Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva er best?
Hasj er best. 193 43,47%
Alkohol er best. 251 56,53%
Stemmegivere: 444. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  268 23965
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Alle reagerer forsjellig på hasjrusen, og det kommer helt ann på hvor mye og hvor lenge du røyker. Vi var skeve i sikkert 10 timer en gang (om ikke mer), men da røykte vi litt og litt.
Opprinnelig postet av SilvrBlue
Alkohol!

Rusen varer lenger.
Ikke ulovlig.
Billig.
Vis hele sitatet...
du kan jo ikke si at rusen varer lengre, det spørs jo på inntaket.
alkohol er ikke særlig billigere enn hasj.
at det ikke er ulovlig er et godt poeng, men det er jo det vi prøver å endre på.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Alkohol er IKKE billigere enn hasj. En ok flaske vin koster en drøy hundrings, det samme gjør et ok gram hasj. Et gram hasj er i alle fall her jeg kommer fra til å få i alle fall en to-tre personer godt skev for et par timer, noe en flaske vin til samme pris ikke klarer.
1. canna er ikke fysisk avhengihets skapende imotsettning til alkohol.
2. Man kan ikke ta over dose THC, med mer eller mindre det er noe genmodifisert greier. Må vel ta 23g i et trekk for og dø, men det har ikke en elefant lunge kapasitet til.

klarer ikke og si hva som er best av de to, er 2 helt forskjellige opplevelser.
Hvis cannabis ikke er fysisk avhengighetsskapende, hvorfor kaldsvetter man hvis man plutselig slutter etter langvarig bruk, eller når man en dag er fri?
Jeg røyker mer hasj enn det jeg bruker alkohol.
Dette fordi jeg blir dårlig av Alkohol.Jeg har røyket siden jeg var 18-19 år og er 26 nå.Har ikke merket kaldsvetting, avhengighet eller noe.Men det er vel kanskje ikke alle som tåler det. (akkurat som enkelte ikke tåler alkohol) Det er heller ingen mulighet til og ta livet av seg ved bruk av hasj, eller overdose som enkelte også har nevnt ved bruk av hasj.Men man må huske en ting:
All rus må brukes med måte, selv om det er hasj eller alkohol
Åh jeg er enig med deg siste post
Igjen er dette individuelt, men jeg røyker daglig i mesteparten av studiesemesteret, for så å pause en måned før eksamen. Har gjort dette tre semestere nå (dette er tredje), og personlig merker jeg ingen abstinenser (gått en uke uten nå).
Eneste er at det er litt kjipt å venne seg til å legge seg uten nattings, og den første kvelden blir det kanskje en smule tynn søvn, men så lenge du kommer deg opp tidlig neste morgen, vil du bli så søvnig at du har problemer med å holde deg våken til neste kveld uansett, så det går seg fort til.
kaldsvetting er kanskje ein bivirkning, ikkje fysisk avhengighet?
Jeg tviler sterkt på at hasj blir legalisert..
Sånn som det liggerann med tobakk så tror jeg ikke de legaliserer noe som hasj!

Folk som røyker hasj skal for alldel få lovt til det .. Driter i hva de mener om hasj og alkohol jeg .. men det kan ikke sammenlignes!

Selv holder jeg meg til alkohol <3
Dere som mener at hasj er et "gateway-drug", har vel på en måte rett i dette. Dette er vel sannsynligvis pga. at hasj er ulovlig, og dermed må man kanskje oppsøke mer eller mindre lugubre miljøer for å få tak på dette. I de miljøene kan man også kanskje lett bli fristet til å prøve noe annet og sterkere.

Se for dere at Alkohol fremdeles var forbudt, og at man måtte skaffe dette gjennom dealere. Noen av disse alko-dealerne har gjerne også litt hasj og diverse narkotika til salgs. Man kan her konkludere med at hvis det hadde vært slik så hadde Alkohol mest sannsynlig vært det rusmiddelet man hadde referert til som et "gateway-drug".

Nyere forskning viser at Cannabis er relativt harmløst, og har en medisinsk effekt, noe som også er kommet frem av eldre forskningsresultater, men som i en lang tid har vært underbygget av fordommer og propaganda som vi har blitt servert oppigjennom årene. De generelle holdningene til Cannabis nå, er ikke så negative som tidligere, etter min mening. Det blir stadig mer vanlig og "akseptert" i flere og flere vennekretser. Antall 'mis'brukere er også gradvis på vei oppover.

