Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1269
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Hei. Jeg har aldri prøvd cannabis men skulle gjerne ha fått prøve
Men jeg lurer bare på om, hvis jeg skal huska på en ting før jeg begynte å røyke, ville jeg ha husket det etterpå?
Og når det kommer til personlighet og oppførsel så vil jeg bli frekk eller noe sånt? (jeg bor hjemme siden jeg er under 18)

Takk for svar på forhånd
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I begynnelsen vil du bli helt borte. Ikke på en slik måte at du blir frekk eller bare automatisk glemmer ting eller tilsvarende. Men noe vil du nok glemme.

I lengden blir det å røyke cannabis en vane. Man blir ikke så "potet" og man begynner å føle seg mer 'normal'. Ikke misforstå meg her. Man blir fjern, men bare på en annen måte. Hukommelsen begynner fort å sige når røykinga blir fast. Man glemmer fort bort små ting. Hode fungerer fint, men man blir bare litt glemsk. Ofte så blir korttidshukommelsen vesentlig mye dårligere.

Dette er da med cannabis som kun inneholder THC og CBD som primærcannabinoider. Heller ikke tilsatt div andre ting. Røyker du på hasj tilsatt gummi og spice, vel da kan alt endre seg.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Ok takk for at du svarte så fort men hvis det er tilsatt noe vil dealeren si ifra fordi det at det blir tilsatt andre ting var helt nytt for meg��
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sier ikke at det nødvendigvis ER tilsatt ting. Men det kan nok fort være det. Og jeg kan nesten garantere deg at dealeren ikke ville sagt ifra om noe slikt. Om han i det hele tatt vet det. Finnes noen alreite typer der ute som sier ting som det er. Men folk flest innen den bransjen gjør ikke.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Tilsetter de ting for å senke kostnader?

Og er det farlig hvis det røykes noe som ikke skal være der
Sist endret av 1Rapper; 17. oktober 2023 kl. 17:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Tilsetter de ting for å senke kostnader?

Og er det farlig hvis det røykes noe som ikke skal være der
Vis hele sitatet...
Ja, og ja, men de som legger til slike ting bryr seg fint lite om helsa til sluttbrukeren, så lenge de tjener penger.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vil mest sannsynlig huske det du skulle huske etter en kveld med litt røyk.
Det blir ikke lange sorte hull som det kan bli med alkohol, mer at alt du gjør der og da "tar litt lengre tid", du blir sløv og kroppen roer seg ned på en måte.

Høre på musikk er min favoritt, blir så mye mer dratt inn i musikk og tekstene, samme gjelder også spill og film for min del.
Hvis du har tenkt til å røyke en joint / være høy en kveld er det ikke noe stress.

Hukommelsen blir svekket når man er påvirket, men den kommer tilbake når hasjen går vekk.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Hvis du har tenkt til å røyke en joint / være høy en kveld er det ikke noe stress.

Hukommelsen blir svekket når man er påvirket, men den kommer tilbake når hasjen går vekk.
Vis hele sitatet...
Ok så jeg må passe på å komme hjem en del senere enn når jeg starta å røyke for å ikke virke påvirket?
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Ok så jeg må passe på å komme hjem en del senere enn når jeg starta å røyke for å ikke virke påvirket?
Vis hele sitatet...
Det beste er vel å røyke hos en kompis, eller ute i naturen.

Hvis det er første gang du røyker så vil du nok være påvirket i sikkert 3-4 timer.

Klarer du feks å komme deg inn på rommet ditt og låse døra uten at foreldrene dine vekker mistanke? Da er det jo ganske greit å chille med noe musikk eller film på tv.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Det beste er vel å røyke hos en kompis, eller ute i naturen.

Hvis det er første gang du røyker så vil du nok være påvirket i sikkert 3-4 timer.

Klarer du feks å komme deg inn på rommet ditt og låse døra uten at foreldrene dine vekker mistanke? Da er det jo ganske greit å chille med noe musikk eller film på tv.
Vis hele sitatet...
I wish
Det er ikke lås på døra mi fordi dette er et fosterhjem og til og med hvis det var lås på døra ville det ikke ha stinket noe veldig da?
De har hatt fosterbarn tidligere som har røyket hasj sier de så de sier at hvis jeg gjør det så kommer de til å finne det ut

Og dessverre så har jeg egentlig ikke noen sånne kompiser som jeg kan røyke med siden jeg bare har bodd her jeg bor nå i noen måneder og har akkurat starta på skolen (starta på skolen august)
Sist endret av 1Rapper; 17. oktober 2023 kl. 18:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da tenker jeg du burde droppe det.

Det er ikke verdt alt stresset med å fikse en joint, for så stresse med å få røyka den, nytt rusen og kommet hjem uten å vekke mistanke.

