Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5101
Heisann.

Har tenkt meg ein tur til Amsterdam i påsken og då vert jo denne delen av forumet veldig aktuell... Lurer på om nokon kan anbefala noken coffeeshops å besøkja eller andre plassar som er verdt å ta turen til. Er interresert i brunt, grønt, cola og mdma... Reisetips mottas med takk.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Sitat av Cybergasm
Du får ikke kjøpt cola og andre harde narkotiske stoffer i amster eller nederland generelt.
Vis hele sitatet...
Vrøvl. Kanskje ikke over disk, men om du er interessert, så er det bare å spørre bartenderen på en coffee-shop, så peker de deg i riktig retning.

Men som sagt: Ulovlig.
Sorry! Mente selfølgelig i coffeeshoppene!!


Hva er poenget med å sette tidsgrense på redigering av poster?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Eybara
Heisann.

Har tenkt meg ein tur til Amsterdam i påsken og då vert jo denne delen av forumet veldig aktuell... Lurer på om nokon kan anbefala noken coffeeshops å besøkja eller andre plassar som er verdt å ta turen til. Er interresert i brunt, grønt, cola og mdma... Reisetips mottas med takk.
Vis hele sitatet...
Du har aldri vært i Amster før, ser jeg?
Du kan ikke gå mer enn 10 meter ned en gate uten å høre "pst pst xtc xtc coka coka".
Byen er full i gågater, og det er primært langs disse du vil finne disse elementene.
Amsterdam høres ganske sykt ut.. Verste er att jeg hadde komt til å kjøpe mushrooms på cofeshops.. Hadde ikke knasket random xtc tabletter iverfall.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sjakaa: Skal man ha mushrooms så må man som oftest i egne magic mushroom butikker. Det selges i hovedsak ikke på coffeeshops. Der selges det mest, tro det eller ei, kaffe og en og annen ferdigrullings.
av coffeeshops vil jeg absolutt anbefale "grey area" (http://www.greyarea.nl), kjoep gjerne "grey mist" eller "grey haze" her.. de er fine. "the greenhouse effect" har veeldig god white widow og "super crystals" paa "homegrown fantasy" er heller ikke aa forakte.., skal du ha brunt anbefales "grey mist crystals" fra grey area, det er ganske dyrt men verdt det :-) en fin plass aa chille paa er "soft temple".
lykke til paa turen :-)
Trådstarter
2 0
takkar for svar.. gleder meg som ein liten unge...
▼ ... over en uke senere ... ▼
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det finnes 300 coffeshops i amsterdam, så du behøver ikke bekymre deg for å ikke finne dem..
Jeg kan anbefalle RastaBaby Coffeshop den er helt genial, EVIG utvalg av grønt. Ellers kan du ta en titt her for info og oversikt over alle coffeshops`ene som finnes, + rating og div.

Skal du ha sopp får du ikke kjøpt det i coffeshops men i Smart Shops`ene som finnes rundt om. Jeg fant 3 stk.. Ene av dem sto det ett svært kjøleskap fullt av fersk sopp, 30stk sopp pakket inn plastikk bokser av forskjellig utvalg i de forskjellige hyllene.

Du var hypp på sterkere stoffer, vær forsiktig det er LETT å bli lurt.
Krev å få se e`ene eller colaen eller hva du nå enn skal ha for noe, før du kjøper det.
Husk:
På hver enkel kanal/bro overgang står det en fyr og skal ha deg til å kjøpe e og cola.
Ikke kjøp hvis personen sier at han har det på seg, grunnet slike mennesker blir sjekket av politet HELE tiden.
Er de seriøs har de gjemt stæsjet og tar deg med for å hente det.

