Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3401
I dag ble HL2 - Deathmatch sluppet!
For de som ikke vet hva det er så er det multiplayeren for hl2.

Og noe annet kos.

Det står forsåvidt noe her også:
http://www.itavisen.no/showArticle.p...icleId=1304962

Steampowered:

Half-Life 2: Deathmatch

* New multiplayer game featuring physics simulation system


Half-Life 2/Source SDK

* Includes game code needed to create Half-Life 2/Source MODs

* New Half-Life 2 sample character model

* Ability to edit Half-Life 2 maps

* Maya model exporter

* 3d Studio Max model exporter source code

* Sample MOD with vehicles


Source Updates

* HTTP and non-HTTP map auto downloading functionality

* Enhanced dedicated server logging capabilities

* Various tweaks and fixes
Vis hele sitatet...
Sist endret av zpn*; 1. desember 2004 kl. 12:46.
hehe:P lurte på hva det var.. startet nettopp opp hl2, men deathmatch ble installert før jeg fikk begynne
Gikk å spille deathmatch før denne update'n også. Men det var ekstremt buggy.
Var bare å laste ned muliplayer maps og connecte til serveren gjennom consollen.
Fantes også en liten multiplayer patch som la til det i menyen.

Noe som er ganske sykt er at det går å connecte til noen som spiller singleplayer.
Ai'en blir da dessverre disable'a så man kan ikke spille "coperative".
Oh nice. Men hvordan blir dette? Er det 10 Gordon's som løper rundt eller er man sånne Concubine's (?) også?
Det var ganske gøy, du har gravity gun da den rocker jo max!
du er vell hvilken type du vill tror jeg, så mange forskjellige der da.
Det er nesten som vanlig hl dm, bare med bedre grafikk, og gravity gun da ofc
Ahh, endelig.

<3 VALVe
wheee...myes, laster ned og setter opp dedikert server på 100mbps nå. men, flere som sliter med at når man har tenkt å spille litt så får man opp "preparing to play *****" og så dør bare hele prosessen på seg og forsvinner?
Opprinnelig postet av moridin
wheee...myes, laster ned og setter opp dedikert server på 100mbps nå. men, flere som sliter med at når man har tenkt å spille litt så får man opp "preparing to play *****" og så dør bare hele prosessen på seg og forsvinner?
Vis hele sitatet...
Niks, Jeg har ikke det problemet......
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Det blir sikkert morro med Deathmatch på HL2, men jeg tror det blr ganske likt å leke catch med "Dog", siden alle starter med gravity gun...
Finnes det bots i denne multiplayer-patchen?
Fngerer dette på den utgaven man får kjøpt hos Elkjip.no?
Skullle da tro det. Er en update som lastes ned via steam
Dette skal funke fett på det du har kjøpt hos elkjip ja.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Er den blå gravity gunnen med da?
nei, den supergravity-gun-saken er ikke med.

Men fy feite som det lagger, alle serverene jeg har prøvd! Rart, for pingen ligger på 120 på mange av dem. Ikke at det er veldig bra, men det burde ikke lagge så heftig fordet.
Går fint på serverene med 50-60 i ping her. Likte ikke lockdown-brettet, men overwatch var mektig moro. Søtt med et lite doikon hver gang man dreper noen med et objekt (du kan snappe opp objektene andre skyter på deg hvis du timer det riktig).
^Oh hvor fant du de serverne hen? Absolutt alle jeg prøver her har enormt med lag, ikke gøy en gang.
Jeg trykket på sortér etter ping, så tok jeg og ventet til det ble ledige slotter på de øverste. Noen som har lyst til å sette opp en server og spille litt med nFFere da?
Jeg er med, bare skriv i denne tråden når servern er oppe!
Kan ikke noen mekke dedikert nFF server? Spilte nettop med tep0sen, morro morro. Noen andre som klarte og få bilen opp på taket?
Argh! Får ikke installert HL2 : DM Serverene til Steam kneler visst
Hvor stor er denne updaten ?
32mb om jeg husker rett, valgfri nedlasting
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Effect har rett 32mb. Du må huske at HL2 DM faktisk er et egent spill og ikke en meny som popper opp i hl2 menyen. Slik som Effect trodde. Det var jo bare utrolig fedt spill. Gleder meg til litt flere maps
Lurer på om det går ann å få tak i den til vengance releasen!
Opprinnelig postet av moridin
wheee...myes, laster ned og setter opp dedikert server på 100mbps nå.
Vis hele sitatet...
Er det 100mbps halflife deathmach NOR xooz.com
som er serveren din? mulig og få tilgang?
er ikke det nei, akkurat nå er den serveren jeg satte opp nede frem til vi får fiksa litt...ting bruker villt mye ressurser av en eller annen grunn. jeg skal hyle ut når ting kommer opp igjen
Har ikke fått testet HL2 ennå så jeg må spørre dere som har prøvd det Er spillet like bra som forventet eller er det bedre? Grafikk osv.
The_Rebel: Det er egentlig opp til en selv å bedømme, jeg f.eks blei ikke noe særlig begeistra for HL2 iogmed at det er altfor kort og altfor scripta, når det gjelder grafikken så er det ikke revolusjonerende, men den er ikke dårlig heller akkurat.
Opprinnelig postet av Polmen
The_Rebel: Det er egentlig opp til en selv å bedømme, jeg f.eks blei ikke noe særlig begeistra for HL2 iogmed at det er altfor kort og altfor scripta, når det gjelder grafikken så er det ikke revolusjonerende, men den er ikke dårlig heller akkurat.
Vis hele sitatet...
Syns du det var verdt å kjøpe da?
Ja, det kommer nok masse bra modder til det og du får jo Counter Strike Source
Begynner å forstå at jeg burde kjøpe dette spillet snart.. :P
Det som er så morsomt er at ingen enda kan spillet sikkelig - jeg var på topp av 32 spillere. CS-gamerene er vant til å sitte stille når de skyter