Man kan egentlig ikke sammenligne alkohol og hasj. Hvis jeg skulle gjort det hadde alkohol kommet dårligst ut. Det er mer skadelig for kroppen, hjernen og sinnet hvis man drikker mye.

Jeg både drikker alkohol og røyker hasj. Jeg røyker ikke vanlig tobakk, men røyker litt hasj omtrent hver dag. Alkohol bruker jeg kun til fest, og jeg pleier å røyke meg en nattings foran TV-en før jeg legger meg. Jeg kan også røyke før skole og arbeid uten problemer (noe som jeg ikke gjør ofte), og klarer å fullføre mine arbeidsoppgaver påvirket av hasj. Dette hadde jeg meget sansynlig ikke kunne gjort hvis jeg hadde drukket alkohol! På fest er derimot alkohol å foretrekke.

Personlig så tror jeg at Cannabis vil bli legalisert eller avkriminalisert innen 10 år. Innen den tid bør verden være inneforstått med de positive egenskapene Cannabisplanten har. Både medisinsk og eget velvære.

Jeg er nå på vei til å slutte å røyke i ukedagene, og har begynt å trappe ned. (Ja, hasj er litt avhengighetsskapende, men det er også sjokolade!). Dette har gått ganske greit hittil. Grunnen til at jeg skal trappe ned er ikke fordi jeg føler at jeg har et problem, men mer fordi at jeg nå rett-og-slett begynner å bli lei.

Men en ting er sikkert! Jeg angrer ikke på at jeg noensinne prøvde hasj, det har vært veldig styrkende på psyken min, og jeg har det bedre med meg selv nå enn jeg noengang har hatt. Jeg har heller ikke hatt noen problemer i hverdagslivet eller arbeidslivet grunnet hasj noensinne.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Fin post DarkStaar
Halla!
Setter min lit til alko.!!!
Grunner:
1. Kan bli steril av hasj(langvrig bruk)
2. Langvarig bruk kan føre til psykiske lidelser
2. Blir sløv av hasj!!!
3. Alko er digg!!!!

Hvis noen tror det er vanskelig å skaffe, tar de HEEEELT feil!!! Jeg er 14 og gikk langs Akerælva med MORRA MI... Ble spurt om å kjøpe, to ganger på 10m.. og 10m. bort ble en kis taua for besittelse..

Ps. Noen som veit hvor man kan kjøpe alko uten at folka bryr seg(er som sagt 14)(Vil ikke ha hjemmebrentdritt med metanol(IKKE no hj.brent)) send en mail til insight1234 at gmail.com. Ikke si det i chatten(vil ikke at noen skal bli taua!)

psps. Har gratis "Gmail invites"...

Kommer sikkert til å PRØVE hasj... Trokke jeg dør av en gang.

-----------My love to alko from Adrian!
Sist endret av adrian nor; 1. november 2004 kl. 16:14.
Opprinnelig postet av adrian nor

1. Kan bli steril av hasj(langvrig bruk)
Vis hele sitatet...
for det første; lær deg å telle. for det andre; kan du backe opp den der med en link ?
Opprinnelig postet av adrian nor
Ps. Noen som veit hvor man kan kjøpe alko uten at folka bryr seg(er som sagt 14)(Vil ikke ha hjemmebrentdritt med metanol(IKKE no hj.brent)) send en mail til insight1234 at gmail.com. Ikke si det i chatten(vil ikke at noen skal bli taua!)
Vis hele sitatet...
Bli venn med en på 18, eventuelt prøv se ut som du er 18 og gå inn i vilkensomhelst butikk og kjøp
Opprinnelig postet av adrian nor
Halla!
Setter min lit til alko.!!!
Grunner:
1. Kan bli steril av hasj(langvrig bruk)
2. Langvarig bruk kan føre til psykiske lidelser
2. Blir sløv av hasj!!!
3. Alko er digg!!!!
Vis hele sitatet...
1. Kan bli steril av å sykle også, og tror du har mer sjanse for å knekke kølla i fylla, og kunne pisse rundt ett hjørne etterpå, enn å bli steril av å røyke hasj.
2. Kortvarig bruk av alkohol er nok til å få psykiske lidelser.
2(3). Kan bli sløv av å drikke og.
3(4). Det er iskrem også. Hva slags jævla argument skal det være?

