Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 733
hei!

jeg er en som har lyst til å lage et virus (grunnen er å infisere den på en av de gamle pc'en mine for moro skyld) så jeg lurer på hvordan man gjør det? er rimelig n00b når det gjelder programmering...

ps. det er ingen ulovelige hensikter...
Hvis ikke du vet HVORDAN man lager et engang, er du neppe kapabel til å faktisk lage et
et virus er et program..
skal du lage et virus så bør du lære et programmeringspråk,
helst et lavnivå språk... (ASM)

Håper dette er ment for kunnskapens skyld og ikke for å ødelegge for andre..

Hvis du er veldig ny på programmering vil du sannsynlig ikke forstå lavnivå-språk.. men du kan begynne med C++ eller delphi til å lage enkle "virus".

Skal du utforske dette temaet nærmere vil jeg anbefale deg å studere sikkerhetssystem til OS'et du bruker.. og dermed kan du utnytte de feilene det har...

En trojaner (bakdør) er en slags server som tar imot kommandoer fra en klient, det du gjør da er at du porgrammerer en serverbasis, og gir den mulighet til å gjøre det du ønsker utifra de kommandoene den får.. det vil si at du (klienten) sender kommandoer til serveren som utfører de og sender tilbake evt informasjon.

Håper jeg gjør meg forstått i denne posten,
ettersom jeg er veldig trøtt kan det medføre feil..
Kan skrive mer på sener etidspunkt når jeg er våken..

Igjen vil jeg preisere at kunnskapen du innhar ved å lage slike programmer brukes kunn til forståelse av hvordan de fungerer og ikke til å ødelegge for andre...

Lykke til
Som Zizat sa så er ikke programmering et knips også ferdig! Programmering er for det meste ganske avansert men hvis man setter seg ordentlig inn i det, så er det ikke så vanskelig. Men å lage virus?

Et virus er et lite(?) program (som Zizat) sa. det må lagres på HDD'en et sted og operer derfra. Ofte så spres det gjennom E-Mail (finner email liste på maskinen din, og sender seg selv til vedkommende). En annen måte å bli infisert av virus er gjennom sikkerthetshull i Operativsystemet ditt (som Blaster gjorde).

Når du skal skrive et virus så må du tenkte først på hva det skal gjøre. Skal viruset slette viktige systemfiler i windows mappen? skal den kanskje kopiere kredittkort nummer som har lagt seg i cookies og uploadet dem til en skjult server koblet opp mot internett?. etter det du har funnet ut hva det skal gjøre, må du finne ut åssen du skal spre det, og åssen viruset skal klare å spre seg selv videre. så er det bare å sette seg ned og skrive programmet i ønsket programmeringsspråk (til dette så er "Assembly" mest brukt).

Jeg har personlig bare laget noen trojanere. Dette lagde jeg fordi jeg skulle hevne meg på folk som drev med "shutdown -s -m...." på skolen. Der lagde jeg en server som jeg la inn på vedkommenes pc når de ikke var til stede.. så brukte jeg "Telnet" til å koble meg opp og skrive kommando'er.

og tilslutt. jeg tar ingen ansvar... dette er bare ment som info.. bleh. bleh..

Jeg er trøtt.. natta!