Hasj er ikke så digg.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette varierer fra person til person og fra setting til setting. Noen endrer personlighet helt, noen blir psykotiske, noen blir frekke, noen blir glade og morsomme, noen blir fullstendig zombie, og andre har samme personlighet som de har ellers.
Ja man blir ganske glemsk når man er høy.

Men du bor i fosterhjem hos noen som sier at de kommer til å finne det ut om du røyker, og ja det kommer de til. Hvorfor såre de og pisse på at de ofrer livet sitt for å gi deg et bra liv? Vil du skape konflikt og få enda mer problemer og kontroll av barnevernet? Å røyke litt hasj er ikke verdt det når du kan fucke opp hele livet og fremtida di.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av IneartheDx Vis innlegg

Det er ikke verdt alt stresset med å fikse en joint, for så stresse med å få røyka den, nytt rusen og kommet hjem uten å vekke mistanke.

Hasj er ikke så digg.
Vis hele sitatet...
Jeg syntes faktisk det å ikka ha mange kontakter, melde masse folk også styre en hel dag med å fikse gjorde hele greia mye bedre.
Når du har tobakk og papes, med en plug du vet er 10 min unna og jointen 15 min unna, da er det ikke så gøy lenger.
Synes at cannabisrus uten toleranse eller erfaring med rusen, er ganske heavy egentlig. Hitter mye hardere enn mange andre rusmidler, som typ alkohol eller sentralstimulerende. Tror aldri jeg har følt meg mer ruset enn de første gangene jeg røyket
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Tusen hjertelig takk for alle svar jeg skal tenke på det dere har sagt å vurdere dvs ting sånn som om det er verdt det
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Tusen hjertelig takk for alle svar jeg skal tenke på det dere har sagt å vurdere dvs ting sånn som om det er verdt det
Vis hele sitatet...
En annen ting å være klar over er at å røyke hasj jevnlig før man er 25 fører til at hjernens utvikling bremses, og det er høyere risiko for å utvikle psykose og schizofrenilidelse, angst og depresjon.

Hvis du på død og liv vil prøve cannabis råder jeg deg til å vente til du er voksen 25-30 år, bor for deg selv og ellers har livet på stell, og tar deg en ferie til Nederland hvor du kan røyke trygge saker på coffeeshop der du får en strain/type som passer akuratt deg og dine behov og ønsker. Kjøper du på gata i Norge eller på nettet vet du aldri hva du får og thc nivåene er uforsvarlig høye så det å røyke kan være mere ødeleggende enn positivt tilførende
Jeg har vanvittig mye bedre konsentrasjon når jeg røyker men hukommelsen er jævlig dårlig. Så ja man kan tenke klarere men ikke om man misbruker.
Ser du er under 18 og jeg ville venta ei stund med alt av rusmidler.
Fuck Mr. Plod!
merker ikke mye selv til endringen av hukommelse, men den er der.

merker det mest om jeg feks. skal inn på telefonen for å skru av lyset, så går jeg plutselig inn på chrome. "nei faen, det var feil app"
jobber liksom mere på autopilot? også tar det tid før man merker at man gjør feil.
å være stoner er som å spille med mye ping ting går litt tregere, litt klumsete.

hvor synlig der er vet jeg faktisk ikke, folk spør om jeg er høy når jeg ikke har røykt på en uke og andre spør ikke selv om jeg er potefjern.
man kan se om noen er stressa da "jeg ser at du er ̶h̶ø̶y̶ stressa"
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Stressa ja det er jeg i alle fall det er ikke lett å bli flyttet vekk fra stedet du er fra og som man har tilbringt store deler av livet

Det er en av grunnene til at jeg hadde lyst til å prøve hasj
Sist endret av 1Rapper; 17. oktober 2023 kl. 22:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er rus så det påvirker hukommelse
Anonym bruker
"Sikker Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Stressa ja det er jeg i alle fall det er ikke lett å bli flyttet vekk fra stedet du er fra og som man har tilbringt store deler av livet

Det er en av grunnene til at jeg hadde lyst til å prøve hasj
Vis hele sitatet...
Å bruke hasj for å dempe ting kan være starten på en ond sirkel. Mange år lurte jeg med med å "selvmedisinere" og ignorerte helt at jeg hadde faktisk et rusproblem.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går egentlig mest utover hukommelsen, altså du klarer å oppføre deg skikkelig på det.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det ødelegger litt for korttidshukommelsen og opplevelsen av drømmer, føkk "tåka", er man allerede normalt oppegående blir dette stort sett et ikke-problem. Ung alder eller disponert for psykosenære lidelser i familien? Ligg unna.