Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1425
En eller annen nabo har en hund som kommer inn i huset og hagen vår. Ikke løshund, den har halskjede.

Første dagen fucket den opp det oppblåsbare bassenget i hagen vår. Men den har blitt mer og mer frekk. Har nå gjentatte ganger bare vandret inn i huset og spist all maten til kattene våre. Først i leiligheten til min mor, så i min leilighet (flere leiligheter i samme hus). Den har også vært inne hos en leieboer vi har her og laget kaos.

Senest i dag og dette var the straw that broke the camel's back... så kom den inn å spiste ALL tørrforen til kattene mine. Drakk alt vannet. Og jævelen la seg til å sove på terassen vår!

Hunden er vennlig "happy" samt super energisk. Men forstår seg ikke på personal space, og respekterer ikke andres mat og andre eiendeler. Fordi at... vel... DET ER EN HUND! Så den vet vel ikke bedre.

HVORDAN HÅNDTERE DETTE PÅ RIKTIG MÅTE? Må nå rundt å finne riktig nabo først. Men hva sier jeg? Krever at de har den i bånd? Har den inne? Kan liksom ikkje legge bjørnefeller i hagen eller sende den til kautokeino i en container.

Er det noe lovverk jeg kan bruke som argumentasjon så eieren av denne skamløse kjøteren tar handling?
Sett bånd på den, ta den med til naboene og du spør om det er deres hund. Enten finner du eieren eller noen som veit hvor den hører hjemme. Evt ta et bilde av den om hunden ikke er enkel å få med seg i bånd. Argumentasjonen din? lov om båndtvang
Trådstarter
Tusen takk Knert. Forhåpentligvis er 5000kr i bot (etter å ha sett på straffen for brudd der) nok til at eieren setter den i bånd.
Hvis du ikke finner eier så kontakt dyrebeskyttelsen eller lignende. Håper det ordner seg,høres ut som en trasi situasjon
Kontakt purken, som regel er det Falck eller Viking som tar vare på de. Det er ikke gratis, så eier vil nok lære. Alternativt kan du jo gi den en mohawk eller style den med giftfri hårfarge
Sist endret av Prof. Vrøvel; 2 uker siden kl. 15:12.
Er det lov å si at dette er litt komisk, selv om det er dritkjipt for trådstarter? Den hunden lever jo bare et fantastisk hundeliv, haha
Men altså...inne hos leieboer også og lager kaos? Låser ikke noen av dere døra? Der har du jo på en måte pro tipet enn sålenge til dere får tak i eier, med mindre bikkja dirker seg inn
Sist endret av Gingerina; 2 uker siden kl. 16:44.
Enkelt å greit vist du ikke bor langt i fra viking redningstjeneste så lever inn hunnen der eller kontakt politiet som gjør det for deg. Hver gang du ser den løs på din eiendom. Da må eier stresse med å finne ut hvor hunden er samt det er en kostbar situasjon for hundeier. Med mindre den er chippet. Fort 2000-3000kr. Blir den stående 72timer som er maks så blir det enda dyrere. Min erfaringer med folk som lar hunden gjøre som dem vil er at de gir totalt faen i hva mannen i gata mener om hans dyrehold
Sist endret av tøffel; 2 uker siden kl. 16:56.
Legg ut bilde av kjøteren her så gjør du alle en samfunnstjeneste ja. Bare husk på at du har kastrert kattene dine før du begynner å klage på hunden så ikke naboen bruker det kortet mot deg.
Trådstarter
Sitat av Gingerina Vis innlegg
Men altså...inne hos leieboer også og lager kaos? Låser ikke noen av dere døra? Der har du jo på en måte pro tipet enn sålenge til dere får tak i eier, med mindre bikkja dirker seg inn
Vis hele sitatet...
Det er sommer full sol og 26 grader. Seff e dørene åpne Hunden kom ikke ned fra ceilingen mission impossible style med full harness.

Edit: Takk for fler tips btw! Aldri vært en slik situasjon før så ble helt paff da hunden sto å glefset i seg kattemat midt i stuen min. Var skikkelig "What the actual fuck..." moment fra min side.
Sist endret av Abishgal; 2 uker siden kl. 16:57.
Hehehe, for en nabo!