Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5939
Noen som vet hvor eller hvordan jeg kan få tak i utstyr til dette? Vet hvordan slikt gjøres men har ikke hatt utstyr til det så jeg har ikke fått trening. Har fått vite at sikkerhetsnål skal funke bra, men har ikke gode erfaringer med det.

------------------
BitMaster...
Bli med i NIO:
www.nio.ntnu.no
.:MIT Lockpicking Guide:.

.:Kjøp dirkeutstyr fra USA:.

.:Lock-Picking Using The "Lock Clicker":.

[This message has been edited by Phun Q (edited 25-03-2001).]
De har også mye rart .:her:.

------------------
Jeg er ikke så spesiell
▼ ... over en måned senere ... ▼
er det ingen webshops i noreg som selger dirkeutstyr da?

evt. europa?
Har ikke adressen, men SELVSAGT blir slik solgt i Norge oxo (hvor får ellers låsesmedene sitt utstyr ifra?)

Kjenner noen en låsesmed?

Veit om et firma, men de seller KUN til Onkel og militæret

Free6
Hvor ble det av den web shoppen som ble planlagt å greier,før Nff ble stengt ned da???kunne jo hadd sånt utstyr der?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Originally posted by Free6
Har ikke adressen, men SELVSAGT blir slik solgt i Norge oxo (hvor får ellers låsesmedene sitt utstyr ifra?)

Kjenner noen en låsesmed?

Veit om et firma, men de seller KUN til Onkel og militæret

Free6
Vis hele sitatet...
Kan ikke du skaffe masse utstyr gjennom onkelen din da?
Hadde vært kewlt...

slips
Originally posted by n|dar0z
Hvor ble det av den web shoppen som ble planlagt å greier,før Nff ble stengt ned da???kunne jo hadd sånt utstyr der?
Vis hele sitatet...
Den ble det ikke noe av, det ble for vansklig når vi bodde ¨å spredt og ikke hadde et lagerlokale som alle kunne bruke. En annen ting var at vi ikke helt ville ta den risken å satse alle sparepengene våre på noe slikt siden det var VELDIG mange usikre faktorer..
Menmen e er vilig til å prøve igjen..
fant en webshop her... england

http://www.lockpicks.co.uk/

men den så litt ehm.. ikke proffesjonell ut.. da snakker jeg om dårleg d-zign og james bond midi musikk i bakgrunnen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Originally posted by slips


Kan ikke du skaffe masse utstyr gjennom onkelen din da?
Hadde vært kewlt...

slips
Vis hele sitatet...
Erhm,når han skriver ONKEL,tror jeg ikke han mener en onkel i slekta hans,men som i Onkel Blå. (LES:Purken)
hehe, hadde vært fett med dirke utstyr tho
og grattis med dagen Onkel Sjokolade
Sist endret av Tical[FS]; 22. september 2001 kl. 13:13.
Det å dirke de billige hengelåsene til 29,90 er veldig enkle greier og krever ikke noe spesial utstyr. Som regel er de låsene som ikke har et lite hull ved siden av nøkkelhullet veldig enkle å dirke å krever minimalt med utstyr. Det som er enklest og finne er stålbøyle som finnes inne i alle vindusviskere. Det er bare å ta å bøye plastikken på vindusviskeren. så ser du metallet inni (pleier å være 2 per vindusvisker). Dra så ut en av disse. Det er en liten tupp på enden, denne kan du klippe av. Deretter er det bare å dirke opp billige låser som det kryr av rundt i landet. Som f.eks på skoler. Mail meg hvis du har lyst på tydlig forklaring på hvordan dette gjøres, orker ikke forklare her.. er på skolen.
Jeg var god til å dirke en gang i tiden... Men da dirket jeg hengelåser med binders og sikkerhetsnål... Det er ikke så vanskelig.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er ikke vanskelig å lage dirker selv.
Det du trenger er et baufilblad av den gode, gamle, blå typen.
Deretter tar du far sin vinkelsliper og former bladet slik du vil da det. Fest baufilbladet i en skrustikke for at det skal holdes fast. Det får også an å bruke en vanslig fil, men da har du et nattarbeid foran deg...
Du bør også tape skaftet slik at du ikke skjærer deg på taggene som blir igjen.

På dette viset kan du lage de dirkene du måtte ønske. Baufilbladene er så harde at de ikke knekker ved litt belastning.

Men dagens ungdom orker vel ikke å lage ting selv. De tror at alt det som kan kjøpes er best.....

Teo
▼ ... flere år senere ... ▼
*Bump* Mer detaljert info om hvordan man lager en dirk?
LasseTheDude, denne tråden er 3 år gammel!!! Google it! Men, du kan ta en vanlig binders og bøye den ut, litt bøy på tuppen, den som dirk , og en står stift, les: stifter, STORE stifter som er på kartonger, den som tension wrench, og du er godt i gang!
tension wrench? :O
Husket tilfeldigvis at jeg hadde et FHM (Sep. 2004) blad liggende med en liten dirke skole.

