Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  170 8116
Opprinnelig postet av Marken
Ja, hvor fornuftig er det ikke å gi gratis skolebøker til milliardærer når pengene kunne blitt brukt på noen som trenger det?
Vis hele sitatet...
Nå kjenner jeg ikke situasjonen hvor du bor, men hvor jeg bor er det langt i fra alle som bare kan hoste opp et par-tre tusen kroner på skolebøker og utstyr.
Det at de vil hjelpe flyktninger i de strøkene de kommer fra, istedenfor å flytte dem opp hit, kan vel ikke ses på som rasistisk.
Vis hele sitatet...
Når begynte Frp å ha en solidarisk utenrikspolitikk?

Rent ideologisk kunne jeg stått nærmere RV en SV, men partipraksisen og retorikken deres gjør at jeg tror SV er mer progressive. AKP gir meg brekninger også, forøvrig.
Men det er ingen som dør her i Norge fordi de må bruker noen tusen på skolebøker... Da er det bedre å bruke pengene til å skaffe mat til mennesker som sulter ihjel i Afrika synes nå jeg... Alle Nordmenn kan klare å skaffe penger til skolebøker om de vil! Men den norske stat burde vel egentlig ha råd til begge deler....
Pinh34d:

sakset direkte fra FRP sitt handlingsprogram for 2001 - 2005:
FLYKTNINGER
Fremskrittspartiet er sterkt engasjert i å hjelpe flyktninger, men mener at de best kan hjelpes i sine geografiske og kulturelle nærområder. I stedet for å ta flyktningene inn i Norge, bør Norge bidra til å dekke utgiftene til flyktningmottak i landene i nærområdene. Det er beregnet at vi kan hjelpe minst 10 flyktninger i slike områder for samme sum som det vil koste å ha én flyktning i Norge. Ut fra samme tankegang vil Fremskrittspartiet fortsette å øke den humanitære bistanden og nødhjelpen til flyktninger over Utenriksdepartementets budsjett.
Vis hele sitatet...

Edit: Når det gjelder skolebøker, så har vi en meget fin stipendordning som sørger for at staten deler ut penger til dem som trenger dette til skolebøker.
Sist endret av Geddi; 1. oktober 2004 kl. 00:31.
Den norske stat har ikke råd til å dekke fremtidens pensjonsutgifter engang slik status er i dag. Da blir det for idiotisk å kreve at alle skal ha gratis skolebøker på (sitat fra rv.no: "prinsippet om lik rett til kunnskap"). Prinsipp er fine å ha, men i praksis er saken en annen. Om RV ønsker å trylle frem de millionene dette krever, så go ahead. Er det ikke nettopp disse som syter over at "de rike blir enda rikere"? Gjør man da saken bedre med å gi lille Peder S.Tyrtrik gratis skolebøker også? Er det ikke bedre å gi de med behov for gratis skolebøker dette? Jeg ser ikke problematikken i dette, beklager.

edit: Til deg, kriss. Om det ikke bor mange der du holder til som har råd til å betale sine egne skolebøker betyr vel ikke det at de ikke finnes?
Opprinnelig postet av Geddi


sakset direkte fra FRP sitt handlingsprogram for 2001 - 2005:

FLYKTNINGER
Fremskrittspartiet er sterkt engasjert i å hjelpe flyktninger, men mener at de best kan hjelpes i sine geografiske og kulturelle nærområder. I stedet for å ta flyktningene inn i Norge, bør Norge bidra til å dekke utgiftene til flyktningmottak i landene i nærområdene. Det er beregnet at vi kan hjelpe minst 10 flyktninger i slike områder for samme sum som det vil koste å ha én flyktning i Norge. Ut fra samme tankegang vil Fremskrittspartiet fortsette å øke den humanitære bistanden og nødhjelpen til flyktninger over Utenriksdepartementets budsjett.
Vis hele sitatet...
Faktumet er jo at Norge gjør dette i dag. Vi bruker store summer på bistand når det skjer store katastrofer, og hjelper dermed flyktningene i deres nærområder, slik som Frp messer om. Men grunnen til at Frp ikke vil ha flyktninger til Norge er jo ikke at de vil hjelpe flere, men at de ikke vil ha fremmedkulturelle inn i landet, fordi de påstår det vil ødelegge "den norske kulturen". Og at de skriver i prinsipprogrammet deres at de vil øke den humanitære bistanden og nødhjelpen er jo ren løgn! Frp vil avvikle u-hjelp og lignende bistand, noe de fremmer gang på gang. De vil stedet fremme "frivillig bistand" noe som i praksis vil bety at nødhjelp/u-hjelp avhenger av hvor mye Ola Nordmann har å avse på lønnsslippen sin.

