Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 6816
Hei!
Noen som vet om noen gratis sider med macros som folk har hatt gode erfaringer med?
Jeg har hørt at det finnes macroer som gjør at du kan auto-skille over natten etc.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Ja dem finnes. Det eneste er at da blir du kicket og sperret ute av WOW for resten av livet
hva er macros ?
Det er en "bot" som styrer fyren din uten at du er tilstede. (tror jeg)
Slik at du for eksempel kan sette fyren din til å fiske når du legger deg så har han stått å fisket hele natta og du har 100 i skill lvl på fisking.

Just 4 the lame folx.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Leste om folk som ble bannet pga. det der ja. Fortjent egentlig, macros er bare lame.
Makroer brukes jo ikke bare til sånne ting da, er jo en grunn til at blizzard har implementert det i spillet. Slik jeg har forstått det, kan det brukes til å gjøre ting som vanligvis krever flere tastetrykk med bare ett trykk, for å effektivisere spillflyten.
Tror blizzard mente at det skulle brukes som alternativer til å skrive osv.
Stod hvertfall det i manualen at istedenfor å skrive healing når du var i en fight, så kunne du heller bare lagre makroen på en tast å trykke på den og voila.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hva med den offisielle siden? http://worldofwconline.com/content/guides-macros.php
står litt der, pluss en link til tonnevis av macros..

Purepower: bruker man en sånn macro kan kontoen din bli stengt av blizzard..
er ikek akkurat så vanskelig å mekke en fiskemacro da .. skal være noe i denne duren

/cast fishing(rank1)
/in 10
/cast fishing(rank1)

vet ikke åssen du repeater til den macroen, men jeg har iallefall laget en sånn solo macro til pallyen
der jeg først caster Seal of the Crusader, unleasher det, caster seal of command, healer megselv etter 15-20 sekunder, funker fett så lenge mobben ikke slår for hardt, og den ikke varer lengre en 30 sekunder vet ikke hvordan jeg setter den på repeat, så akkurat det gjør jeg manuelt.
hva gjør /in 10 ? skulle ønske noen kunne lage en macro for å gå automatisk til corpset
går det ann å lage en macro så du "løper\walker\runner" til feks : en by som du ikke har flyve greier til ?
hvordan legger man til delay i en macro? Skulle hatt 2 sec delay mellom macroene
Sitat av Hogwarts
hva er macros ?
Vis hele sitatet...
/g gz!
/target Caligari
/cheer
/emote Happy!

Det er en macro.

Altså macro er bare en kombinasjon av kommandoer, det trengs absolutt ikke å være cheat, og alle dere som sier det burde fått nakkeskudd.
Det kan være cheat, men å stemple all macro som cheat er jo hjernedødt.

Sitat av t0g
går det ann å lage en macro så du "løper\walker\runner" til feks : en by som du ikke har flyve greier til ?
Vis hele sitatet...
Nei!

Sitat av TechLash
Tror blizzard mente at det skulle brukes som alternativer til å skrive osv.
Stod hvertfall det i manualen at istedenfor å skrive healing når du var i en fight, så kunne du heller bare lagre makroen på en tast å trykke på den og voila.
Vis hele sitatet...
Riktig!
Når jeg er på raid bruker jeg:
/charge
/yell For Ragnarok!
Sist endret av zpn*; 7. mars 2005 kl. 14:01.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Sitat av Cheese
Jeg har hørt at det finnes macroer som gjør at du kan auto-skille over natten etc.
Vis hele sitatet...
Det var disse vi snakte om. Ikke de fredelige /cheer macroene som jeg benytter meg også av . Macros er genialt samtidig som noen ødelegger spillet med dem
Sitat av Tangaalf
er ikek akkurat så vanskelig å mekke en fiskemacro da .. skal være noe i denne duren

/cast fishing(rank1)
/in 10
/cast fishing(rank1)
Vis hele sitatet...
Den fiskemacroen der hadde funka flott, men du ville jo aldri fått noe fisk, og ergo heller ikke steget i skill.
Når du bruker fishing må du klikke på duppen når det napper Denne macroen vil bare kastet snøret om igjen og om igjen.. koz
Det er vel forbudt aa bruke macro til aa skille, men det er vel anne type macro enn den som er nevnt i spillet. Finnes vel egne versoner av klienten der figuren blir stryrt automatisk og da gaar den rundt aa dreper dyr og sanker xp. Jeg vet i allefall at macroer av den typen som kan gjenta en handling med musepekeren er ulovlig paa eve-online. Der kan du fikse slik at du hele tiden drar ting fra lasterommet over i en kontainer, noe du egentlig skal gj0re for haand.
Auto-skilling og slike ting krever som regel 3rd-party programs, og dette er ifølge Blizzard ikke lov, altså, kontoen din blir bannet om du bruker det.

Dersom du vil finne lovlige macroer til wow så ta ett søk på google med 'wow + macro' eller noe sånt, eller sjekk ut linkene tidligere i denne posten.