Ps. Noen som veit hvor man kan kjøpe alko uten at folka bryr seg(er som sagt 14)(Vil ikke ha hjemmebrentdritt med metanol(IKKE no hj.brent)) send en mail til insight1234 at gmail.com. Ikke si det i chatten(vil ikke at noen skal bli taua!)
Vis hele sitatet...
Du er faen meg en dårlig fjortiss ass.
Jeg har røyka cannabis i 5 år, og bruker det nok mer enn jeg drikker alkohol. Har i årevis røyka hver dag, men i det siste har det blitt litt mindre. For alle newbiene som tror de kan alt bare fordi de har blitt fortalt noe av ungdomsskolelæreren sin, har jeg bare en ting å si: gi faen i å spre løgner! Prøv ihvertfall å ha kilder, det blir litt mer interessant.

Verdens Helseorganisasjon levner ingen tvil i denne rapporten, der konklusjonen er at cannabis har langt færre skadevirkninger enn alkohol og tobakk, og at samfunnet ville tjent på det hvis folk erstatta ølflaska og røyken med en joint.

Det er riktig at korttidshukommelsen hos noen blir MIDLERTIDIG svekket etter daglig røyking over lang tid. Jeg har aldri merket noenting til dette, mens venner jeg har iblant tar en pause på alt fra noen få dager til måneder pga. dette.

For meg gir hasjen en mer avslappa rus enn alkoholen, ingen stor greie. Jeg blir rolig, i godt humør, får et mer åpent sinn og får andre innfallsvinkler til film, musikk eller litteratur. Stikkordet er stemning, og jointen som kveldsrituale kan sammenlignes med det et glass rødvin er for andre.

Så for meg: hasj til hverdags, øl og iblant litt god pot til fest.
kan ikke si meg mer enig enn deg Desert-E
Vel, nå skal jeg se Olsen Banden og gni en liten en
En annen ting er at maten og søtsakan smaker fortreffelig med et lite/stort puff.Med for mye alkohol kommer det bare opp igjen.
Opprinnelig postet av adrian nor
Halla!
Setter min lit til alko.!!!
Grunner:
1. Kan bli steril av hasj(langvrig bruk)
2. Langvarig bruk kan føre til psykiske lidelser
2. Blir sløv av hasj!!!
3. Alko er digg!!!!

Hvis noen tror det er vanskelig å skaffe, tar de HEEEELT feil!!! Jeg er 14 og gikk langs Akerælva med MORRA MI... Ble spurt om å kjøpe, to ganger på 10m.. og 10m. bort ble en kis taua for besittelse..

Ps. Noen som veit hvor man kan kjøpe alko uten at folka bryr seg(er som sagt 14)(Vil ikke ha hjemmebrentdritt med metanol(IKKE no hj.brent)) send en mail til insight1234 at gmail.com. Ikke si det i chatten(vil ikke at noen skal bli taua!)

psps. Har gratis "Gmail invites"...

Kommer sikkert til å PRØVE hasj... Trokke jeg dør av en gang.

-----------My love to alko from Adrian!
Vis hele sitatet...
Skaff deg et speil. Se inn i det. Tenk litt.
Glemte å ta med en litt negativ side om Cannabis.. Jo, som noen nevner oppi her. Korttidshukommelsen kan bli litt nedsatt. Dette har jeg opplevd, og har litt sånne små problemer med hukommelsen

Jeg har da også vært død i rundt 1 minutt pga. sterk alkoholforgiftning. Har alltid ment og mener fremdeles at Alkohol er farlig.

EDIT: Testet forresten et tysk hemp øl i går. Det het Cannabia og var faktisk ganske godt.
Sist endret av Thysanoptera; 3. november 2004 kl. 08:49.
merker dette med korttids-hukommelsen selv.. men det er ikke sånn at jeg ikke klarer å huske ting jeg konsentrerer meg om å huske. det er mer å komme på alle tinga jeg skal ha med når jeg skal ut, eller huske den raskeste veien fra a til b, når jeg kjører bil. pleier ofte å gå ut og inn 3 ganger før jeg har fått med meg alt drittet jeg skal ha med. distrè er vel et mer passende begrep for det jeg opplever.

dette varierer selvfølgelig ettersom hvor mye jeg røyker. men hvis jeg røyker masse en periode og så tar pause, tar det opptil en uke før jeg merker forbedringer på hukommelsen.
Sist endret av Sindre; 2. november 2004 kl. 14:04.
Ventet bare på at dere skulle svare etter det Adrian nor skrev på denne threaden.
Holdt på å daue da jeg leste hva han hadde skevet

personlig synes jeg som mange andre at øl passer best til fest, og hasj er best når man skal slappe av med venner. Ingenting er som å fyre opp, etter en lang og slitsom uke. Gå hjem fra skolen på fredagen, slappe av og så røyke en god en når kvelden nærmer seg
Sist endret av Sinister; 2. november 2004 kl. 22:50.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bare for å si det.... Drikker ikke veldig mye. Blir aldri drita.... MEN...