Men om u-hjelpen fungerer perfekt slik den er i dag er en annen diskusjon.
1) Det symbiotiske parti( under utvikling )
2) Venstre( Helhetlig tenkning )
3) Høyre( Bestefar har alltid stemt det )

Så svaret blir vel Venstre.
Må nok gå med venstre (de eneste som er opptatt av dyrevelferd virker det som; synd siden dette er menneskehetens store skam, ihvertfall i mine øyne).

Som andrevalg ligger miljøpartiet de grønne (mer forskning for forskningens skyld og fri hasj).
Hadde vært gøy om frp kom til makten, lett for de å sitte å love gull og grønne skoger men de sitter i opposisjon og vet at det ikke kommer til å få gjennomført halvparten av det Carl I lover. Hva kommer til å skje om de kommer til makten? Tror ikke det blir store forskjellen i og med at de må ha flertall i stortinget for det de vil skal forandres. Politikk er og blir brød og sirkus for folket..
Men skulle jeg stemt akkurat nå, tror jeg det hadde blitt høyre, ikke spør hvorfor. Jeg er forresten full akkurat nå, gonatt
Rart og tillate Skoletråd OG listetråd men..
stemmer frp...
Opprinnelig postet av cyanid
Rart og tillate Skoletråd OG listetråd men..
stemmer frp...
Vis hele sitatet...
OFFTOPIC: Se post nummer 1, 3 og 8.
Utenom det så gadd jeg ikke slette noe som hadde potensiale til å bli en god tråd, og det ble det jo. (Oki, regler er brudt, men det tar jeg igjen fysisk når jeg møter trådstarter)

http://www.freakforum.nu/forum/images/icons/icon26.gif
Opprinnelig postet av Pinh34d

Rent ideologisk kunne jeg stått nærmere RV en SV, men partipraksisen og retorikken deres gjør at jeg tror SV er mer progressive. AKP gir meg brekninger også, forøvrig.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at SV er ett maktkåt systemlojalt vingleparti? Og at de i flere kommuner driver tilnærmet høyrepolitikk?

Og hva er det med partipraksisen og retorikken til RV som gjør at du tror vinglepartiet SV er mer progressive?

Ikke skjønner jeg hvorfor AKP gir deg brekninger heller.

Personlig ville jeg stemt AKP, men siden det ikke er mulig så må det bli RV
Uansett hvor nazi parti Frp er, så må noe gjøres med innvandringspoletikken.

Innvandrere kommer hit med omtrent null forventninger til kulturen vår (om noen i det hele tatt?).
De har rett og slett problemer med å integrere seg i det norkse samfunn, dette kommer av en elendige oppfølgina den norske stat har av innvanderere. Vi bare kaster dem på et asyl adskilt fra virkligheten der de sitter å venter på at søknaden skal bli godkjent/avslått.

Jeg er for at norge skal stille med flyktning hjelp men, per dags dato har vi faktsik ikke kapasitet til å gjøre det på en ordentlig måte.
Skal vi ha flyktninger til landet må vi gjøre hva vi kan får å gjøre dem kjent med språk, kultur og moral.
Siden jeg ikke er noen politiker har jeg ingen forslag til hvordan dette skal gjøres.

ps: Jeg orker ingen komentarer om at jeg rasits/nazi etc. Menget meg med masse 2 generasjons innvandrere hele livet, som er like norske som meg og deg (nesten).
Ser dessverre at det ikke er noen som ville ha stemt DLF her. Eneste partiet som tar fullstendig avstand fra kollektivisme, sosialisme og islamisme.
Opprinnelig postet av Marken
1. SVs og APs forslag per i dag er å fjerne den statlige støtte til privatskoler/privatklinikker, og dermed øke egenandelen til disse. Hvem er det da som har råd til å bruke tjenestene?

