Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 788
Jeg sitter nå på LAN, og min gamle og trofaste skjerm har dødd. Jeg har plenty med 17-tommere, men jeg er lite keen på 1024 @ 85 hz særlig lenge. Siden jeg helst vil ha noe framtidsrettet, så er dette vel det som dytter meg over på LCD. Noen forslag? 17", relativt høy kvalitet og ok pris er alt jeg ber om. 1280x i oppløsning er også et must. Tenker jeg titter på hardware.no-guiden litt senere, men akkurat nå har jeg ikke tid. PIZ UOT yo.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Hvorfor ikke vente til OLED blir mer utbredt. Bedre kvalitet og billigere i produksjon. Men hvis det haster på noen måte så er det vel bare å lese hw.no sine tester på LCD...

Edit: Hvis du spørr her på nFF, så vil du få 100 forskjellige svar av alle LCD-eierene på hvorfor nettop deres skjerm er best
Sist endret av Kakcoo; 25. september 2004 kl. 14:17.
http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2555

Er en veldig bra skjerm for såpass lite penger
Opprinnelig postet av Kakcoo
Hvorfor ikke vente til OLED blir mer utbredt. Bedre kvalitet og billigere i produksjon. Men hvis det haster på noen måte så er det vel bare å lese hw.no sine tester på LCD...
Vis hele sitatet...
Jeg gidder ikke vente et år på at teknologien blir klar for markedet - og så enda et år før barnesykdommene er vekk. Tenkte jeg skulle se hva folk hadde av anbefalninger, men for all del, jeg er flink på kildekritikk.
Samsumg Syncmaster serien er absolutt å anbefale, leste en god del tester og sånt før jeg anskaffa meg LCD, kom frem til Samsung Syncmaster 710N, mest fordi skjermen var rimelig i forhold til søketiden (på 12ms, som vel er det raskeste som er ute på markedet (?? )

Og ikke minst, den er fet å se på :P
Sitter med en Eizo Flexscan L550 nå, kan si jeg er ganske fornøyd med den. 16ms, 1280x1024, lyssensor, god kontrast og farge. Var ikke så dyr heller.
enig docoma, den skjermen har jeg også, er veldig fornøyd med den på spill og slikt også.
MEN! død over at den ikke har justeringsmuligheter
hva er det du trenger å justere?
Høyden f.eks, du må jo sitte "over" skjermen.