Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1511
Huff, dette er en lang historie, men skal prøve å korte ned litt på den.

Det begynte etter at jeg oppdaterte til SP2, og oppgraderte driverne til mitt NF7-S hovedkort. Hver gang jeg bruker DC++, eller noen som helst form for DC-klienter, så får jeg etter fem minutter beskjed om at nettverkskabelen er trukket i fra. Jeg avinstallerte både SP2 og de nye driverne, men problemet var der fortsatt. Jeg regna med at det måtte ligge noe igjen fra enten driverne elle SP2, så jeg formaterte liksågodt hele maskinen.
Etterpå hadde jeg samme problemet, selv om jeg verken hadde SP2 eller de nye driverne, så da kan ikke det ha noe med saken å gjøre. Jeg regna med at det enten var nettverks-kabelen eller nettverks-kortet, og siden jeg verken hadde ny kabel eller nytt kort, så kjøpte jeg like godt et wlan-kort. Samme problemet oppsto, bare at denne gangen sto det selvfølgelig at det ikke var noen tilgjengelige tådløse nettverk.

Jeg bare fatter ikke hva som kan være feil, siden alt funka helt knall helt til jeg oppgraderte til SP2 og installerte nye drivere. Det er et nForce 2 hovedkort, med integrert lydkort og nettverkskort.
Noen som har opplevd det samme, eller har noen ide om hva som kan være galt? Trenger sårt hjelp nå
Bare spør og grav, hvis dere må vite noe som kan føre til en løsning..
Trådløs netverk? sjekka om du får signaler fra sentralen/router?
jeg hadde problem med det... da hadde instilingene endra seg (gud veit hvordan)
Tviler på det er trådløst når det står "en nettverkskabel er koplet fra"

Du kan prøve en "hardset" mediatype i enhetsbehandling i windows. Har erfaring med att dette gjør underverk. Under enhetsbehandling velger du nettverkskortet ditt, velger avansert og ser om du finner "speed and duplex" eller noe lignende, prøv å sette den til den hastigheten routeren din støtter
Mulig jeg forklarte litt dårlig, hadde dårlig tid når jeg skreiv dette.
Aller først, når jeg hadde vanlig nettverks-kort, så fikk jeg meldingen om at "en nettverkskabel er koblet fra", men så kjøpte jeg meg et wlan-kort i dag, og får fortsatt samme feilen, bare at det plutselig står at "Ingen trådløse nettverk er tilgjengelig" eller noe sånt. Jeg har selv mistanke om at det har noe med hardware å gjøre, siden problemet fortsatt var der etter at jeg formaterte, men det er godt mulig at jeg tar feil.

Jeg har fått kontakt med den trådløse routern via wlan. Sitter på det nå faktisk, så det er ikke fordi at noen av instillingene er feile. Har skrudd av 100% alt av sikkerhet på routeren, men får fortsatt det samme problemet.
Wake on LAN instillinger på bærtur?
Nå er jeg litt usikker på hva du snakker om nudo :P Har hørt om wake on LAN, men er litt sånn usikker på hva det er. Jeg har bygget pcen selv, så hvis det har noe med hardware å gjøre, kabler eller noe, så er det gode muligheter for at jeg har gjort en liten feil.
Kan du forklare litt nærmere?
gå inn på avanserte egenskaper for kortet ditt. slå av alt som ligner strømstyring. så er saken biff...
Hadde to ting som innehold ordet power i avanserte innstillinger, og det var "power output" og "power save mode". Power output står på 100%, og kan stilles ned til minimalt 25%. Power save mode var på disabled.
Så med andre ord, dene ene var avslått, og den andre kan ikke slås av :P

EDIT: Hvis det skulle være til noen hjelp, så er det trådløse nettverkskortet et Belkin Wireless 54Mbps Desktop Adapter.
Ser nå at på det integrerte vanlige nettverks-kortet mitt er det noe som heter "WakeOnLAN From PowerOff", som er satt på enabled. Vil det ha noen innvirkning om jeg disabler dette? Vil det ha noe å si for det trådløse nettverks-kortet mitt?
Opprinnelig postet av B3nd1k
Ser nå at på det integrerte vanlige nettverks-kortet mitt er det noe som heter "WakeOnLAN From PowerOff", som er satt på enabled. Vil det ha noen innvirkning om jeg disabler dette? Vil det ha noe å si for det trådløse nettverks-kortet mitt?
Vis hele sitatet...
Tror neppe dette har noe å si på det trådløse nettverkskortet ditt nei, men bare å prøve...
Nope, det funket nok heller ikke så bra :/ Begynner å bli frustrert nå, fatter ikke bæret av hvorfor det ikke funker
Bah, var det slutt på forslagene til folk nå eller? :P Huff, kjipt det der.. Noen som har noen forslag om andre plasser jeg kan spørre da, der de sansynligvis har et svar?
Jeg har akkurat samme problemet med mitt wlan nettverkskort. Det funket helt genialt bra helt til jeg installerte SP2, og nå driver det og kobler ut etter x tid. Til meg tar det gjerne flere timer avhengig av bruk, men bortsett fra det er det akkurat samme problemet. Du kan jo sende en mail til microsoft og spørre dem hva de har tenkt å gjøre med problemet kanskje? Garanterer deg nesten at det ikke er et hardwareproblem...