Forøvrig, rent gameplaymessig, så er dette litt som en slags quake eller enemy territory med reloading og noen små forandringer. Siden alle har den MP7-en som standard, så føles det veldig som ET. Man løper som bare faen og håper man klarer å drepe noen med magasinet (man må ha relativt høy treffratio for å kunne drepe noen med kun ett magasin. Gir nooen intense skuddueller med pistol når begge har lite liv). Det at man har gravitygun hele tiden gir en artig vri på det hele - selv om med et titalls spillere på banen, så blir det stortsett til at du river nærmeste skap av veggen og prøver franatisk å drepe noen med det. De litt større tønnene er veldig gode å bruke som skjold, løp nærme, fyr av, hvis du bommer, trekk opp pistol og be om hodeskudd. Er en del strategiske muligheter med den, men jeg tror vi trenger noen større brett før vi ser potensialet.

Ellers; Artige våpen, rakettkasteren med rakett som følger lasersiktet og magnumen er to favoritter. Det er også alltid like tilfredsstillende å fyre av sekundærfunksjonen på assault-rifla rett inn i en folkemengde

Synd de ikke rakk å bli ferdige med dette til den normale releasen. Da hadde vi a) hatt lettere mulighet for piratkopiering av multiplayeren for lan, og b) antagelig flere kart.
Men det er jo klin umulig å få installert spillet. Får bare beskjed om at Steamserverne er opptatt og at jeg får prøve igjen om noen minutter. Har jo prøvd hundre ganger sikkert. Ræl ass
Installerte det nå nettopp fra steam, og det gikk helt fint. Var ferdig på ett minutt eller to.

Litt få maps foreløpig, men flere kommer vel etter hvert. Savner også den super-gravity-gun saken. Den hadde vært gøy å prøve på biler og slikt
Lucky bastard. Prøvde i hele går, har prøvd i en time i dag. Går faen meg ikke :-(

Begynner å pre-loade filer og decrypte filer, og statusbaren beveger seg. Men får samme meldinga etter noen sekunder uansett :-(
Var vanskelig å spille DM igår :P alle serverene var jo fulle
Men hvordan gikk det med nFF serveren?
Ski for your life
kosepaa's Avatar
*off-topic*

Virker dette på Geforce4 MX?
Ikke fått rota meg til å fått kjøpt no nytt skjermkort ennå... =)
Håper det blir noen flere fete baner. Skulle vært noen fra starten av Nova Prospekt, hvor man kan løpe rundt på stor plass ute i tillegg til å ha muligheten til å slåss innendørs. Dette var en MP jeg virkelig koste meg med. Gøye saker.Som IvIoyner sa, får det en artig vri med gravity-gun'n. Kasta en eksplosiv tønne og drepte 4 stk. Det var en skikkelig godfølelse
Opprinnelig postet av Mesna
*off-topic*

Virker dette på Geforce4 MX?
Ikke fått rota meg til å fått kjøpt no nytt skjermkort ennå... =)
Vis hele sitatet...
Det virker nok ja, men om det virker bra, det er en helt annen sak.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det botter på denne moden?
NEI! Det er ikke det!