Dersom du vil ha auto-skillers, og ikke er redd for å bli bannet, og vil ødelegge spillet, så sjekk ut blizz-hackers... Der burde du finne det du er ute etter.
kremt... om den linken min. tulla! (som dere HEEELT sikkert forsto)

gidd og diskuter jukse macroer a, er helt idiotisk og snakke om og jukse på wow. blir for dumt

cosmos har et par fine macroer , prøv og last ned det, og SØK PÅ GOOGLE
games.no forumet er veldig dedikert når det gjelder wow, kansje de vet noe mer?
Vel jag kan ikke skønne hvorfor man skal bruke mods, det blir jo bare kjedelig.
Hva mener du med mods classic_war? Mener du UI-mods? Eller mener du 3rd-party-programmer som kjører i bakgrunnen?
3rd-party-programmer som kjører i bakgrunnen, og f.eks auto miner, ui med flere toolbars har man ikke noen bruk for etter neste patch(da kommer det flere).
UI med flere toolbars har man da jammen bruk for før neste patch. Jeg trenger det nå, og nøler ikke med å bruke Cosmos for å få firedoblet slots tilgjengelig på skjermen.
IvIoyner, jeg mente at etter neste patch trenger man ikke sånne mods lenger, men atm har man god bruk for det.

Kommer også en quest tracker med neste patch som gjør så man kan han quests på siden av skjermen.
Eks se hvor mange man trenger og drepe på quests som peoples militia(tre low lvl quest alle alliance burde ha tatt).

IvIoyner: spiller du WoW?
Med cosmos så følger det jo en haug med ekle ting også.. :P Plutselig fikk jeg se lvlen på alle, det er jo bare skummelt når jeg møter på en kar og ser at han kommer løpende mot meg, så sjekker jeg lvl, oojsann, level 500
Cosmos og andre lignende programmer burde kategoriseres som cheats. Om folk ikke klarer å spille uten å hjelp fra thotbott-koordinater og ekstra toolbars så burde de ikke spille. GUI'en til WoW gir mer en nok rom for customizing.
Sitat av Kalakov
Cosmos og andre lignende programmer burde kategoriseres som cheats. Om folk ikke klarer å spille uten å hjelp fra thotbott-koordinater og ekstra toolbars så burde de ikke spille. GUI'en til WoW gir mer en nok rom for customizing.
Vis hele sitatet...
Og du skal ikke få lov til å skifte bakgrunn på dekstoppen din, du skal heller ikke få lov til å skru av skjermbeskytter eller legge til nye ikoner på skrivebordet.

Jeg bruker cosmos til organisering av skills, spells, mat og drikke.
Jeg bruker cosmos som et verktøy for å kunne øke fleksibiliteten på characteren min.
Jeg bruker cosmos for å øke spillfølelsen.
Om du leser hva jeg skrev så ser du at jeg sa at WoW gir nok rom til customizing uten at du trenger 3rd-party-programmer. Usakelige kommentarer om desktoppen overbeviser ikke meg.
Sitat av Kalakov
Cosmos og andre lignende programmer burde kategoriseres som cheats. Om folk ikke klarer å spille uten å hjelp fra thotbott-koordinater og ekstra toolbars så burde de ikke spille. GUI'en til WoW gir mer en nok rom for customizing.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal du kontrollere om folk sammarbeider med hjelp av nettverk som thottbot da?
Slikt gjør spillet bedre, og mer underholdene. "Second Bar", "Map coordinates" osv er ting som gjør det lettere å ha oversikten på ting.
Cosmos er en samling med forskjellige addons laget til WoW, som alle bare fungerer som XML-filer lagt inn i WoW med den innebyggete støtten for addons. Hvor du har fått det fra at dette er tredjeparts programmer vet jeg ikke, men det er klart det er behov for ting - som cosmos tilbyr - når blizzard tar med både toolbars og questticker i neste patch. Og hvorfor burde de være cheats? Skal ikke folk få kunne ha plass til alle angrepene sine på skjermen samtidig når de betaler 100 spenn/mnd for et spill? Det er ikke som om man plutselig kan se gjennom vegger, man får bare en del mer avansert funksjonalitet blizzard mener at brukerene flest ikke ville forstått. All in one inventory gjorde ting mye mer oversiktlig for min del, og jeg har fjernet omtrent alt fra cosmos med unntak av et par-tre mods.
Jaja, XML-filer er jo nesten det samme som *exe filer. Begge har jo en "X" i seg .

Fyren spurte om WoW macros, hvertfall var det starten. Her er en helt grei oversikt over macros: http://www.wowwiki.com/Most_Used_Macros
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Gidder ikke å starte en ny tråd så jeg poster det her. Lager en macro som skal inneholde alle buffene mine i en macro. Og jeg har prøcd med denne commanden

Kode

/cast Inner Fire(Rank 2)
/cast Feedback(Rank 1)
/cast Power Word: Fortitude(Rank 2)
Problemet er at en prøver å caste alle spellsene samtidig. Er det en command som kan få en til å vente en stund før en caster det neste?
samme problem som jeg spurte om og ikke fikk svar på, den kaster bare det første.
trenger delay på 1-2 sec mellom hvert "cast"
Har ikke holdt på med verken wow eller macros, men fant dette etter et søk på google. Aner ikke om det funker, eller om det hører til wow.