2. Skattelettene bidrar til at foreldrene får mer penger mellom hendene. Disse pengene kan da de, om de ønsker, bruke til å sende barna sine til privatskole, eller om de vil spare pengene og satse på den offentlige skole.

3. Den offentlige skole per i dag er for daff. Det er det ingen tvil om. En av hovedgrunnene er at fagkompetansen hos mange lærere er skremmende lav. F.eks kan en lærer med gym-utdannelse undervise en 10. klasse i matematikk. Dette vil Høyre ha en forandring på. Det er allerede fremmet forslag om å øke opptakskravene til lærerutdanningen, nettopp fordi undervisning er en viktig del av vårt samfunn.

Vis hele sitatet...
En ting jeg lurer på, hvorfor er alle Høre folk så for privatskoler. Slik jeg ser det skaper dette kun et unødvendig klasseskille. Jeg vil heller at staten skal bruke penger på å gjøre den offentlige skolen så bra som mulig, enn å støtte de private skolene. Målet må jo være at den offentlige skolen blir så bra at det ikke er nødvendig med private skoler, ikke at de ungene med rike foreldre skal gå på en annen skole.

Jeg ville foressten stemt SV.
Hehe. Høyre vil ha et klasseskille, derfor er de for privatskoler.
Opprinnelig postet av meitemark
OFFTOPIC: Se post nummer 1, 3 og 8.
Utenom det så gadd jeg ikke slette noe som hadde potensiale til å bli en god tråd, og det ble det jo. (Oki, regler er brudt, men det tar jeg igjen fysisk når jeg møter trådstarter)

http://www.freakforum.nu/forum/images/icons/icon26.gif
Vis hele sitatet...
Iiiiiik!
Jeg er en sosial-liberalist av hjerte, men jeg har sett litt på Venstre sin politikk, og jeg synes at den så litt spennende.
Spesielt Unge Venstre (www.liberalungdom.no)

El-Zorro:
Jeg lurka en del på forumene til DLF for en stund siden. Det ser meget spennende ut, og jeg kunne muligens tenkt meg å stemt på dem.
Opprinnelig postet av pseudo
En ting jeg lurer på, hvorfor er alle Høre folk så for privatskoler. Slik jeg ser det skaper dette kun et unødvendig klasseskille. Jeg vil heller at staten skal bruke penger på å gjøre den offentlige skolen så bra som mulig, enn å støtte de private skolene. Målet må jo være at den offentlige skolen blir så bra at det ikke er nødvendig med private skoler, ikke at de ungene med rike foreldre skal gå på en annen skole.

Jeg ville foressten stemt SV.
Vis hele sitatet...
Nå ser jeg faktisk at jeg skrev feil angående skolepenger for privatskoler. Det må jeg bare på det sterkeste beklage. For å sitere høyre: "Privatskoler bør få full statsstøtte og likebehandles med offentlige skoler". Videre skal disse nektes å kunne ta skolepenger. Det er litt underlig å se at du som er såpass mot et klasseskille i skolen ville stemt SV, som nevnt ønsker de ikke å fjerne de eksisterende privatskoler (Montesorri, Elihu, Steinerskolen osv), men å fjerne den statlige støtte slik at egenandelen blir vesentlig større. Det hjelper så vannvittig lite å sutre over klasseskille for så å fremheve dette og gjøre sprekken større.

Hvorfor er Høyre så for privatskoler? Høyre mener privatskoler er et positivt supplement til den offentlige skole, nettopp for å skape et større tilbud, og appelere til økt satsing på utdanning.
har en liten aning om at jeg kommer til å stemme FRP.
tror også at FRP kommer til å få et lite boost nå pga alt rotet med innvandrere som kommer opp i nyhetene for tia..
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Rv eller SV. Bare ikke FRP eller KRF kommer til makten er jeg fornøyd...