Når tok dere, deres første joint/drink????
Jeg begynte å drikke når jeg var i 13-14 års-alderen tror jeg. Røykinga kom ikke før noen år etterpå. Har forresten aldri røyket "vanlig" tobakk, utenom ved ett par 3 festlige anledninger. Tar jeg en sigarett nå så spyr jeg
Første drikkegang: 14(eller 13, men var i 9, så er ikke sikker)
Første med hasj; 2 gram svarting i youghurt når jeg var 16.
Første joint; Uka etter spisinga.

Kan forsåvidt nevne at jeg heller aldri har røykt vanlig tobakk, ettersom jeg er allergisk og astmatisk (elns) mot deg
hasj er mer vanedannende enn alkohol, og kan føre til at du begynner på sterkere stoffer. Alkohol er også vanedannende men ikke i så stor grad.

I USA er det mest vanlig å røyke hasj. Jeg tror vi overdramatiserer litt når det gjelder hasj i Norge.
men hvoorfor funka ikke det her da?
jeg prøver igjen:

hasj er mer vanedannende enn alkohol, og kan føre til at du begynner på sterkere stoffer. Alkohol er også vanedannende men ikke i så stor grad.

I USA er det mest vanlig å røyke hasj. Jeg tror vi overdramatiserer litt når det gjelder hasj i Norge.
Erhm.. Det funka fint, du har nå to poster som sier det samme, pekan.

Men du har rett, hasjen i Norge er like overdramatisert som 11. September i USA.
Opprinnelig postet av pekan
hasj er mer vanedannende enn alkohol, og kan føre til at du begynner på sterkere stoffer. Alkohol er også vanedannende men ikke i så stor grad.

I USA er det mest vanlig å røyke hasj.
Vis hele sitatet...
whut? Har du noe å backe up detta me?
Føre til sterkere stoffer? Vel Morsmelk leder deg
rett til døden, dessuten har 99% av alle hard-narkomane
spist kjøttkaker...

I Usa røyker de vel mer Marijuana enn hasj...

eRk.
Opprinnelig postet av adrian nor

Når tok dere, deres første joint/drink????
Vis hele sitatet...
Har enda ikke debutert verken seksuelt, med noen form for narkotika, eller med alkohol.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av IvIoyner
Har enda ikke debutert verken seksuelt, med noen form for narkotika, eller med alkohol.
Vis hele sitatet...
En gang må bli den første for alt Moyner, hva sier du, komme bort til meg på lørdag for litt kveldskos i armkroken min, så kan vi sippe litt vin og ta oss en jonny. *sexyblinkmedøyet* Rawr!

http://home.no/asdf123hot/1.jpg

Ettersom at vi har slik en heftig diskusjon på temaet (også for og imot hasj og ikke bare hasj vs alkohol) tenkte jeg det var liten vits i å lage en ny post. Hva syntes folk om denne "plakaten"? Det er bare et utkast. Men for å rette på pekan; nei det er det ikke. Hele denne tråden er jo preget av de som er tydlig imot marihuana slenger ut påstander som ikke er sanne i det hele tatt. LES nå WHO Project on Health Implications of Cannabis Use og lignende forskningpublikasjoner før dere uttaler dere! Dette blir bare latterlig. All forskning har konkludert med at marihuana kan være _psykisk_ avhengighetskapende...
Sist endret av ebsmfm; 11. november 2004 kl. 13:32.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det var en fin plakat, jeg likte særlig godt sammenligningen mellom den flate planeten og ryktet cannabis har. Du som har laget?
Jupp. Jeg satt oppe i hele natt. Leste gjennom hele WHOs publikasjon. Eneste problemet er at det er vanskelig å sette fingeren på konkrete sitater. Feks at marihuana ikke er avhengighetskapende - det står det i raporten, men over flere sider. Hvis dere forstår. Skulle nemmelig gjerne ha kunnet skrevet på plakaten "sitat WHOs publikasjon osv."
Jeg foreslår at man printer ut og henger opp.

