Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 531
kom over dette programmet på it-avisen. tenkte jeg skulle dele dette med dere. det funker slik at et lite program (utviklet av google) lagrer sider du bruker ofte, komprimerer før de sender, og på andre måter laster sider. jeg vet ikke helt om jeg har skjønt det riktig. men det står at jeg har spart 4 sekuneder allerede.

dere kan laste det ned herfra: http://webaccelerator.google.com/support.html

noen som har noen ide om hvordan dette funker?
Merker ikke noe forskjell, men gidder ikke å avinstallere.
Trådstarter
jeg mener da jeg følte en liten forskjell (eller faktisk litt stor) men kanskje je bare lurer meg selv. også vanker jeg mye på samme side, med endel graffik. spesielt planetmafia.net, der er det mye grafikk, og lite bredde på linja ut (eller altfor mange som bruker det) så der er det greit å ikke laste ned bildene hver gang. for det er jo egentlig ikke mye som endrer seg.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
litt skummelt mht personvern om "alt" skal gå via google sine løsninger

email, websøk, nyheter, "proxy"
Nå er det nå egentlig slik at de fleste browsere har en slik funksjon i seg allerede, og defor er en ekstern slik funksjon ganske overflødig. Den funksjonen jeg snakker om heter cache. Og siden de fleste sider man besøker i dag ikke er statiske, så vil en slik funksjon være enda mere overflødig. Ja, bilder og slik tendrer seg ikke mye, men de legges uansett i cache, og siden sider endrer seg ofte, og overføres på nytt er det for meg helt komplett uforståelig hvorfor man skulle bruke et slikt produkt, selv om det kommer fra o store Google...