Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1505
Noen som har erfaringer med sensorer og vet om stryk raten er høyere hos manlige eller kvinnelige sensorer?
I tilleg, noen som har no input på hvor vidt damer har en tilbøyelighet til å stryke mannlige kandidater i høyere grad enn sine kjære "søstre"?
Feminist bevegelsen har jo virkelig avlet mans-forakt over de siste par tiårene
Jeg spekulerer sådan om dette kan utspille seg i situasjoner hvor "systemet" har ilagt kvinner makt over men.
En feminist oppkjørings sensor med forakt mot mannfolk fryder seg sikkert over muligheten til å stryke en man på dårlig grunnlag ved å blåse opp en småfeil til stryk karakter.
Eller kanskje det stikk motsatte også kan være tilfelle, har men en større tilbøyelighet til å stryke damer? Eller kanskje de har en lavere tilbøyelighet ettersom damer kan spille på sjarmen sin ovenfor en mannlig sensor og få han til å se mer mellom fingrene enn han ellers ville gjort.
Strøyk du på første forsøk? Hvilket kjønn er du? var det man eller dame som sensor? og hva var din opplevelse av det hele?
Praetendere
Jorg's Avatar
Tror nok du bare må øve litt mer før neste oppkjøring SwimG
Lær deg å kjøre bil før oppkjøring så går det nok bra.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du som er såpass oppmerksom på bias har da vel faktagrunnlaget til å påstå noe sånt?
Er litt skremmende å se hva verden har blitt til med påminnelser som dette.

Men for å holde meg ontopic -
Tror de hadde strøket deg om de var et heliktoper, med mindre du også var et helikopter.
Er en som tidligere var sensor på MC i mitt distrikt. Han var utlendingsbiased og hadde ekstremt mye høyere stryk rate på mennesker av annen etnisitet og/eller hudfarge. Og nei, jeg har ikke

en analyse av dette. Han strøk meg når jeg kjørte opp til motorsykkel. Kjørelæreren min på et annet førerkort spurte meg hvilken sensor jeg fikk på MC. Forklarte meg så at den sensoren hadde mye større stryk rate på mennesker av annen entisitet og hudfarge. Han er vistnok ikke sensor lenger.

Poenget mitt er, ja det er nok mulig.
Sist endret av IW2022; 1 uke siden kl. 14:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Men la oss si at det er ferdighetene dine og ikke det at du havnet på feil kvotering hos feministene..
Lurer du ikke deg selv ved å være så sint fremfor øving?
Jeg regner med at du fikk muntlig årsak til hvorfor du strøk.

Jeg er mann og har hatt både mannlig og kvinnelig sensor. Bestod på første forsøk på begge førerkortklassene.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Er en som tidligere var sensor på MC i mitt distrikt. Han var utlendingsbiased og hadde ekstremt mye høyere stryk rate på mennesker av annen etnisitet og/eller hudfarge. Og nei, jeg har ikke

en analyse av dette. Han strøk meg når jeg kjørte opp til motorsykkel. Kjørelæreren min på et annet førerkort spurte meg hvilken sensor jeg fikk på MC. Forklarte meg så at den sensoren hadde mye større stryk rate på mennesker av annen entisitet og hudfarge. Han er vistnok ikke sensor lenger.

Poenget mitt er, ja det er nok mulig.
Vis hele sitatet...
Jeg er forresten av norsk opprinnelse. Så jeg kjørte nok faktisk bare for treigt.
Sist endret av IW2022; 1 uke siden kl. 14:46.
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Jeg har strøket på mc som kid, det var mannlig sensor. Besto uten problem på billappen, sensor var kvinnelig. Mannen var mer pirkete. Men det tror jeg har mer å gjøre med kjøremåte mer enn politisk agenda å gjøre.


Hvis du ikke klarer å se på en førerprøve uten å tenke på kjønn osv. så ligger problemet i selvsikkerhet, evt manglende kjøreevne. Sensor vil mye heller at du skal bestå. De som tror alle rundt seg er hjernevaska må vel kanskje begynne å vurdere om de ikke selv er litt hjernevaska, særlig når de tror at halvparten av menneskene der ut har politisk agenda mot dem.
Jeg hadde den eneste kvinnelige sensoren som kom ut av vegvesenets lokaler på oppkjøring, og jeg kommer fra øst-europa og ser ut som en tyrker.

Jeg var sikker på at jeg kom til å stryke pågrunn av det du nevnte nå, men det gikk helt fint.
Sitat av SwimG Vis innlegg
Jeg spekulerer sådan om dette kan utspille seg i situasjoner hvor "systemet" har ilagt kvinner makt over men.
Vis hele sitatet...

Å tilskrive din manglende evne til å bestå oppkjøring til en konspirasjon hvor kvinner har fått makt over menn er bare helt sinnsykt. Faktisk, når vi ser på globale trender, er det kvinner som ofte står overfor større utfordringer og urettferdigheter. Fra lønnsforskjeller til økt risiko for vold og overgrep, er det klart at kvinner har en vei å gå for å oppnå likestilling. Også i Norge.


Ja, trynefaktor er en ting. Men som regel så stryker du hvis du ikke kan kjøre. Du nevner absolutt ingenting om hvorfor du strøyk. Regner med at det var en god grunn til det.
Sist endret av Juicekongen; 1 uke siden kl. 16:22.
Stryk er ofte fortjent på oppkjøringa. Da har du gjort en eller flere graverende feil , som du ikke har sett selv, å reflektert over. Om trafikk læreren din har nevnt overblikk å slikt flere ganger, som du ikke har jobbet med, så sitter dem å ser på det å.
Men ja, det har hvert kvinnelige sensorer som har hvert noen strykejern oppigjennom tia. Men det er det mange som ikke ønsker å være med på. Slike saker kommer heller ikke på trykk i noen aviser, da staten har fine regler på slikt. Samt at de fint klarer å vri seg unna med statestikk ingen får innsyn i.
Folk må slutte å konstruere slike problemstillinger. Hadde kvinnelig sensor på mitt livs eneste oppkjøring og bestod med glans. Om jeg ikke hadde bestått hadde jeg neppe dratt kjønnskampen inn i saken. Hadde vært mye mer interessant om du forklarte hva sensor sa du gjorde feil, du får jo alltid tilbakemelding uanset, så kunne vi heller diskutert grunnlaget du strøyk på.

Som en liten sidenote kan jeg jo lege til at min første kjøreskole lærer som jeg byttet ut etter en stund trakasserte de kvinnelige elevene sine seksuelt og ba meg kjøre sakte forbi damer som var ute og trente i tights.(Trodde han kødda først)
Sist endret av knert1; 1 uke siden kl. 18:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stryker du oppkjøring så er det mest sannsynlig bare fordi du suger til å kjøre bil og/eller ikke vet hvordan du skal oppføre deg i trafikken. Oppkjøring er latterlig enkelt, det er bare en kjøretur med litt instruksjoner ifra passasjer.
Hadde du en tråd på Reddit om det samme for en ukes tid tilbake? ��