Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 610
hei,
Jeg har en maxtor 120gb IDE hdd, som streika for 3 dager siden. filene er der forrsatt, siden jeg kan se dem via DOS. men i windows kommer jeg ikke inn i harddisken. jeg brukte Active@ undelete men den vil ikke redde filer som er større enn 40mb.
vet noen av dere hvordan jeg kan redde filene mine på en best måte?

takk
Du kan jo prøve å overføre det til en annen disk med 'ftp'. Altså du skriver 'ftp' i DOS. Resten står i help.
start opp en knoppix cd og kopier ut filene til en cd-brenner eller en windows network share (eller en smb burk)
jeg kjørte HDD Regenerator i DOS, og den fiksa alle dårlige sektorer (308 av dem). Deretter kunne jeg åpne disken helt normalt i windows og redda alle filene
Jeg hadde en maxtor 80gog som streiket. Det gikk ikke ann å gjøre noe med den. Kunne ikke en gang formatere den. Leverte den inn til gratis service, under garantien, og fikk den tilbake med alt innholdet