Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1585
Jeg husker å ha sett en film på nett (var vel en flash tenker jeg) som bestod av muttre og skruer og andre bil-deler som rullet mot hverandre og satte hverandre i bevegelse - og så endre det opp i en bil (SAAB tror jeg)

Noen som vet hvor jeg kan finne denne?

Og: er det dataanimasjon eller er det faktisk gjort på årntlig ?
Jeg er temmelig sikker på at dette var en Honda-reklame.
Mulig noe av det er gjort på ekte, men deler av det er nok manipulert. Veldig imponerende reklame, faktisk.
Hvis du vil se en annen bilreklame kan du se i signaturen min. Men den anbefales ikke for folk med svake nerver!
Det står under at de brukte 606 forsøk på å få det riktig. Alt skjedde i virkeligheten uten noen form for manipulasjon.

Fy faen så skremt jeg ble av den bilreklamen din DonTomaso. Sender den til min rike gamle tante som ingen liker, så vips. Masse arv
Les mer her. Jeg tviler ikke et sekund på at filmen er ekte, og kan heller ikke se noe som tyder på at den er manipulert.
tror nok noe av det var manipulert, fordi etter hva jeg har lært, så ruller bildekk pent dårlig i oppoverbakke
TechLash: Det er et lodd inni bildekket, som drar den oppover.

edit:
slik cirka.

http://lynzh.eluid.org/honda_dekk_fra_reklame.gif
Sist endret av lynzh; 22. november 2004 kl. 17:07.
At one point three tyres, amazingly, roll uphill. They do so because inside they have been weighted with bolts and screws which have been positioned with fingertip care so that the slightest kiss of kinetic energy pushes them over, onward and, yes, upward. During the pre-shoot set-ups, film assistants had to tiptoe round the set so as not to disturb the feather-sensitive superstructure of the arranged metalwork. The slightest tremor of an ill-judged hand could have undone hours of work.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok det er ekte...
Åh, eid :P
Den var sinnsyk kul. Ikke rart den vant en pris. Tenk deg hvor lei crewet var etter 606 opptak. Det tar ikke en dag å filme det!

DonTomaso: har du resten av de reklamene? har sett de på RTL, men det er en stund siden...
fyfaen! det var kult det
Du finner den reklamen gjerne på www.ebaumsworld.com, men er det noen som har rippa den nye Golf TDI reklamen? Den med den ungen som har en opptrekkbar leke Golf med en voldsom kraft?
Hum, kan noen hjelpe meg med navnet på orginalsangen som har det bass-riffet helt på slutten? Har sett etter det en stund :-/
hvis de tar opptak på ca 2 min hver gang og de har brukt 606 forsøk har de brukt ca 20 timer..
De må jo ha brukt mye tid mellom opptakene da. Tipper at hvert av de opptakene, krevs i snitt flere timer per forsøk.
Hva med bilvinduet som rulles ned før den greia fortsetter rulle av seg selv? Det er jo strengt tatt umulig.
den "greia" står i svak nedoverbakke.. hvordan bilruta åpner seg er derreter vanskelig og si..
Ruller ikke den "greia" oppå en "ting" som gjør at den får vinduet til å rulle ned. "Greia" legger press på en føler/knapp. Ser i hvert fall slik ut. :P

Edit: Man kan jo se at det går noen snorer ned fra der den "greia" står på.
Sist endret av Morjas; 23. november 2004 kl. 12:25.
På planka ligger det to kabler. Den ruller på disse, kortslutter dem og aktiverer blinklys og vindusheis.

Det samme som skjer når den ruller videre ned to tak-håndtak, lander på et batteri og kortslutter to kabler som aktiverer vindusspylerne.

- Trotters
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Har sett noe om denne reklamen i en dokumentar på svensk TV (mener jeg). Det er ekte. Ingen tvil om det.
Tror nok den er ekte.
og alt som ruller langs bakken osv tror jeg at de har brukte kansje et gulv med litt helling?
Med masse effekter [ ikke manipulasjon, eller JUKS ] går nok dette.

- Min mening.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
supertruza. Nei. Ikke noe helling. Det er filmet i et vanling studio i Paris.

Det er ikke noen som har denne filmen i litt bedre kvalitet?
Kakcoo. Ok.. jeg bare sa det jeg trodde, uten og undersøke.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av N3m0
Hum, kan noen hjelpe meg med navnet på orginalsangen som har det bass-riffet helt på slutten? Har sett etter det en stund :-/
Vis hele sitatet...
Sugar Hill Gang - Rappers Delight
sånn ca verdenshistoriens mest kjente hiphop-sang.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Laster ned filmen i bedre kvalitet fra ed2k nå. Kan dele når den er ferdig, men trenger en ftp å laste opp på.
Sist endret av Kakcoo; 23. november 2004 kl. 13:26.
Devine: veit, derfor flaut å ikke vite tittelen :-/
Opprinnelig postet av Kakcoo
Laster ned filmen i bedre kvalitet fra ed2k nå. Kan dele når den er ferdig, men trenger en ftp å laste opp på.
Vis hele sitatet...
PM meg !