Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1297
Relativt apatisk
EmpireOfTheCats's Avatar
Hei!
Jeg kjøpte denne dataen brukt for ~1års tid siden da jeg hadde mer penger en vett, men med kid nummer to på veg legges gaming på hylla for en stund

Det er en Ryzen aurora R10 med følgene specs ifølge system requierements lab:

AMD Ryzen 9 5950X 16-Core Processor

NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti

RAM 32 GB

1.8TB lagring

Det følger ikke med noe form for kvitering eller garanti, så sliter derfor med å sette noen vettug verdi på den.

Fant igjen notatet med litt mer nøyaktige specs:
32GB, 2x16GB, DDR4, 3200MHz, XMP

2TB M.2 PCIe NVMe SSD

Killer(TM) Wi-Fi 6 AX1650 (2x2)
Sist endret av EmpireOfTheCats; 1 uke siden kl. 10:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det høres kanskje ikke særlig bra ut, men å legge den ut til 30 000 kr er vel OK? Du skal ikke se bort ifra at du må gå ned til 25 000-24 000.
Sitat av Asket Vis innlegg
Det høres kanskje ikke særlig bra ut, men å legge den ut til 30 000 kr er vel OK? Du skal ikke se bort ifra at du må gå ned til 25 000-24 000.
Vis hele sitatet...
Wtf, 30 løk? hadde gitt 20 for maskinen.

får kjøpt tilsvarende deler i brukt/ny kombo for cirka 25/26k
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=351572407
https://www.komplett.no/product/1172...en-9-5950x-cpu
https://www.komplett.no/product/1248...4-3200mhz-32gb

Orka ikke finne HK men la på 4500 i mitt regnestykke og kom frem til 19,5 - uten PSU - 21k med PSU og da er kun GPU Brukt.. og alt utenom GPU med garantier.
Kabinett cirka 3k, 24k hvor alt utenom GPU er brukt
SSD cirka 2k - ser ikke hvilket merke som er brukt.
Da er man på 26k for en nesten helt ny maskin.

Jeg hadde ikke betalt 24 tusen for en komplett brukt maskin, ja den er relativt ny og lite brukt, men du kan få 100% ubrukte deler til samme pris forutenom GPU.

Her har du tilsvarende maskin men med 3x ram til 19 tusen.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=340159293
Relativt apatisk
EmpireOfTheCats's Avatar
Trådstarter
Jeg hadde planer om å legge meg rett under 20k med tanke på at det ikke er noe som helst garanti inne i bildet. Virker som om det er ganske fair. Takk for tilbakemeldinger!
OK, her dreit jeg meg ut.
Sitat av Asket Vis innlegg
OK, her dreit jeg meg ut.
Vis hele sitatet...
Nja, 4 tusen av er jo ikke all verdens - men greit og sjekke markedet.

Legger du den ut på finn for 25 så får du alltids en dust som sender "5k i dag og jeg henter den? "
Jeg bygde en pc med
I7 12700k
Gtx 4070ti
32 GB ram
2tb ssd
12tb hdd
750w psu
Helt grei atx mb, case og CPU kjøler til 21000 ifjor. Tenker at det er en sweet spot mellom 15000-20k.
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
Wtf, 30 løk? hadde gitt 20 for maskinen.

får kjøpt tilsvarende deler i brukt/ny kombo for cirka 25/26k
Vis hele sitatet...
Øøøøh. Du ville betalt mer for brukte deler enn en ferdig maskin? Fordi?
Folk flest bygger ikke selv, de betaler mer for å ikke måtte bygge.

Edit: Greit nok, du har garanti på mer av utstyret. På den andre siden er pakka testet og funker. Min erfaring er at ting enten dauer med en gang eller så varer det ut levetiden.
Sist endret av Prof. Vrøvel; 1 uke siden kl. 21:16.
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Øøøøh. Du ville betalt mer for brukte deler enn en ferdig maskin? Fordi?
Folk flest bygger ikke selv, de betaler mer for å ikke måtte bygge.

Edit: Greit nok, du har garanti på mer av utstyret. På den andre siden er pakka testet og funker. Min erfaring er at ting enten dauer med en gang eller så varer det ut levetiden.
Vis hele sitatet...
Hvis du vil ha noe som er prebuilt fordi du ikke kan bygge pc er det vel faktisk ferdigsnekra maskiner fra HP, Dell osv. som gjelder. Uansett, å selge brukt custom pc vil alltid medføre et tap. Det er ikke uten grunn at kun en brøkdel av de som *kan* bygge pc gidder å gjøre det inntektsdrivende.

Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Øøøøh. Du ville betalt mer for brukte deler enn en ferdig maskin? Fordi?
Folk flest bygger ikke selv, de betaler mer for å ikke måtte bygge.

Edit: Greit nok, du har garanti på mer av utstyret. På den andre siden er pakka testet og funker. Min erfaring er at ting enten dauer med en gang eller så varer det ut levetiden.
Vis hele sitatet...
Og ja, jeg betaler mer for komponenter enn ferdigbygde PCer. Å kjøpe en hel pc er en byrde, ikke en lettelse.
Sist endret av frilansloser; 1 uke siden kl. 07:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Øøøøh. Du ville betalt mer for brukte deler enn en ferdig maskin? Fordi?
Folk flest bygger ikke selv, de betaler mer for å ikke måtte bygge.

Edit: Greit nok, du har garanti på mer av utstyret. På den andre siden er pakka testet og funker. Min erfaring er at ting enten dauer med en gang eller så varer det ut levetiden.
Vis hele sitatet...
en av delene var brukt, alt annet nytt.

og nei betaler heller mere penger for en ny maskin en en som er brukt, uten garantier og satt sammen av en dude jeg absolutt ikke aner hvem er.

Liker du ikke og bygge og er skeptisk til det, burde du jo iværtfall ikke kjøpe en som er satt opp av en du ikke aner hva driver med, da kjøper du heller merke prebuilt.

er hundretalls youtube videoer på emnet, greier du og sette sammen en ikea sofa greier du og sette sammen en PC, er Absolutt ikke noe hokus pokus - vær forsiktig og tolmodig så går det fint. (Kan være jeg er helt dust her, men jeg bygde min første maskin når jeg var 14 uten noe hjelp, det tok 5/6 timer siden jeg var stressa, fulgte bare youtube videoer så gikk det )
Sist endret av TAketbrett; 1 uke siden kl. 13:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av TAketbrett Vis innlegg
en av delene var brukt, alt annet nytt.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg misset det poenget. Virket litt rart å betale mer for brukte komponenter enn en brukt maskin
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Ja, jeg misset det poenget. Virket litt rart å betale mer for brukte komponenter enn en brukt maskin
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i !