele sitatet...
ER JO!! (Neih..) Å bruke mange penger på kabinettet er bare tull! Eneste er at det er god nok plass! Det er det du har inni som har noe å si da!
Et helt normalt hvitt kabinett. Helt normalt. Spørr du med synes jeg at neon lys osv er blod harry. Det er jo egentligt ikke noe tøfft :/
syns det er viktig jeg, du tilbringer jo mange timer ved siden av det...
men gidder ikke å bruke masse penger på det da, men litt må jo til
Sist endret av GnoM; 4. juni 2005 kl. 18:48.
Utseende på kabinettet er det viktigste for meg, men kvalitet har jo noe å si det også.
Personlig så har jeg et sølvgrått chieftech miditower.
Inni så er det fult av ledninger, vifter og fire neonlys.
Uttapå er det dekket av pels med ''olebrumm''-farge, og ører på toppen, med høytalere inni øra(for at det skal se 1337 ut på lan! haha).
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Jeg har samme kabinett som de bruker på skolen min, så det sier vel litt om hvor viktig jeg synest kabinett er
Buffy: høres morsomt ut! Bilder?
TEHb's Avatar
Trådstarter
Buffy: nice! *vil se bilder*