Edit: For å finne ut om det kan være et problem med driverne eller noe annen software på maskinen din, kjør windows update. Jeg gjør det i skrivende stund, og microsoft påstår at problemet mitt skal bli borte
Sist endret av FiTz; 10. oktober 2004 kl. 23:26.
FiTz: Hvordan gikk det? Jeg synes det er rart at det skal ha noe med driverne å gjøre, i og med at jeg har formatert, men fortsatt har samme problemet :/
Installerte til og med originale drivere som fulgte med på cd'ene til hardwaren jeg har, som jeg vet det har fungert med tidligere :/
jg hadde også samme problemet med et trådløst kort, det funket bra etter at jeg skrudde av strømstyringen...
gullgutten: som du sikkert ser lengre opp, så klarer jeg ikke å finne noe som heter strømstyring på korter, og på "Strømalternativer" på kontrollpanelet har jeg satt både "Slå av skjerm", "Slå av harddisker" og "Sett i ventemodus" til Aldri
Skal vi se. Jeg tenkte jeg skulle provosere fram en sånn disconnect og sjekke i Hendelseslista om det kom opp noen feilmeldinger.

Fikk en advarsel og en feil:
Advarsel:
Datamaskinen kan ikke fornye adressen fra nettverket (fra DHCP-serveren) for nettverkskortet med nettverksadressen 0030BDFE9032. Følgende feil oppstod:
Tidsavbruddsperioden for semaforen har utløpt. . Datamaskinen vil fortsette å prøve å hente en adresse på egen hånd fra nettverksadresseserveren (DHCP).

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Feil:
Datamaskinen har mistet leasingavtalen til IP-adressen 192.168.1.100 på nettverkskortet med nettverksadresse 0030BDFE9032.

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Noen som er eksperter på såne feilmeldinger, og klarer å se noe ut i fra det der? :P
Begge har forresten "DHCP" som kilde, hvis det er av noen betydning.
b3nd1k må innrømme at jeg ikke leste alt:P hehe.. det finnes noe som heter "spennings bryter" eller noe liknede..Har ikke tid til å sjekke det nå, men kan finne det ut i morra..
Okei, aldri hørt om det jeg :s
Får vel bare vente til i mårra da, hvis ingen andre vet hva gullgutten prater om?
korsen e du kobla te nett da?


Høres ut som at routeren har en veldig kort leasingavtale av en elr annen grunn, har ikke så mye pipling på det men, du har ikke prøvd og koble maskina til et annet nettverk med internett elr noe sånt?
har du prøvd å re-sette modem og router? eller har du sjekket instillingene i routeren? kan jo godt hende du har fiklet med noe der.

jeg hadde stadige problemer med å "miste" nettet av og til, og da dro jeg bare ut strømkabelen til modemet og routeren i 5 min og satte den inn igjen så funket det greit.

men det er ikke sikkert det er dette som er problemet da, men du kan jo teste.

har du forresten prøvd å koble maskinen direkte til modemet for å sjekke om det funker?
woooow!! du heter bendik og bor i bodø, jeg heter det samma og har bodd i bodø. skummelt!
tenk om det har skjedd et tidshopp ett eller annet sted og jeg sitter å snakker med en tidliger eller mer utviklet utgave av meg selv. faaaaaaaar aut!!

øøh... offtopic??
Bean: offtopic ja

Det kan nok ikke være routeren nei, for vi har flere pcer i huset med wlan, og de kjører krute godt, uten noe tull.
Har også gått igjennom alle instillinger, og ingen virker "mistenkelige" eller noe som helst :/

Får ikke kobla pcen til noe anna net, for da må jeg ha den med meg ut av huset, og det har jeg rett og slett ikke tid til :P
Dessuten; synes det er litt rart at den skal ha kort leasing-avtale, for jeg kan ha kontakt med routeren så lenge jeg vil, bare jeg ikke starter noen form for DC-klient.

Hadde håpet at gullgutten ville svare litt nærmere på det han sa om spenningsbryter, men det ser ikke slik ut :/
Ingen som kan svare meg på denne? Come on, noen må da vite hva en spenningsbryter er, og hvordan man kan stille på den.
Hvis ikke, ser jeg ingen annen utvei enn å sende pcen til service eller noe, siden det i alle fall for meg ser ut som har noe med hardware å gjøre..
Begynner å finne ut litt av det her nå.
Enkelte jeg har snakket med mener at det kan ha noe å gjøre med for mange tilkoblinger. Altså at routeren ikke klarer å behandle alle tilkoblingene som kommer inn og ut.
Er det da noen som vet om man kan stille inn noe sånt som "Max amount of connections" i DC++? Tror det hadde hjulpet veldig å sette dette ned til rundt 2-300.
Om det ikke går ann i DC++, fins det noen andre DC-klienter som har mulighet for dette?
Sist endret av Glykose; 21. oktober 2004 kl. 20:38.
sp2 begrenser jo antall tilkoblinger til 10 samtidig, eller noe sånt. så det er vel neppe det som er problemet..

prøvd med en firmware update til routern ? kan jo være den som gikk bananas akkurat når du la inn sp2 eller noe i sp2 som er anderledes..