Burn in hell Carl iVar...
Rød Valgallianse. Fordi Norge fortjener det.
Opprinnelig postet av Marken
Hvorfor er Høyre så for privatskoler? Høyre mener privatskoler er et positivt supplement til den offentlige skole, nettopp for å skape et større tilbud, og appelere til økt satsing på utdanning.
Vis hele sitatet...
Hadde Høyre isteden med hu Clemet i spissen gitt mer penger til offentlig skole slik at nivået der høyna seg vil tilbudet automatisk bli bedre uten å måtte ty til privatskoler.
Opprinnelig postet av L0rdMeL
Hadde Høyre isteden med hu Clemet i spissen gitt mer penger til offentlig skole slik at nivået der høyna seg vil tilbudet automatisk bli bedre uten å måtte ty til privatskoler.
Vis hele sitatet...
Penger er dessverre ikke alt når det gjelder skole. Norge er et av de landene i Europa som bruker mest på utdanning, likevel scorer vi bare middels når det gjelder kunnskapsnivået blandt elevene.
Ministry of Love
sptz's Avatar
helt kort, AP siden de har en ganske godt balansert økonomipolitikk samtidig som de sikker arbeidsplasser. Høyre kunne jeg aldri stemt for pga bla skolepolitikken. SV er litt for populistiske, rv for radikale. SP sin store kjepphest er jordbrukspolitikken som jeg her helt imot. krf for konservative (litt for mange mørke menn i partiet til at jeg kan ta dem seriøst uansett spørsmål) Venstre har jeg litt sansen for men de er for små til å gjøre noe fra eller til, i tillegg kjenner jeg dem litt for dårlig til at jeg tørr satse noe på dem. FRP er et ikke spørsmål, større uvitenhet finner du vel nepp andre steder i politikken. Og ikke minst populistiske med stor P.
SV, men akk, jeg mangler stemmerett.
Opprinnelig postet av Marken
Nå ser jeg faktisk at jeg skrev feil angående skolepenger for privatskoler. Det må jeg bare på det sterkeste beklage. For å sitere høyre: "Privatskoler bør få full statsstøtte og likebehandles med offentlige skoler". Videre skal disse nektes å kunne ta skolepenger. Det er litt underlig å se at du som er såpass mot et klasseskille i skolen ville stemt SV, som nevnt ønsker de ikke å fjerne de eksisterende privatskoler (Montesorri, Elihu, Steinerskolen osv), men å fjerne den statlige støtte slik at egenandelen blir vesentlig større. Det hjelper så vannvittig lite å sutre over klasseskille for så å fremheve dette og gjøre sprekken større.

Hvorfor er Høyre så for privatskoler? Høyre mener privatskoler er et positivt supplement til den offentlige skole, nettopp for å skape et større tilbud, og appelere til økt satsing på utdanning.
Vis hele sitatet...
Privatskolene blir ikke nektet å ta skolepenger. De får 80% av driften dekt av staten og kan ta så mye skolepenger de bare orker. Men de får ikke ta profitt. Noe som er enkelt å ordne for store selskaper. De bare bestiller tjenester fra sine egne datterselskap og tar ut profitten den veien. Når det er sagt så er skolepolitikken og de privates inntog i skolen en prosess. En prosess som vil sortere elever mer og mer, en prosess som vil tillate det private større tilgang til skolemarkedet og en prosess som føkker opp den offentlige skolen. Årsaken til at høyre er for privatskoler er ikke fordi de vil skape "større tilbud og appelere til økt satsning på utdanning (WTF?)". Det ligger ideologiske grunner bak. Og enkel samfunnsøkonomi tilsier at den offentlige skolen vil svekkes kraftig om privatskoler får større innpass, noe som fører til at enda flere flytter barna sine til privatskoler som svekker den offentlige skolen mer, og vips så har vi en nedadgående spiral som ender med at det kun er de fattigstes barn som går på offentlig skole og den offentlige skolen er ett dass.