Jeg kjøpte 3 paracetter for 50 euro som da skulle være 5 e`er og 30 euro for 1 knust paracet som da skulle være ett halvt gram med cola.
5 minutter etterpå gikk jeg i samme fella og kjøpte 5 vitamin tabletter og 1g druesukker for 60 euro.
Jeg ble bøffa for MYE penger iløpet av 15min og det er LETT for, og jeg var heller ikke alene om å gå fem på.. VI skulle på Sensation Black edition og SKULLE ha tak i noe.. til slutt fant vi en fyr som tjente litt penger på å finne turister som skulle ha noe party dop og tok oss med til en seriøs fyr..

Mitt tips til deg er: vær skeptisk, ikke hold pengene i hånden, ikke la deg lure av at de stresser deg opp, krev å få se varene om ikke går du fra stedet. IKKE handle i Red Light`en der blir man bøffa uansett..

Ellers ha en fin tur kos deg det blir nok en tur du sent vil glemme!!
Sist endret av spQ; 15. mars 2005 kl. 15:39.
De selger noe som heter Explosion i smart-shops i Amster, den aktive ingrediensen er Methylone og skal visstnok være MDMA-aktig. Har ikke prøvd det selv, men det er mange som liker det. Du kan til og med ta det med hjem siden det ikke står på Narkolista herhjemme. Koster ca 14 euro for en god dose.
I Amsterdam, får du alt du måtte ønske. Når jeg var der for ca. 2 år siden, kom jeg med tog ifra flyplassen, Schippol, til Sentral-stasjonen, og deretter spaserte jeg 5 min. til jeg kom til enden av Redlight-district. Der finner du en endeløs rekke av hoteller, puber, coffe-shops og 5-6 langere på hvert gatehjørne. Det anbefales og ikke kjøpe noe hos de, siden de ofte bøffer ut "varene" med vaskepulver og annet ymse slag. Jeg bodde først på et 2-stjerners hotell, med coffe-shop i resepsjonen. Dette hotellet betalte jeg ca.300 kr natten på for og overnatte, men flyttet til et annet hotell rett oppi gaten, p.g.a sanitære forhold som var svært dårlig. På det nye hotellet betalte jeg ca.350 pr. natt, og der var forholdene bra etter pris og beliggenhet, du må regne med noe natte-bråk på de billigste hotellene, siden det er her de fleste party-turistene bor. Du finner også en mengde med dyrere hoteller, men prisen kan være ganske stiv. Alt hva du måtte ha behov for, finner du i Redlight-district. Restauranter med billig god mat, vaskeri, coffe-shops, puber, bordell, biljard osv. Hvis du først handler noe hos de faste langerene på gatehjørnene, blir du aldri kvitt de. Det beste er og takke nei noen ganger og de fleste vil da huske trynet ditt til neste gang, og gidder da ikke tilby deg noe. Skal du handle noe av de sterkere sakene, så snakk pent med de som jobber på coffe-shoppene. blir du kjent med de, så ordner de det meste til en meget god pris. Som f.eks kokain til ca. 300 kr grammet. Extacy til ca. 30 kr. stk. Øl-prisene varierer noe, men ca. 8 kr for en halv-pint, eller ca. 13-14 for en halv-liter. Hvis du skal gjøre andre ting enn bare feste, vil jeg anbefale og besøke dyreparken, erotisk museum ta en tur med kanal-sightseeing. Husk at politiet ser mellom fingrene ved bruk av cannabis, men du kan bli straffet for og bruke tyngre stoffer.
God tur! dette skal jeg love deg blir et minne for livet
Hmm. Er det lov å røyke cannabis på gaten eller må dette gjøres på coffe shoppene og hotellet?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
"Technically, the legal situation is quite complicated. International treaties preclude the Netherlands from legalising cannabis, even if they wanted to. Cannabis is illegal in Holland but possession of a small quantity is considered to be a misdemeanour rather than a criminal offence.