Pause(time);

Edit:
http://www.cosmosui.org/texts/BlizzardCommands.xml
Sist endret av NoRemorse; 8. mars 2005 kl. 11:33.
jeg prøvde cosmos for et par dager siden.
auto potion og auto heal, det syns jeg er juks.
Sitat av JRP
Jaja, XML-filer er jo nesten det samme som *exe filer. Begge har jo en "X" i seg .

Fyren spurte om WoW macros, hvertfall var det starten. Her er en helt grei oversikt over macros: http://www.wowwiki.com/Most_Used_Macros
Vis hele sitatet...
Takker, det var dette jeg lette etter.
Sitat av zadaz\
jeg prøvde cosmos for et par dager siden.
auto potion og auto heal, det syns jeg er juks.
Vis hele sitatet...
Der er jeg fullstendig enig med deg, auto potion og auto heal er noe som for meg virker som juks. Jeg vil sammenligne det med chicken mode til Diablo 2, der man automatisk forlot gamen om man holdt på å dø. Ikke helt samme, men for meg så er det likt nok. Og jeg beehøver vel ikke å si at chicken mode var noe Blizzard hadde lagt inn....

(eller var det chicken noeannet? Husker ikke.)
Offtopic : Zpawn, hva er ditt nick ingame?


<----- Luffy (Member of Ragnarok)
Sist endret av Xylo; 8. mars 2005 kl. 21:47.
http://www.blizzhackers.com/index.php

Sjekk forumet her. Jeg har ingenkjenskap til noen av disse programmene siden jeg ikke spiller WoW. Det jeg vet om denne plassen, er at de har masse nyttig info om D2..
Et forum på den siden lyder:
" WoW - Hack Idea And Code Development
Hackity hack hack hack! A place to share hacking ideas and develop hacking code."

Sjekk sidene før du poster dem. Kan hende folk faktisk følger linkene dine og blir bannet for å bruke programmer fordi tror det ikke er ulovlig.
Det ser ut som om det er sinnsykt mange som hacker i wow, hvis du ser på antall medlemmer på den siden. Jeg vet at det er til mange andre spill også, men jeg vedder på at mange tusen hacker..
Skummelt.
Sist endret av Cheese; 8. mars 2005 kl. 22:21.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Får fremdeles ikke koden min til å virke. Den Pause(time); commanden virket ikke. Og jeg fant ikke fram i den urlen etterpå. Så hvis noen kan fullføre koden for meg så hadde jeg blitt glad

Kode

/cast Inner Fire(Rank 2)
/cast Feedback(Rank 1)
/cast Power Word: Fortitude(Rank 2)
Problemet er at jeg må ha pause mellom spellene for en ca 2 sekunders clooldown
Kalakov: Selvfølgelig vet jeg at det ikke er lovlig å bruke sånne programmer. Men var det ikke det Cheese ville ha; et programm som spilte for han mens han sov. Hvis han hadde blitt banna, så er det sikkert ikke min feil uansett. Regner med at Blizzard har skrevet noe om det i lisens-avtalen.

Hvis jeg tar feil nå, eller missforstod, så kryper jeg til korset..
Programmer som spiller for deg når du sover regnes som cheat
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Har nå letet gjennom utallige macrosider uten å finne svaret på en ting: hvordan fjerne ting fra character til inventory? Finner bare ting som går på å putte ting PÅ kroppen, ikke ta dem av. Dersom noen kommer over hvordan er jeg keen på å høre kommando for å putte ting inn i inventory.
▼ ... noen uker senere ... ▼
går det ann og lage en marcos som gjør at du healer deg vært 5min og angriper creeps på en lvl 8-12 hvert 5min?
Ser at ingen har fått med seg at macroer i WoW ikke tillater mer enn en spell/ability for hver macro du lager. Blizzard har laget systemet slik at det ikke skal gå ann. Folk skal ikke vinne kamper bare pga. vellagt macro, men også fordi du klarer å holde hodet kaldt, er en av grunnene. For all del bare prøv, men det går ikke ann.

Dette betyr at du IKKE kan lage macroer som fisker automatisk, ei ikke macroer som gjør at du automatisk dreper creeps. Det du kan lage er en makro som automatisk bruker healing spell av høyeste lvl og kaster den på en venn som trenger det mest, for å ta ett eksempel.
Sist endret av Kinseek; 21. april 2005 kl. 17:10.
haha, laau. Hva er vitsen med å spille spillet da?
hvis jeg er på skolen og vil ha xp når jeg er low lvl..
Har dere noe gode UI og anbefale ?