Løsning: Forby privatskoler. Legg ned steinerskolen og alle hallelulja skolene.
Stemmer nok Miljøpartiet de Grønne.
Hvis det ikke er opplagt at det blir sosialistisk regjering neste gang,så kan det hende jeg hjelper til med en stemme til SV.
Og hva er det med partipraksisen og retorikken til RV som gjør at du tror vinglepartiet SV er mer progressive?

Ikke skjønner jeg hvorfor AKP gir deg brekninger heller.
Vis hele sitatet...
RV er en smeltegryte Trotskister, leninister, maoister og annet pakk, som bruker tida si mest til å krangle innad.(SV kunne forøvrig krangla litt mer innad).
Retoriken deres er alt for useriøs. Derfor tror jeg SV er det eneste seriøse venstrealternativet, selvom de kan bli mye bedre. Partiledelsen er bla. altfor reaksjonær.

Om AKP: Ingen oppvask i verden kan skylle vekk de flekkene de har på historien sin. Støtte til folkemord, homo-hating ol.
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Rød Valgallianse. Fordi Norge fortjener det.
Vis hele sitatet...
og hva har vi gjort for å fortjene det? RV må jo være et av de mest latterlige partiene i Norge. Blir nok noe litt mer mot høyre på meg, men ikke fult så langt som FrP. Har ikke bestemt meg helt hva jeg kommer til å stemme. Vet ikke hva alle partiene står for, så jeg kommer til å sette meg litt mer inn i det før jeg bestemmer meg.
Opprinnelig postet av Pinh34d
RV er en smeltegryte Trotskister, leninister, maoister og annet pakk, som bruker tida si mest til å krangle innad.(SV kunne forøvrig krangla litt mer innad).
Retoriken deres er alt for useriøs. Derfor tror jeg SV er det eneste seriøse venstrealternativet, selvom de kan bli mye bedre. Partiledelsen er bla. altfor reaksjonær.

Om AKP: Ingen oppvask i verden kan skylle vekk de flekkene de har på historien sin. Støtte til folkemord, homo-hating ol.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at det finnes alt mulig rart i partiet, og at enkelte elementer er uheldige. Men at det krangles så hinsides innad i partiet stemmer ikke. det diskuteres endel, sikekrt mer enn i andre parti, men jeg kan virkelig ikke se at det er negativt. Ikke er retorikken useriøs heller. RV kaller en spade for en spade, istedenfor å pakke alt inn i bomull og snakke rundt tema slik som SV.

Og om AKP: AKP har aldri støttet folkemord. Partiet har støttet folkemordere uviten om deres gjerninger, men aldri, ALDRI støttet folkemord. Og at Pål Steigan mente homofili var umarxistisk i ei LITA periode på 70-tallet er da revnende irrellevant for i dag. Høyre var imot kvinnelig stemmerett, KRF var mot dekriminaliseringa av homofili og retten til selvbestemt abort. Unge Høyre hang ut av vinduene på Høyres hus og skrek bomb hanoi når AKP gikk i demonstrasjon til støtte for FNL. Så ikke kom her å snakk om støtte til folkemord.
Opprinnelig postet av Laurentius
og hva har vi gjort for å fortjene det? RV må jo være et av de mest latterlige partiene i Norge. Blir nok noe litt mer mot høyre på meg, men ikke fult så langt som FrP. Har ikke bestemt meg helt hva jeg kommer til å stemme. Vet ikke hva alle partiene står for, så jeg kommer til å sette meg litt mer inn i det før jeg bestemmer meg.
Vis hele sitatet...
Nettopp, sett deg inn i partiene, og dermed kommer du fram til konklusjonen: Rv er best. Norge fortjener Rv. Stem Rv.

Skjønner ikke helt hva du skal til høyre etter.

Rv passer best sammen med mine politiske meninger, og det ser jeg som en god grunn til å stemme på dem.

F.eks: Rv mener at norske soldater som tjenestegjør i Irak er legitime mål.
Det mener jeg også, det er tross alt krig, og når man sender soldater til et okkupert land, skal ikke de få slå tilbake?

Tenk dere tilbake til krigens dager. Da var vi okkupert, og alle som skjøt mot tyskerene var helter for Norge.

