Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1567
Noen som veit du om d finns nå "dj" program på data for å kjør musikk....feks at alle sangene er to rekker, så går det og mix mellom sangene.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Finnes tusenvis av disse programmene
F.eks. Traktor Dj Studio fra http://www.native-instruments.com/
Sonic Acid <3
Cool edit er jo knall
PCDJ... Som en mixer du tenker på? Slik DJ`ene bruker?
Karravolin
voldern's Avatar
Trådstarter
Som en mixer du tenker på? Slik DJ`ene bruker?
Vis hele sitatet...
Nja.. Skal bruke den til og streame musikk via til et lan, så tenker jeg på en sånn at det er to felt med musikk. Så kan du bytte mellom.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Slik jeg skjønner det vil han ha to decks som spiller mp3er, med en crossfader og diverse EQ-stash alà dette: http://galehus.com/tehdj.gif
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
BPM Studio... Der kan du gjøre ganske mye, spille av to sanger samtidig bl.a.
Gode gamle ejay er jo veldig enkelt å bruke, men det er ikke det beste man kan få tak i...
men ejay 2 hadde flere kule muligheter da, pluss det va litt gøy å lage sanger også.

*hører på gamle ejay sanger*

"dj hot henning" thats me
Fruityloops tror jeg også er ganske bra.
han skal jo ikke lage musikk. han skal spille av, så ejay og frootyloops er vel ute av bildet da...(ikke sant? eller tar jeg feil her?)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Alcatech BPM studio professional 4.0 !
hadde du giddi og lasta opp dette til meg? send meg en PM så får du info
Hvis du skal ha til å mixe sammen sanger uten å jobbe for mye selv, men bare la en tracklisting gå av seg selv, er Traktor fr native absoultt best! Link tidligere i tråden..
atomix mp3, lettvint å bruke og greit å streame med. WINAMP 5 er og bra da legger bare inn noen shoutcast plugins...
nå må dere gi dere, ejay har INGENTING med DJ-ing å gjøre...gggaaahhhh...uvitenhet!!

Hvis du skal ha et decent DJ program, bruk Traktor DJ Studio. Versjon 2.5 er en hybrid og funker like bra på mac som på pc.
Hvis du har platespillere og f.eks. en Final Scratch (http://www.finalscratch.com/fs4/start.asp), har traktor også støtte for dette. tror tilogmed det følger med i Final Scratch-pakka.

Jeg vet om et DJ program til, men det kan jeg dessverre ikke bruke på powerbooken..
det heter MixMeister, men jeg vet ikke hvem som har utviklet det.
Det er helt genialt og veldig oversiktlig, og der har jeg laget noen av de feteste miksene mine ever.

Pluss og minus for begge programmene er at i Traktor får du veldig bra trening i å mikse realtime, men er dårlig på å sette opp en miks på forhånd. (mulig jeg ikke har skjønt alle funksjonene, men)
Mixmeister er drithardt å mikse i live, men er som sagt veldig oversiktlig, og er veldig smooth til å høre og endre osv underveis i miksen.
Mixmeister har også mulighet for å broadcaste miksen på nettet eller LAN i wma-format.

Men in the end: spar til platespillere
det gjør jeg.


TIL DERE ANDRE:
Winamp er til å spille av musikk med og har ingenting med miksing å gjøre, annet enn den østeuropeiske autocrossfaden.

Edit: fikk ikke med meg at det var til LAN-bruk. Hvis du ikke er alt for avansert, prøv Nullsoft Shoutcast (plugin til Winamp) eller Nicecast til iTunes hvis du har mac.
Sist endret av Loud; 27. oktober 2004 kl. 16:55.
Virtual DJ er dritkult, men også veldig simpelt...Tror du finner torrent til det på www.suprnova.org
Virtual DJ er ikke akkurat "teh shit" for å si det sånn :P morsomt å pusle med muligens...
Finner ikke crack til MixMeister. Sånn er det alltid med ymse prog jeg skal ha tak i hehe. Noen som har crack eller fullversjon?
Jeg vet, men det er tøfft ja...hehe
Reason er vel ett ordentlig DJ-Program...er tøft, men synes det er litt vanskelig...men så er jo jeg noob me sånt.
NewDJ høres bra ut til ditt behov,
Men finner ikke fullversjon av det