Scannet det inn: http://lundern.net/fhm_dirk.jpg (3,65mb, JPG)

Ble litt dårlig, liten scanner :P Men det funker fett! Håper det funker
Hvis du søker på "dirking" på forumet, så finner du bl.a. denne tråden...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dirking av vanlige låser er null problem, skjønner liksom ikke helt hva dere styrer med. Det er alarmene som er det jævla problemet, burde heller ha et "alarm forum". Men uansett, www.spyshop.se har helt greie priser.
tja, ikke hvis du sammenligner dem med andre steder...
Tenkte jeg skulle bestille en bok fra hpcworld.com, men jeg finner ikke noe "buy now" eller "add to basket" link/knapp.. Kan noen fortelle meg hvordan jeg får bestilt derfra?
Her er boka: http://www.hpcworld.com/Books/b_lc1.htm

-kj
Tror ikke du får bestilt derfra. De leverer bare til butikker hvis jeg ikke husker helt feil..
kjipt da gitt... noen andre steder jeg kan få tak i bøker om basic picking?
Kjøpte meg nå disse to fra lockpickshop.com

PXS-14 Lock Picks - 14 piece kit with grips - $24.95
VISUAL Visual Guide to Lock Picking - 2nd edition - $24.95
Altså picks og en bok. Får håpe det er så lett som det virker da. *gledeseg*


-kj
Les stickyen øverst.
Sitat av KjeXz
Kjøpte meg nå disse to fra lockpickshop.com

PXS-14 Lock Picks - 14 piece kit with grips - $24.95
VISUAL Visual Guide to Lock Picking - 2nd edition - $24.95
Altså picks og en bok. Får håpe det er så lett som det virker da. *gledeseg*


-kj
Vis hele sitatet...
Åssen låser funker denne på da ? Alle typer ?
SpyShop.no >> Sikkerhet >> Dirkerutstyr
Sitat av djengo
Åssen låser funker denne på da ? Alle typer ?
Vis hele sitatet...
The PXS-14 is by far our most popular lock pick set. It represents quality and value, and contains everything you need to compromise most pin tumbler locks. The PXS-14 Opens deadbolts, doorknob locks, most auto locks, and padlocks. This lock pick set includes nine lockpicks, a broken key extractor, four tension tools, six slip on vinyl sleeves, and a FREE top grain leather case. Our Best-Selling, complete "starter" lock pick set!

Regularly $35.00!

http://www.lockpickshop.com/Merchant...tegory_Code=LS



-kj
Sitat av maceren
SpyShop.no >> Sikkerhet >> Dirkerutstyr
Vis hele sitatet...
Eh...har du sjekket det? de selger KUN dirker for håndjern.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fått picks i posten nå.. Men det eneste jeg får prøvd meg på gratis er 7-pin master locks på skola her.. (hvor jeg bor), og en 3-pin/disc wafer tumbler jeg rappa fra toalettpapirmaskina på dassen på saga kino. :P Hvor dyr er en billig lås som jeg kan re-key'e og øve meg på? Og en plug follower, siden jeg ikke gidder å leke macgyver og mekke en sjøl? *lest bok og snakker språket* :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
dette er vanskeligere enn man skulle tro ass.. får ikke til! *frustrert*
noen tips? :>
@ KjeXz
Bare slapp helt av og finn først ut om bruker fingrene eller håndleddet når du rigler.
Prøv å la fingrene føle pinnene og bruk svært svakt men jevnt press på sylinder.
Olje alltid godt så pinnene og sylineren er så fri som mulig.

Tålmodighet er viktig. Dette er en kunst alle kan lære og noen har det i fingrene før de har tatt i en dirk, de fleste har det ikke.
Du kjenner fort når noe skjer i låsen, når sylinderen sklir forbi og setter den første pinnen fri er det viktig å ikke slippe spennet i sylinderen samtidig som du ikke øker spennet slik at du kiler pinne #2. Da må du slippe på spennet og faren for at pinner #1 faller tilbake er stor.

If You want more....... ???
I'll be back
Sitat av KjeXz
dette er vanskeligere enn man skulle tro ass.. får ikke til! *frustrert*
noen tips? :>
Vis hele sitatet...
Hvilken dirk bruker du?
Liten diamant ble kåret til "favoritt" under uoff.VM i fjor, selv liker jeg godt slange.

▼ ... mange måneder senere ... ▼
det er jo lett å dirke opp en lås. du tar en jern borr og borrer vekk hele låsen jeg fant ikke nøkelen til huset så jeg prøvde d og d finket