Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1025
Jeg er litt noob med passord-cracking men et eller annet sted må man begynne
Dette er ikke akkurat store greiene å cracke da men, fikk bare lyst.
Så jeg lurte på om noen visste noen enkle måter å cracke eller finne passordet på.



Jeg prøver altså å cracke passordet på:
http://www.fjaler.ungdomsskule.no/in...=20&side=1996a

Det hadde vert veldig greit hvis noen kunne hjelpe meg litt...
Sukk, denne posten blir nok slettet så er vel liten vits at jeg poster her.
Men om du vil begynne en plass så lær deg litt om hvordan passordbeskyttelse av internettsider funker.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Vi har vel en del om akkurat dette emnet fra før på siden. Så det er bare å begynne lesinga av forumet. For øvrig kan jeg si at det ikke er noen fasit på hvordan du cracker/hacker deg inn på en slik side. Først når du forstår noe slik så kan du begynne å lære deg det.
Last ned "Cain" og prøv deg frem. Det er en programmvare som knekker passord. Er noob selv, så vet ikke helt hvordan man gjør det, men det beste er vel å prøve selv.

Lykke til, og husk at man kan bli straffet for det, så kanskje du bør tørrtrene litt på noen andre "hacke" sider først...
hackthissite.org har mange fine toutorials og masse missions 9/10 etter min mening....

Så et par mulige sikkerhetshull, men jeg vil ikke til purken igjen . Over 15 nå...

*Hint se etter hull i <form>-koden og bruk javascript... Jeg sier ikke at du skal hacke den!!! FOR INFORMATIONAL PURPOSES ONLY...
Uhm.
:Veldig offtopic, sorry:
Hvor ligger den skolen? Hvor langt unna vaksdal ligger den?
Jeg gikk på Dale Ungdomsskule før. Og i gymmen løp vi forbi "energisenteret" på Dale.
Og hva er "FUS"

Men ontopic igjen:
Det mest ideelle ville vært å utnytte seg av en eventuell feil (hint adrian_nor), fordi en bruteforce passordcracking ville rørt opp en eventuell administrator hvor siden blir hostet. Ikke noe gøy.
Men forøvrig tror jeg ikke Cain kan knekke online, eller tar jeg feil? Det fins da flere program til bruteforcing av websider, men som sagt dette er nok ikke den beste måten å gjøre det på.
Istedefor å dirke opp låsen, planter du en pakke med C4 høyeksplosiver i hele rommet hvor låsen befinner seg. Ikke noe smart, for folk vil høyst sansynlig ta notis av det.

Men ta å google litt på javascript osv, og gjerne sjekk om det er noen kjente feil du kan dra nytte av. Det var mine 20 øre.

Edit: når du sier det så er det faktisk php det går i
Sist endret av ProZhen; 15. mai 2005 kl. 01:05.
Nei og nei...Ingen vits i å kunne javascript for å gå inn på den siden. Da finner du fort ut at det eneste javascriptet som kjører der er menyen.

Tips:
- PHP
- SSH
- Apache/2.0.50 (Fedora)
- Mod_fastcgi 2.4.0
- Mod_ssl 2.0.50
- OpenSSL/0.9.7a

En fin bruteforcer for web: Brutus

Lykke til...