Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1475
Jeg har lagt merke til at Matt Groening har ertet Norge opp til flere ganger både i The Simpsons og Futurama. Noen som vet om han har et spesielt forhold til Norge, eller om han rett og slett bare synes navnet høres gøyalt ut?
Aner ikke, men fikk med meg at mora til Barney kommer fra Norge elns:P
Hmm... Hvilke episoder er det han gjør det i? Det må jeg se :P
Nå er det alt for lenge siden jeg har sett Futurama, men hvilken episode har han nevnt Norge? Har sett alle episodene som finnes, men klarer ikke huske noe om Norge helt klart..
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
FlyingVeeVee: blandt annet den siste Simpsons-episoden (s16e6). I Futurama finner man for eksempel "Angry Norwegian Anchovies" i episoden "A Fishful of Dollars". I en annen episode har Bender armen til "Prime Minister of Norway".
Groening er grønning på norsk. Fyren har slekt her.
"The name Groening may be derived from Groningen (city) (or Grun'n in the local dialect) in the north of the Netherlands." - http://en.wikipedia.org/wiki/Matt_Groening

Bare for å holde andre teorier åpne.
Jeg har også fått med meg fra en Futurma episode at de skulle hente en pakke i Norge eller no slikt, er litt lenge siden nå.
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av DemoNsouL
Jeg har også fått med meg fra en Futurma episode at de skulle hente en pakke i Norge eller no slikt, er litt lenge siden nå.
Vis hele sitatet...
Rart. Har ikke jeg fått med meg, og jeg har sett alle episodene veeldig mange ganger :-p
Så sent som i siste episoden av The Simpsons gjør de narr av Norge.
Eks:
Lisa: Drugs aren't so expensive in other countries.
John: In other countries families also lie on the floor and eat bugs.
Lisa: What countries are those?
John: You ever been to Norway?
Lisa: No
John: Well, they to it in Norway.
Groening uttalte i et intervju for ikke så lenge siden at han er av både tysk og norsk avstamming. Det synes han var merkelig, da disse to landene gikk for å være de mest humørløse landene i verden.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Haha.. Den forrige episoden var bra =) Merket også det med norge. Douglas Adams hadde også et forhold til Norge. Egentlig er det flere forfattere jeg har lest som har nevnt Norge. Egentlig ganske rart at det er så mange enkeltpersoner som kjenner til Norge, mens folk flest aldri har hørt om Norge (selv mange av våre gode naboer i Europa).
hehe..måtte le jeg og når jeg så den siste simpsons episoden.
amerikanere får jo veldig godt inntrykk av Norge..

også i Futurama ble jo Norge nevnt noen ganger.

"Angry Norwegian ansjover" :P