Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2222
Noen av nFF'erne som skal til GSV på førstegangstjeneste ?

Har dere noen forventninger ?

Steiki jeg gruer meg hvertfall, men samtidlig så gleder jeg meg
Kan man ikke skrive hva alle de forkortelsene betyr? Så vi(jeg hvertfall) som ikke er så inne i systemet at jeg tar det på forkortelser
Jeg skal ikke der tho..
GSV = Garnison sør varanger ?

jeg har ikke vært der selv men har endel kompiser som har vært der og sier det var helt grett å tjenestegjøre der...

Ett lite minus er at Kirkenes suger vilt på uteliv sååe.. jeg anbefaler en plass litt lengre øst eventuelt sør når du skal ut å bruke surt opptjente kroner på hoockers, beer N violence
Trådstarter
Japp, fant den der, men den er over et år gammel, så tenke kanskje noen andre og nye skal dit
Tja, har hørt både og om denne plassen, derfor jeg gleder meg litt også. Spent på å se hvordan det er. Dessuten frister turene til Russland veldig. Militær-flyplass er jo digg, ingen toll
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Tips om du ikke vil, klag på ryggen på innrykksdagen da får du mest sannsynlig en plass lengre sør.
Når jeg var på gsv var det vanlig å ta buss til russland. Og på Storskog (grenseovergangen) er det både tollere og grensejegere ser på deg når du kommer tilbake til norge, men de er ikke så hissige på å sjekke hva du har med deg da. Det som er verre er vel at det ikke er lov til å oppevare alkohol på militærtområde. Så det er vanskelig å ha så mye med seg. Og så vidt jeg vet er Høybokmoen flyplass både militær og sivil, og om du finner på å fly til russland blir det garantert med et siviltflyselskap. Siden norskemilitærfly ikke er så popluære på den andre siden av grensen.

Men Murmansk er helt klart en ting du må få med deg når du først skal være der oppe et år. Og de gammle alkisene på Havna pub (hvis den finnes ennå) er også fin underholdning en liten stund =)

God tur
Trådstarter
Hehe. Takk for tipset. Har hørt at det er lite populært med alkohol inne i leiren ihvertfall når du er rekrutt, men etter rekrutt-perioden sies det at de er mer tolerant på akkurat det der. Vi får se på det når jeg kommer dit.

Har også hørt at murmansk er litt fett å være i, men også litt skummelt. Må si jeg gleder meg veldig, men skuffende at det ikke var flere nff'ere her som skal dit.
skal ditt. men ikke før om 1.5 år =)
og det er bare vist de slipper meg inn. så vi får se ..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
bump den jeg! Nærmer seg avreise nå. Jeg kommer dit 21juli. INGEN flere nff'ere som skal dit ?
Opprinnelig postet av Bullfr0g
Hehe. Takk for tipset. Har hørt at det er lite populært med alkohol inne i leiren ihvertfall når du er rekrutt, men etter rekrutt-perioden sies det at de er mer tolerant på akkurat det der. Vi får se på det når jeg kommer dit.

Har også hørt at murmansk er litt fett å være i, men også litt skummelt. Må si jeg gleder meg veldig, men skuffende at det ikke var flere nff'ere her som skal dit.
Vis hele sitatet...
På GSV kan du glemme å ta med alkohol inn i leieren, selv etter rekrutt og "jegerlue løpet".

Utdannelsen er nokså tøff (jeger), men etter 6 måneders tid kommer du deg ut på grensa og da blir livet noe HELT annet.

Selv var jeg på Svanvik grensestasjon, og kan trygt anbefale deg dit (hvis du har lyst på flat patruljeteig).

Mener jeg leste på www.mil.no at de også har fått hund på stasjonen nå (noe det ikke var i 98`).

Kos deg og god tur.

Husk bare å kle deg ordentlig på vinteren så du slipper "frostboblene" på hender, ansikt og føtter.

Og selvsagt myggolje....
Hehe, grensekompaniet hadde utgifter på 200 000 i myggolje på et år.....
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
bumper den nok en gang jeg! Reiser på onsdag, hadde vært fett om noen fra nFF-miljøet skal dit!
Jeg skal dra dit samme dag som deg Bullfr0g!! har hørt at det er en ganske grei tjeneste.... vel vel, kanskje vi snakkes!
Opprinnelig postet av picatta
Jeg skal dra dit samme dag som deg Bullfr0g!! har hørt at det er en ganske grei tjeneste.... vel vel, kanskje vi snakkes!
Vis hele sitatet...
Grei og grei, dere skal nok få kjørt dere tenker jeg.
Men dere slipper de første månedene med ski på beina ihvertfall.


Kos dere på Vargheim da kara....