http://home.no/asdf123hot/kampanje.jpg
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Cannabis og avhengighet:
A Dependence Syndrome

A cannabis dependence syndrome as defined in DSM-IV (American Psychiatric Association, 1994) can occur in heavy, chronic users of cannabis. There is good experimental evidence that chronic heavy cannabis users can develop tolerance to its subjective and cardiovascular effects. There is also suggestive evidence that some users may experience a withdrawal syndrome on the abrupt cessation of cannabis use, although one that is much milder and less marked than that experienced when withdrawing from alcohol or opiates (Compton, Dewey and Martin, 1990; Jones and Benowitz, 1976). DSM-IV notes that "symptoms of possible cannabis withdrawal (e.g. irritable or anxious mood accompanied by physical changes such tremor, perspiration, nausea and sleep disturbances) have been described in association with the use of very high doses, but their clinical significance is uncertain." (American Psychiatric Association, 1994:215).

There is clinical and epidemiological evidence that some heavy cannabis users experience problems in controlling their cannabis use, and continue to use the drug despite experiencing adverse personal consequences of use (Jones, 1984; Roffman et al, 1988; Weller et al, 1984). There is limited clinical evidence for a cannabis dependence syndrome analogous to the alcohol dependence (Kosten et al, 1987). Epidemiological surveys of the prevalence of drug dependence in the general population (e.g. Anthony and Helzer, 1991) show that cannabis dependence, as defined in the diagnostic manuals, is among the most common forms of drug dependence in Western societies by virtue of its high prevalence of use. On the other hand, relatively few users seek treatment for cannabis dependence (American Psychiatric Association, 1994: 220-221).
Vis hele sitatet...
Slik at vi ikke sprer propaganda...
pekan: Når ble cannabis mer vanedannende enn alkohol?
Skrev jo at man kan bli psykisk avhengig.
Man kan fint bli psykisk avhengig av å drikke cola, spise kjøttboller eller gå tur i fjellet også, psykisk avhengighet dannes rett og slett av at en forbinder opplevelsen eller handlingen som god, og derfor, forståelig nok, ønsker å gjenta det.
Jeg klarer IKKE å slutte å bite negler Jeg er ...avhengig. De flestes oppfatning er dog at man _blir_ avhening av hasj. Mye fortere enn alkohol. Farlig virkelig farlig. Og dét er på grunn av holdningspropagandaen fra staten og organisasjoner. Min mening da. Men kanskje noe i det?
Hmm, har ikke lest tråden, men er det virkelig noen seriøse organisasjoner som påstår at man blir lettere avhengig av hasj enn av alkohol?
Hm ingen norske som jeg har bekjentskap med, men de finnes nok Det er også organisasjoner som sverger på at hjernemassen din kan komme ut når du runker De er ikke dumme og slike vanskelige fakta som at det ikke er fysisk avhengighetskapende og at hasj mer eller mindre ikke er skadelig for kroppen snor de seg rundt. Så lenge di får gi _uttrykk_ om at det er det har de gjort det de ville Sa jo at oppfatningen til folk var det og ikke at propagandan sa det ordrett. Men se for eksempel på dopinfo.no. Staten ja? De skriver jo psykisk avhengighet, men til gjengjeld er det fryktelig å bli (psykisk) avhengig. Hvis du tar poenget? Jeg er trøtt og skriver dårlig her.
Ser at det var Pekan som kom med den påstanden. Pekan, kan du vise til statistikk eller annen forskning for å underbygge det du sier? Jeg har litt problemer med å kjøpe det, siden det meste jeg har lest om emnet sier det stikk motsatte.

Nettopp derfor hadde det vært interessant å få noen velbegrunnede argumenter for det motsatte, liker å høre forskjellige synspunkter, så lenge folk har fornuftige argumenter.
Åjoda Jeg letet og jeg fant;
Kan man bli avhengig?

Det hersker uenighet blant forskere og andre som jobber innefor rusfeltet hvorvidt cannabis kan føre til avhengighet. Mye tyder likevel på at avhengighet knyttet til cannabis kan oppstå ved langvarig bruk, karakterisert av tap av kontroll over bruken, konsentrasjonsvansker, og manglende lyst og motivasjon til å utføre daglige aktiviteter og oppgaver. I noen tilfeller kan cannabis føre til depresjon, og hos noen kan bruk utløse psykiske problemer.