Akkurat slik blir folk i Irak når de skyter mot amerikanerene/styrkene som okkuperer landet.
Sist endret av pinnsvinet; 2. oktober 2004 kl. 17:43.
Så ikke kom her å snakk om støtte til folkemord.
Vis hele sitatet...
For guds skyld, jeg mener ikke at høyre er bedre
AP. Kort og godt.
Opprinnelig postet av polmen
Jeg vill ikke si at FRP har feil når det gjelder innvandringspolitikken sin. Jeg er også enig i at det begynner bli litt "mye" "ikke-norske" mennesker her. Jeg er ikke rasistisk og det er masse greie folk som har kommet, men jeg vil ha norge norskt.

så FRP her.
Vis hele sitatet...
hear hear!

frp er partiet

og til alle dere "åneijegmåikkesinoestygtomnoenutlendingerfordetdersåfrykteli gstygtogbarenazistersynesdummetingomutlendinger"... de (jeg ihvertfall) vi vil ha ut, er de kriminelle... man kan ikke komme til norge, drive med kriminelle ting, og forvente å få bli bare fordi "de har opplevd så mye fælt"... har de opplevd såmye dritt at de ikke kan fungere i et samfunn, må de plasseres et sted hvor de kan få den hjelpen de trenger, IKKE blandt norske hjem! ;-)
Opprinnelig postet av Pinh34d
For guds skyld, jeg mener ikke at høyre er bedre
Vis hele sitatet...
BTW: SV støttet Sovjet på samme tid som AKP demonstrerte mot Sovjet.

Flere av dagens SV-topper har vært på "kurs" i Sovjetunionen eller hatt godt forhold til Sovjetunionens ambasadører i Norge.

Tror du skal lete lenge etter ett parti i Norge med rent mel i posen.
Opprinnelig postet av DonTomaso
Faktumet er jo at Norge gjør dette i dag. Vi bruker store summer på bistand når det skjer store katastrofer, og hjelper dermed flyktningene i deres nærområder, slik som Frp messer om. Men grunnen til at Frp ikke vil ha flyktninger til Norge er jo ikke at de vil hjelpe flere, men at de ikke vil ha fremmedkulturelle inn i landet, fordi de påstår det vil ødelegge "den norske kulturen". Og at de skriver i prinsipprogrammet deres at de vil øke den humanitære bistanden og nødhjelpen er jo ren løgn! Frp vil avvikle u-hjelp og lignende bistand, noe de fremmer gang på gang. De vil stedet fremme "frivillig bistand" noe som i praksis vil bety at nødhjelp/u-hjelp avhenger av hvor mye Ola Nordmann har å avse på lønnsslippen sin.

Men om u-hjelpen fungerer perfekt slik den er i dag er en annen diskusjon.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke det FRP mener da.. De mener at vi bør f.eks sette opp leirer i naboland eller trygge områder til flyktninger. Slik at de kan dra tilbake igjen til landet og bygge det opp igjen når det er trygt. Dessuten så snakker vi bare om en 20 000 mennesker her.. Vi tar ikke inn flere flyktninger i året enn som så. (Familie"gjenforening" er en annen sak..). Hvis vi bruker de samme pengene vi bruker på flyktninger i dag, til å gjennomføre en slik ordning - så kommer vi nok til å få hjuplet mange flere mennesker der nede også..

Men nå må jeg slutte å hjelpe FRP her.. Jeg kommer ikke til å stemme dem uansett.. Det eneste jeg vet helt sikkert når jeg skal stemme, er at DISSE, har jeg IKKE lyst å støtte med en stemme:
Arbeiderpartet, RV, Kystpartiet, Senterpartiet og Venstre

KrF liker jeg best.. Men jeg er jo som alle andre litt uenig med KrF også.. Man må se etter det partiet man støtter mest, fordi man blir jo meget sjelden enig i alt et parti støtter.. Derfor er jeg glad at det i Norge er så mange valgmuligheter. Og i Norge er vi jo forsåvidt enige med det meste i statsbusjettet.. Partiene er jo stort sett enig i hva den store brøkdelen av pengene skal gå til..
Gratulerer med posisjonen som eneste på Nff som støtter Krf
KrF = dobbeltmoral
SV støttet Sovjet på samme tid som AKP demonstrerte mot Sovjet.