In practice, the possession of up to 30 grams (about an ounce) is permitted. You can only buy 5 grams at a time, though, so you could be asked to explain if you are carrying more than 5 grams"

sitat fra: http://www.coffeeshop.freeuk.com/ACD...ral/GenCS.html

Det er nok ikke "lov" å røyke på gaten.. Det værste som jeg kan tenke meg vil skje om man blir stoppet av politet er at man blir bedt om å kaste jointen eller hva det du nå enn røyker..man er jo turist?
Sikkert litt være for de innfødte..
noössphere: Merkelig. Jeg trodde jeg hadde lest erowid "fra perm til perm", men jeg har på mystisk vis ikke fått med meg methylone. Skandaløst!

Erowid hadde ikke mye info. om stoffet, men en del triprapports. Jeg får lese dem i natt.

Har noen her erfarling med methylone?
Eneste kjemiske forskjellen fra methylone og mdma er jo to hydrogenatomer i mdma'en er byttet ut med et oksygenatom... Ellers er de identiske. Hmmm... Sto lite fakta om det though....
#1- Handle aldri dop på gata, som turist blir du lurt uansett men på coffee-shop's blir du ikke bøffa like grundig som på gata.

#2- Vis folkeskikk og røyk og spør etter røyk på de plassene det er tilrettelagt for dette.

#3- De beste coffee-shop's ligger et godt stykke utenfor sentrum i innvandrerstrøkene.
Hvordan kan methylone være lovlig når MDMA er forbudt?
Det virker mer enn absurd synes jeg.
felix_poker: Nylig oppdaget kan jeg tenke meg
Lurt å være på vakt når man handler i gatene i Amsterdam. Vi reiste ned der på et større party, og i den anledning gikk vi ut for å få tak i knips. Etter 2 min ute i gatene kom det en svær person bort til oss og sa "wants some good good ecstasy, or good cocaine?" En blanding av redsel og lysten på knips førte til at vi punga ut 60 euro for for 3stk knips. På vei tilbake til hotellet tok jeg frem knipsen for å smake på den, kjenne om det var kjemisk smak. Tabletten smakte sitrus. Jeg tipper det var en c-vitamintablett.
themedicineman: Smakstest er vel ikke den beste testen når det kommer til potensielt farlige kjemikalier, er det vel?

Jeg må få gjenta meg selv til det kjedsommelige: Folkens, vær så snill å teste piller før dere spiser, eller "smaker" på dem! For deres egen, og deres nærmestes, del!
Nei, jeg mente ikke at det var en valid måte å teste om pillen var potent eller farlig. Men hvor mange knips har du spist som smaker sitrus? Er du som meg, så har du aldri opplevd det. Både form og smak tilsa at det var en typisk c-vitaminpille.

Senere på kvelden kjøpte vi ti gule ferrari av en polak. De fungerte
themedicineman: Jeg har aldri spist knips, hverken med eller uten citrussmak, men tviler allikevel ikke på at du ble bløffa.

Ponget mitt var bare at du bude ha testet pillen før du smakte.
Personlig ville jeg aldri spist "knips" uten å ha testet dem først.
Bare sjekk www.ecstasydata.org, så får du se hvor mye dritt og fanteri som finnes i "knips".
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan er det med åpningstidene til Coffeshopsene ? (varierer nok da, men generelt..)
Finnes det lover som regulerer dette? Og/eller lover som har med etablering av Coffeshops, dvs et bevilgningssystem? Har hørt at myndighetene ønsker å redusere kraftig i antallet av disse, halvere dem, men er det slik i dag at de som vil bare kan starte opp?
Ellers, er Coffeshopsene kun for Cannabis, eller selger de også alkohol der?

Bare lurer...

En Coffeshops som holder åpent 24/7 kan vell være kjekt, men finnes det altså?
Sist endret av [protus]; 10. april 2005 kl. 01:11.
OFFTOPIC
Felix_Poker: jeg var overasket at folk blandet så mye rart i knipsene.. tenker på alt jeg har fått i meg. hørt om rottegift, men steroider? Tror ikke våre kvinnelige spisere synes noe om å få i seg etterligninger av testoron.. bare se på gamle,kvinnelige, øst-tyske svømmere. dem kunne sikkert pisse stående.