Andre ting?

I mange land diskuteres det hvorvidt cannabis (hovedsakelig marihuana) bør gjøres lovlig (legaliseres) for medisinsk bruk. Medisinsk marihuana har for eksempel blitt brukt som et kvalme- og smertelindrende middel i land som USA og Nederland, som et tilbud i behandlingen av pasienter med kreft og ryggmargsskader. De fleste undersøkelser blant langvarige cannabisbrukerer, viser at det er vanskelig å kutte ut bruken av cannabis, og at mange må søke om hjelp for å kunne klare det.
Vis hele sitatet...
1. De unngår å fortelle det er stridighet om cannabis fører til _psykisk_ avhengighet. De "glemte" det skjønner dere

2. Videre så kan det jo skje at en person blir deprimert. Jeg kjenner også veldig godt en person i min krets som er depresiv. Så depresiv at han har prøvd å ta livet sitt mange ganger. Aldri prøvd annet enn alkohol, men til gjengjeld nesten alkoholiker. Jeg minner på at det er ca 66 000 alkoholikere i dette landet. "Bare" ca 2500 narkomane. _Ingen_ avhengige av hasj - fysisk

3. Det var nevt noe slikt i WHOs raport. De nevnte også at disse andre raportene var uklare i det om disse personene brukte andre tyngre midler. Og ja jeg klarer absolutt ikke å slutte å bite negler. Mine negler er em borte Og det gjør vondt. Har hadt mine betennelser og ja. De råner nok bort til slutt

Uansett; Det der var tatt fra Actics - en norsk anti rusmiddel-organisasjon

Nettadressen; http://www.actis.no/category.php/cat...?categoryID=65

[b]Legg merke til; som jeg sa - at det ikke er nevt i det hele tatt at cannabis ikke er skadelig. (Alt er skadelig - salt er skadelig i større mengder - så mer eller mindre ikke skadelig) De forteller ikke om dødstall. Noe som er vanlig brukt propaganda "Jo og det er _aldri_ registrert et dødsfall på grunn av cannabis...i verden." Ser dere hva jeg mener? Jeg sier; print ut og heng opp - så har vi vår egen _basert på sannhet_ kampanje.
Dionysos - les WHOs raport. Der får du lese at det _ikke_ er sant. Jeg tror ikke verdens helseorganisasjon lyver. Tror du?
phew, denne tråden var laaang. gadd ikke å lese alt. men en ting jeg reagerer på er folk som sier. "jeg har ikke prøvd hasj men alkohol er best" Noen andre som ser at det skurrer litt her? Prøv ting før man fornekter det eller hold deg utenfor diskusjonen. Jeg mener at det blir vanskelig å diskutere hva som er best da det er to vidt forskjellige rusmidler med forskjellige bruksområder. Alt til sin tid.
Opprinnelig postet av proVista^
Dionysos - les WHOs raport. Der får du lese at det _ikke_ er sant. Jeg tror ikke verdens helseorganisasjon lyver. Tror du?
Vis hele sitatet...
Nope, så absolutt ikke. Det jeg lurer på er om noen seriøse undersøkelser i det _hele_ tatt har klart å påvise at hasj er i nærheten så avhengighetsskapende som alkohol eller nikotin. Så lang har jeg ikke sett en eneste. Ikke det at jeg er en die hard pro-legaliseringsforkjemper, men blir vanskelig å ta motstanderne seriøst når de ikke blir backet av omtrent noe research whatsoever.
Jeg vet at..alle her inne..har en eller annen negativ greie til alkohol..at di kjenner en som kjenner en som døde av det..eller noe sånnt..men hvor mange har hørt at noen har dødd direkte av hasj? ingen..for det er rett og slett teknisk umulig å dø av det..om man bruker det vanelig..da tenker jeg ikke sånn at vis man spiser 50 g..sier seg selv..alt med måte
FuZZer:
Hvis du dør av å spise 50g tåler du ikke 50g plantemateriale.
Noen forskere prøvde å finne ut om det kunen være dødelig, og ga opp etter de hadde prøvd ganske enorme doser. De fikk det ikke til
jeg tenkte mer på at en eller annen skulle skrive " en jeg kjenner han spiste 50 g og dævva" hehe..you get my point! jeg røyker stadig vekk jeg..og jeg lover dere..og lover meg selv..den gangen jeg driter i å gå på jobben for å røyke hasj da slutter jeg..men det har jeg ikke gjort enda !