Flere av dagens SV-topper har vært på "kurs" i Sovjetunionen eller hatt godt forhold til Sovjetunionens ambasadører i Norge.

Tror du skal lete lenge etter ett parti i Norge med rent mel i posen.
Vis hele sitatet...
SV var en smeltegryte av avhoppere fra andre partier, bla. NKP, som et parti som verken skulle støtte sovjet eller usa. "Den tredje vei", som var grunnkjerna for partiet. At enkelte ormeyngel i partiledelsen stammer fra grupperinger med et leninistisk syn rokker ikke ved dette.

Ingen har rent mel i posen nei, Høyre har støtte de fleste USA-invasjoner, pluss Hitler's "kulturkamp" på 30-tallet, Frp har Israel, og gamle AKP(ML) har Kambodsja.

Forøvrig liker jeg bedre å kritisere partiene på høyresia
Jeg kunne godt tenkt meg å stemt RV, men blir sansynelig å stemme SV ved neste valg for å støtte en koalisjonsregjering med SV og AP.
Hvis jeg hadde stemmerett (noe som jeg ikke har på grunn av alder) ville jeg stemt blankt hvis det går. Det er fordi de fleste politikere er maktsyke jævler som selger sjela si til djevelen eller hva det nå er de tror på for å komme til makta. Det er min mening i hvertfall... Kansje det er mer i USA...
Opprinnelig postet av Pinh34d
SV var en smeltegryte av avhoppere fra andre partier, bla. NKP, som et parti som verken skulle støtte sovjet eller usa. "Den tredje vei", som var grunnkjerna for partiet. At enkelte ormeyngel i partiledelsen stammer fra grupperinger med et leninistisk syn rokker ikke ved dette.

Ingen har rent mel i posen nei, Høyre har støtte de fleste USA-invasjoner, pluss Hitler's "kulturkamp" på 30-tallet, Frp har Israel, og gamle AKP(ML) har Kambodsja.

Forøvrig liker jeg bedre å kritisere partiene på høyresia
Vis hele sitatet...
Ja, absolutt alle partier i Norge har dritt på seg. La oss begynne fra venstre:

AKP/RV: Dogmatisme, delvis Kambodja.
NKP: Moskva-tro.
SV: Pro-israelske, Sovjetlefling, systemtro.
AP: Korrupsjon, løgn, kråkerøy, startet liberaliseringa.
SP: Bondenazister
V: Kommer faktisk ikke på noe i farta, bortsett fra han gærne kjønnsfascisten.
H: USA hylling, ropte på blod i Vietnam, Hitler sympatier.
FrP: Nazilefling, rasisme.
Demokratene: Masse nazister i partiet.
Opprinnelig postet av pyramide
Hvis jeg hadde stemmerett (noe som jeg ikke har på grunn av alder) ville jeg stemt blankt hvis det går. Det er fordi de fleste politikere er maktsyke jævler som selger sjela si til djevelen eller hva det nå er de tror på for å komme til makta. Det er min mening i hvertfall... Kansje det er mer i USA...
Vis hele sitatet...
RV har aldri solgt sjela si for å få makt.
SV: Pro-israelske
Vis hele sitatet...
Kan du utdype denne? nytt for meg ihvertfall...
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
DPP, med Atle Antonsen og Johan Golden..

Nei, for å være ærlig, det må være høyrevridd men sentralt. Dvs. ikke FrP, og så absolutt ikke alle disse forskrudde røde partiene med snørrunger som kaster brostein etter politiet.
Opprinnelig postet av Pinh34d
Kan du utdype denne? nytt for meg ihvertfall...
Vis hele sitatet...
På 60-70 tallet var SV så ekstremt redd for å framstå som antisemitister at de støttet Israel i tykt og tynt. Dette gikk de heldigvis bort fra.
Hvis det blir SV og Arbeiderpartiregjering, så tror jeg det kommer til å gå galt.. Næringslivet vil gå i dass sammen med kontantstøtten og resten av nordmenns frihet..
Høyre. For privatisering!