Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1412
Jeg hadde tenkt å legge en musikk-cd inn på dataen. men jeg tror den er skrive-beskyttet. jeg trenger noen tips om hvordan jeg får det til. Kanskje dette er skrevet om før, men jeg har ikke funnet det her på forumet enda. Maybe it's because I'm a noob...

Flyttet til musikk-encoding - ivi.
Hver eneste kopibeskyttede cd jeg har, har iTunes rippet problemfritt. En tok litt ekstra tid å rippe, men resultatet ble tilfredsstillende.
Sist endret av Octavarium; 25. juli 2004 kl. 12:19.
Du kan jo bare bruke Mediaplayer. (versjon 9)

Gjør følgende:

1. Sett inn cd
2. Starte mediaplayer
3. Trykke på kopier fra cd ( I MP)
4. vente
5. Ferdig.
Vel, i prinsippet er alle cd-er skrivebeskyttet. Det er vel mer kopibeskyttet du tenker på?

sjekk cdex. http://cdex.n3.net

edit: fredrikweb: rippern i wmp9 er totalt ass.
Anbefaler dBpowerAmp.
Har aldri hatt noen problemer med og rippe kopibeskyttede cd-er der.
Det finnes mange typer kopibeskyttelse. Om du kunne få identifisert hvilken beskyttelse som er på CD'en ville det vert lettere å hjelpe.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
/me har kopiert alle CDer i samlingen sin over på MP3, inkludert 6-7 som skal ha relativt hardcore beskyttelse. iTunes tok alle som en uten å blunke.

www.apple.com/itunes/ (finnes til mac +windows)

h
Ministry of Love
sptz's Avatar
Det Nichotin sa http://cdex.n3.net/ <3
dBpowerAMP er mye bedre, fyller ut id-tags automatisk fra freedb.org.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Det gjør da CDex også det.. I tillegg har du muligheten til å rippe til mange forsjellige formater. Og du har muligheten til å rippe til ogg vorbis. Noe som burde gjøre CDex til et førstevalg uansett.
Man kan jo rippe til alle formatene listet her i dBpowerAMP.
Nesten alle hvertfall.
Men CDEx er totalt bloatfri. Det er den cleaneste ripperen du får.
Hva mener du med "bloatfri"? Må si at dBpowerAMP er helt clean den og.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Eac + encoder (f.eks. lame for mp3).
Dekilaz: ENDELIG ett fornuftig innlegg.

EAC er den beste ripperen om kvalitet er viktigst, hva man så velger av format til å kode til er jo i neste instans opp til den enkelte, og mye avhengig av hva man skal bruke sluttresultatet til. *kose med vorbis-encodene sine*
Opprinnelig postet av mongeland
dBpowerAMP er mye bedre, fyller ut id-tags automatisk fra freedb.org.
Vis hele sitatet...
Det gjør iTunes også. Riktignok ikke fra det stedet du skrev, men det er det samme.
Alle program støtter vel freedb, så det er ikke noe å diskutere en gang.

Har du lykkes i å få lest CD'en Ryan? Hvis ikke, kan du beskrive problemene? Hvis CD'en bare spinner og spinner i stasjonen og alle program ser stasjonen som tom, er det godt mulig at det er en Key2Audio beskyttet CD. Da har den en korrupt data session ytterst. For å få lest CD'en kan du sette tape over data session'en (du ser hvor skillet mellom data og audio session går).